«یوهان یوهانسون» آهنگساز معروف در 48 سالگی درگذشت

«یوهان یوهانسون» آهنگسار نامزد اسکار و گلدن گلوب در 48 سالگی از دنیا رفت. علت مرگ او در حال حاضر مشخص نیست، اما جسد این موسیقی‌دان ایسلندی پس از آنکه چند روزی ناپدید شده بود روز گذشته در برلین پیدا شد. او از سال 2012 به آهنگسازی فیلم روی آورد و به سرعت به شهرت رسید. همکاری یوهانسون با «دنیس ویلنوو» در سال 2013 و با فیلم «زندانیان» آغاز شد و با فیلم‌های «سیکاریو» و «ظهور» ادامه یافت. وی همچنین بر روی فیلم «بلید رانر 2049» نیز کار کرد ولی در نهایت از این پروژه جدا شد و «هانس زیمر» جایگزین او شد.

«تیم هادسون» مدیر برنامه‌های یوهانسون با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفته: «بسیار غمگینم. امروز دوستی را از دست دادم که یکی از بااستعدادترین موزیسین‌هایی بود که می‌شناختم. با هم راه درازی را با هم طی کردیم.» یوهانسون برای فیلم «تئوری همه چیز»، «ظهور» و «سیکاریو» نامزد اسکار شده و برای فیلم اخیر برنده گلدن گلوب شده بود. او در فیلم «مادر!» آخرین ساخته «دارن آرونوفسکی» و فیلم «مندی» به کارگردانی «پانوس کاسماتوس» که ماه گذشته در ساندنس به نمایش درآمد هم به عنوان مشاور فعالیت کرده بود.

یوهانسون که در 19 سپتامبر سال 1969 در شهر ریکیاویک زاده شده بود، چندین آلبوم موسیقی انفرادی عرضه کرده بود. «نیل اکری» آهنگساز «دنیای وارکرافت»، «آرون مورهد» نویسنده و کارگردان آمریکایی، «پیتون رید» کارگردان «انت-من»، «دارن آرونوفسکی» کارگردان «مادر!»، «ادی ردمین» ستاره فیلم «تئوری همه چیز»، و «اولافور آرنالس» آهنگساز ایسلندی هرکدام با انتشار توئیتی تأسف خود از این حادثه را اعلام کردند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *