خانه تکنولوژی اخبار چگونه اسمارت فون قدیمی خود را به یک دوربین مدار بسته تبدیل کنیم؟

چگونه اسمارت فون قدیمی خود را به یک دوربین مدار بسته تبدیل کنیم؟

0

روزگار عجیبی است، روزانه محصولات جدید و بهتری وارد بازار می‌شوند و کاربران نیز با آغوشی باز به استقبال از آن‌ها می‌روند تا هرچه سریع‌تر بتوانند با دنیای اطراف خود همگام و همراه باشند. در این راه سرکوب شوندگان اصلی محصولاتی هستند که به آن‌ها قدیمی گفته می‌شود و اغلب یا ته کشو‌ها خاک می‌خورند و یا به بدترین شکل ممکن صحنه حیات را وداع می‌گویند. اما ما در این مقاله تصمیم داریم اسمارت فون قدیمی شما را تبدیل به یک محصول کاربردی کنیم که هم بتواند برای شما مفید باشد و هم برای خرید یک محصول دیگر هزینه نکنید.

ip-camera

اغلب اسمارت فون‌ها از شبکه وای-فای پشتیبانی می‌کنند و اصولا دارای یک دوربین نیز هستند که در شرایط عادی برای عکاسی استفاده می‌شد اما اکنون تصمیم داریم وظیفه دیگری را به آن‌‌ها ببخشیم. بدین صورت که از دوربین آن‌ها به عنوان دوربین مداربسته یا همان IP Camera استفاده خواهیم کرد. به این شکل که شما گوشی را در خانه خود قرار می‌دهید و با اتصال به آن می‌توانید هر آنچه را که در خانه شما اتفاق میفتد مشاهده نمایید.

Download-Alfred

خوش بختانه اپلیکیشنی که اکنون در این مقاله از آن استفاده خواهیم کرد برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده اما کاربران ویندوز فون از آن بی‌بهره هستند. این اپلیکیشن Alfred نام دارد و برای شروع می‌بایست آن را بر روی تبلت یا اسمارت فون قدیمی‌تان نصب کنید.

لینک دانلود: اندروید، iOS

بعد از نصب برنامه، اپلیکیشن از شما سوال می‌کند که آیا از این دستگاهی که برنامه بر روی آن نصب شده است به عنوان بیننده دوربین استفاده خواهید کرد و یا تصمیم دارید از آن به عنوان خود دوربین استفاده کنید (شیوه کار بدین صورت است که یک اسمارت فون تبدیل به دوربین مدار بسته می‌شود و اسمارت فون و یا تبلت دیگر از طریق همان برنامه دوربین را مشاهده می‌کند).

Camera-or-Viewer

اکنون شما می‌بایست حساب جی‌میل خود را وارد اپلیکیشن کنید تا مراحل اولیه سپری شوند.

Google-account

در حین نصب دوربین به محل مورد نظر توجه کنید که مکان آن محکم باشد تا دوربین در حین فیلم برداری دچار لرزش نشود و موضوع دیگر نیز باتری دستگاه است که پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان شارژر را دایما به آن متصل کنید تا در موارد مورد نیاز به دلیل باتری کم دستگاه خاموش نشود. ( اگر از یک اسمارت فون قدیمی برای این کار استفاده می‌کنید دیگر نگرانی در خصوص طول عمر باتری و… نیز وجود نخواهد داشت)

تنظیمات زیادی در محیط برنامه در اختیار کاربر قرار داده می‌شود. برای مثال وی می‌تواند میکروفون گوشی را برای ضبط نشدن صداها خاموش کند و یا در صورت مشاهده هر نوع حرکتی اقدام به فیلم برداری نماید. (تنها در دستگاه‌‌های اندرویدی)

Motion-Detection-Android-only

زمانی که شما حساسیت در برابر حرکت را در برنامه فعال می‌کنید از شما سوال می‌پرسد که به چه میزان این حساسیت می‌بایست دقیق باشد. (برای مثال در حالت Low دوربین تنها به تحرکات زیاد عکس العمل نشان می‌دهد و در حالت High ممکن است حتی حرکت آرام برگ گل‌های منزل شما را که بر اثر باد اتفاق افتاده است ضبط نماید)

در زمانی که شما به عنوان بیننده از طریق یک اسمارت فون دیگر وارد شوید می‌بایست در ابتدا همان حسابی که به سیستم داده‌اید را وارد کنید تا بتوانید اتفاقاتی که در مقابل گوشی شما میفتد را مشاهده نمایید.

البته نسخه اندروید این اپلیکیشن قابلیت‌های بسیار بیشتری از نسخه iOS دارد، برای مثال در بخش Camera feed شما می‌توانید یک پیام صوتی را از طریق گوشی خود به دوربینی که در محل نصب کرده‌اید ارسال نمایید که این ویژگی تنها در پلتفرم اندروید قابل استفاده است. البته از طریق همین بخش امکان ثبت یک تصویر از آن چه که اکنون در مقابل دوربین نمایش داده می‌شود نیز وجود دارد.

On-the-Viewer-device

علاوه بر ویژگی‌های مذکور، این برنامه قابلیت‌های دیگری را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که افراد از طریق آن‌ها می‌توانند دسترسی‌های بیشتری به دوربین خود داشته باشد. برای مثال امکان تعیین جهت ضبط ویدیو در اختیار کاربر قرار دارد و حتی وی می‌تواند روشن بودن فلاش LED دوربین را نیز تعیین کند. او همچنین می‌تواند بین دوربین جلویی و پشتی تغییر دهد و ویژگی خارق العاده‌ای که تنها در نسخه اندرویدی وجود دارد حالت شب است که در آن گوشی حتی می‌تواند در زمانی که نور کافی وجود ندارد همچنان بخش‌هایی از مقابل خود را مشاهده نماید.

Night-Vision

همان طور که مطالعه کردید راه‌های بسیار زیادی برای استفاده از اسمارت فون‌های قدیمی وجود دارد و کاربران می‌توانند با بهره‌گیری از چنین قابلیت‌های هزینه‌های کمتری را نیز تقبل بکنند اما در واقع این تنها اپلیکشن موجود در این زمینه نیست و برنامه‌های بسیاری وجود دارند که چنین کاری را انجام می‌دهد.

منبع آی تی رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *