کتاب جدید «جی. آر. آر. تالکین» در دنیای «ارباب حلقه‌ها» امسال منتشر می‌شود

یکی از اولین آثار «جی. آر. آر. تالکین» که وی آن را «اولین داستان واقعی» سرزمین میانه خوانده، آگوست امسال راهی کتاب‌فروشی‌ها می‌شود. کتاب «سقوط گاندولین» در سال 1917 و پس از «نبرد سام» نگاشته شده و تاکنون به عنوان کتابی مستقل عرضه نشده، با این حال در سال 1984 به عنوان بخشی از کتاب 12 جلدی «تاریخ سرزمین میانه» به بازار نشر راه یافته اشت.

ویرایش جدید این کتاب توسط «کریستوفر تالکین» نوه 93 ساله نویسنده انجام شده و کار تصویرگری آن را «آلن لی» برعهده گرفته است، هنرمندی که تصاویر «هابیت» و «ارباب حلقه‌ها» را نیز نقش زده بود.

منتقدین این کتاب را چیزی شبیه «ایلیاد» دانسته‌اند و آن را الگوی آثار بعدی تالکین قلمداد کرده‌اند. منتقد تلگراف در خصوص این کتاب می‌گوید: «کتاب ماجراجویی قهرمانی بی‌میل و رغبت را روایت می‌کند که به در نهایت به قهرمانی اصیل و واقعی تبدیل می‌شود. اولین برخورد ما با اورک‌ها و بالروگ‌ها در اینجا روی می‌دهد و ما به وضوح حس می‌کنیم که کتاب، تالکین را مهیای نگارش آثار بعدی‌اش می‌کند.»

انتشارات «هارپر کالینز» کتاب «سقوط گاندولین» را نبرد میان «دو قدرت بزرگ دنیا» یعنی «آلمو» خدای الف‌ها و «مورگوث» می‌داند که در پی به نابودی کشاندن شهر گاندولین است. مورگوث در تهاجمش به شهر از اژهایان آهنینی که به دست آهنگران و جادوگران ساخته شده استفاده می‌کند.

«سقوط گاندولین» پس از «داستان کولروو»، «حکایت آوترو و ایترون»، و «داستان برن و لوثین» چهارمین کتابی است که پس از مرگ تالکین در سال 1970 منتشر می‌شود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *