بسیاری از افراد وجود دارند که در زمره علاقمندان به خودرو قرار می گیرند و لذت بسیار زیادی از راندن اتومبیل دریافت می کنند که شاید یکی از بهترین سرگرمی های آنها در طول زندگی شان باشد. خودروهای زیادی هر ساله توسط کمپانی های مختلف وارد بازار می شوند که هریک به نوبه خود ویژگی ها و شکل و شمایل مخصوص به خود را دارند. اما در این میان نمونه هایی وجود دارد که قطعا هرفردی آرزوی حداقل یکبار نشستن در پشت فرمان و تجربه رانندگی با آن را دارد. در ادامه قصد داریم چند مورد از رویایی ترین خودرو های حال حاضر جهان را که براستی لذت رانندگی فوق العاده ای رقم می زنند را برایتان معرفی نماییم.

 F1 - خودرو

خودرو

F1

خودرو F1 به دلیل داشتن حداکثر سرعت 384 کیلومتر در ساعت قطعا یکی از بی نظیرترین اتومبیل های این لیست است که بعد از گذشت 25 سال، همچنان بسیار شگفت انگیز و رویایی است. این نمونه حتی قبل از معرفی بوگاتی ویرون لقب سریعترین خوردروی جهان را نیز به خود اختصاص داده بود.

حال اگرچه F1 دیگر سریعترین خودروی دنیا نیست اما به لطف داشتن گیربکس 6 سرعته دستی، احساسی متفاوت را ایجاد می نماید که در هیچ کدام از خودروهای دیگر قابل دریافت نیست. در واقع موتور 6.1 لیتری V12 که ساخت کمپانی باواریایی، BMW، می باشد، قدرتی معادل 618 اسب بخار را برای F1 به ارمغان می آورد.

فراری F40

خودروی F40 هم یکی از بهترین های این لیست به شمار می رود که در سال 1987 و در زمان معرفی، به عنوان سریعترین خودروی بازار شناخته میشد. درواقع این نمونه اولین خودرویی بود که توانست به سرعتی بالاتر از 320 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

F40 دارای قدرت 471 اسب بخار می باشد که این قدرت را به لطف پیشرانه 2.9 لیتری V8  تویین توربوی خود داراست. F40 همچنین دارای وزن بسیار پایینی در حدود 1090 کیلوگرم است که یکی از ویژگی های بارز آن به شمار می رود.

ویرون و شیرون بوگاتی

بوگاتی ویرون چیزی فراتر از یک اتومبیل است. چیزی که نه روزها و ماه ها بلکه سالها باید راجع به آن سخن گفت. خودرویی که پای ثابت همه کارهایی است که قبل از مرگ باید انجام داد. موتور 16 سیلندر و 1001 اسبی ویرون با داشتن 710 میلیمتر طول، در حد و اندازه یک موتور 12 سیلندر ظاهر می شود. شیرون هم که مدل جدیدی از همین کمپانی می باشد تجربه لذت بخشی از رانندگی را رقم می زند که حقیقتا رویای بسیاری از افراد است.

کررا جی تی

کررا جی تی یکی از خاص ترین سوپر اسپرت های دنیاست که موتور 5.7 لیتری V10 آن صدایی بسیار فوق العاده و جذاب تولید می نماید. بر خلاف هایپر کارهای امروزی در این خودرو از گیربکس دستی بکار گرفته شده که البته استفاده از کلاچ سرامیکی آن بسیار دشوار می باشد. اما براستی افرادی که توانسته اند این خودرو را رام کنند، لذت بی نظیری را تجربه نموده و صدای فوق العاده ای را نیز از آن دریافت کرده اند.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *