با وجود اینکه Horizon Zero Dawn یک IP جدید است، اما پیش‌بینی می‌شود فروشی در حد یک نسخه از Uncharted و Metal Gear Solid‌ را بدست آورد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از VG247، موسسه اقتصادی و مطالعاتی SuperData، بتازگی گزارشی مبنی بر پیش‌بینی فروش بازی Horizon Zero Dawn را منتشر کرده است. در این گزارش آمده است:

“بر اساس پیش‌بینی‌های ما، Horizon Zero Dawn می‌تواند تا پایان سال 2017 بین 4 تا 6 میلیون واحد فروش داشته باشد. فروش کلی بازی هم به احتمال زیاد به 8 میلیون نسخه خواهد رسید که آنرا در کنار بزرگانی نظیر Uncharted 4 و Metal Gear Solid‌ 5 قرار می‌دهد.”

از سوی دیگر SuperData عقیده دارد سیاست‌گذاری عرضه بازی‌های انحصاری سونی در سال جاری بسیار قوی بوده است و با توجه به موفقیت Horizon Zero Dawn، پیش‌بینی می‌شود افراد بیشتری برای خرید PS4 اقدام کنند و این می‌تواند سیر فروش کنسول نسل هشتمی سونی را مثبت‌تر کند.

SuperData در این رابطه همچنین بحث قیمت را جنگ اصلی سونی و مایکروسافت در نیمه دوم نسل دانسته است:

“حال که به نیمه دوم چرخه نسل هشتم می‌رسیم، رقابت اصلی بر پایه قیمت‌گذاری است و در این مرحله هر دو شرکت سعی می‌کنند شرایط قیمتی بهتری را برای خرید کنسول‌هایشان ایجاد کنند. در حال حاضر Xbox One تنها رقیب سونی است اما از یک ماه دیگر با انتشار Nintendo Switch فشار بر روی سونی افزایش خواهد یافت”

پردیس گیم

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *