«پدرو آلمودووار» در فیلم جدید خود با «آنتونیو باندراس» و «پنه‌لوپه کروز» همکاری می‌کند

«پدرو آلمودووار» با درامی که شباهت‌های بسیاری با «هشت و نیم» فلینی دارد، مجدداً با «آنتونیو باندراس» و «پنه‌لوپه کروز» همکاری می‌کند. فیلمساز فرانسوی در فیلم جدید خود «دولور و گلوریا» (Dolor y Gloria) به سراغ دو ستاره سرشناس هموطنش رفته است. این فیلم پس از «جولیتا» که در سال 2016 ساخته شد، تازه‌ترین فیلم بلند آلمودووار و بیست و یکمین اثر سینمایی او به شمار می‌رود. قصه «دولور و گلوریا» برخلاف اغلب آثار شناخته شده کارگردان، حول محور یک شخصیت مرد می‌چرخد.

باندراس در این فیلم در نقش کارگردانی ظاهر شده که به دنبال بازگشت به دوران موفق فیلمسازی خود است. فیلم به گفته آلمودووار روایتگر دیدارهایی است که کارگردان قصه در آخرین سال‌های زندگی‌اش با نخستین عزیزانش دارد، یعنی مادرش و بازیگرانی که در طول دهه 60 و 80 میلادی با آن‌ها همکاری کرده است.

از داستان فیلم چنین برداشت می‌شود که آلمودووار در پی خلق اثری شبیه به «هشت و نیم» فلینی است. فیلمساز در مصاحبه‌ای اظهار داشته است که فیلم در مورد «پوچی متناقضی است که عجز فیلمساز در خلق اثر آن را موجب می‌شود.»

آخرین همکاری باندراس با آلمودووار به فیلم «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» در سال 2011 بازمی‌گردد. وی در سال‌های 1982 با فیلم «هزارتوی هوس» و 1989 با فیلم «مرا ببند!» برای کارگردان اسپانیایی جلوی دوربین رفته است. باندراس پیش از اکران فیلم جدید آلمودووار، در سریال «نابغه» شبکه نشنال جئوگرافیک در نقش «پابلو پیکاسو» دیده خواهد شد و کروز در فیلم «همه می‌دانند» به کارگردانی «اصغر فرهادی». انتظار می‌رود فیلمبرداری «دلور و گلوریا» از جولای آینده کلید بخورد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *