«یک قهرمان»: فیلم جدید «اصغر فرهادی» معرفی شد

«اصغر فرهادی» نویسنده و کارگردان برنده‌ی اسکار به زودی تولید فیلم جدید خود «یک قهرمان» (A Hero) را کلید می‌زند. این پروژه‌ی فارسی زبان تا دو ماه آینده وارد مرحله‌ی پیش‌تولید می‌شود و گفته می‌شود که قرار است در شهر شیراز فیلمبرداری شود.

«ممنتو فیلم» پخش‌کننده‌ی فرانسوی فیلم در سراسر دنیا خواهد بود و هفته‌ی آینده این فیلم را در جشنواره‌ی برلین به فروش می‌رساند. از داستان این فیلم اطلاعاتی در دست نیست، اما کارگردان مانند «فروشنده» و «جدایی» دوباره به فیلمسازی به زبان فارسی بازگشته است. او در سال ۲۰۱۸ فیلم «همه می‌دانند» را با همکاری «پنه‌لوپه کروز» و‌ «خاویر باردم» به زبان اسپاینایی و در کشور اسپانیا تولید کرد. گفته می‌شود که فیلم جدید او یک درام سراسر تعلیق خواهد بود و فرهادی در آن با بازیگران فارسی زبانی کار می‌کند که پیش‌تر همکاری نکرده.

نسخه‌ی انگلیسی فیلمنامه در جشنواره‌ی فیلم برلین به خریداران عرضه می‌شود. فرهادی برای نگارش فیلمنامه‌ی «جدایی» نامزد اسکار بهترین فیلمنامه‌ی اریجینال شد است. با توجه به موفقیت تجاری و هنری «انگل» (Parasite) که اثری کره‌ای زبان به کارگردانی «بونگ جون هو» بود، پروژه‌هایی نظیر این فیلم هفته‌ی آینده در برلین مشتریان زیادی خواهد داشت.

«الکساندر مورو» مدیر بازاریابی ممنتو می‌گوید: «فرهادی فیلمسازی معتبر و استاد تعلیق است و همواره مخاطبین را به سالن‌های سینما می‌کشاند. فیلمنامه‌ی این فیلم بسیار جذاب است و مسائل و مشکلات جوامع مدرن را بررسی می‌کند.»

فرهادی یکی از شش کارگردانی است که بیش از یک مرتبه جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را به خانه برده است.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *