مایکروسافت در روز جمعه بی سر و صدا نمونه اولیه یک عینک واقعیت افزوده را که دقیقا مشابه یک عینک معمولی با دسته‌های کلفت است را رونمایی کرد. عینک واقعیت افزوده جدید مایکروسافت نشان می‌دهد این کمپانی در حال کار بر روی هدست‌های واقعیت افزوده جمع و جورتر و ارزان قیمت‌تر ازهولولنز است.

عینک واقعیت افزوده جدید مایکروسافت مجهز به تکنولوژی هولوگرافیک است

محققان مایکروسافت در مقاله‌ای توضیح دادند که هنوز مسیر طولانی در پیش است. عینک واقعیت افزوده جدید مایکروسافت دارای یک صفحه نمایش هولوگرافیک می‌باشد که تکنولوژی هولوگرافی دیجیتال در آن به کار رفته است. این محققان درباره این تکنولوژی جدید در کنفرانس Siggraph در لس آنجلس در ماه آگوست صحبت خواهند کرد.

عینک واقعیت افزوده جدید مایکروسافت

این مقاله چند هفته بعد از اینکه فیسبوک اعلام کرد در حال کار بر روی یک عینک واقعیت افزوده است، منتشر شده است.

اسنپ هم که عینک‌های آفتابی دوربینی را برای اپلیکیشن پیام رسان خود اسنپ چت به فروش رساند و هم نرم افزارهای واقعیت افزوده‌ای را معرفی کرده است که هنوز هم بر روی یک عینک واقعیت افزوده مناسب، نصب نشده‌اند.

اپل نیز از این قافله عقب نمانده است و همچنان به دنبال توسعه یک تکنولوژی واقعیت افزوده است.

عینک واقعیت افزوده جدید مایکروسافت

واقعیت افزوده بطور کلی به همپوشانی تصاویر مجازی بر روی جهان واقعی اطلاق می‌شود. در مقایسه با واقعیت افزوده، واقعیت مجازی کاملا جلوی دید کاربر را می‌گیرد و به جای آن، تصاویر مصنوعی در فضایی مجازی را به نمایش می‌گذارد.

جالب است بدانید محققان بعد از کار بر روی نمونه‌های اولیه واقعیت مجازی دریافتند که پتانسیل واقعی در واقعیت افزوده نهفته است.

عینک واقعیت افزوده جدید مایکروسافت ممکن است به تولید انبوه نرسد اما ثابت می‌کند محققان مایکروسافت در حال کار بر روی تکنولوژی هولوگرافیک هستند.

به گفته این محققان: ما قابلیت‌های مختلف صفحه نمایش‌های هولوگرافیک نزدیک به چشم را نمایش خواهیم داد (قابلیت‌هایی از جمله میدان وسیع دید، فرم فاکتورهای جمع و جور و مولتی فوکوس)؛  اما ما به همه این قابلیت‌ها بصورت یکجا و در یک دستگاه واحد دست نیافته‌ایم.

عینک واقعیت افزوده جدید مایکروسافت

عینک واقعیت افزوده جدید مایکروسافت هنوز در ابتدای راه است

مایکروسافت به این موضوع اشاره کرده است که هنوز نیاز به ارتقا بخش سخت افزاری این پروژه وجود دارد و این تکنولوژی هنوز هم با موانع و محدودیت‌هایی روبه‎رو است.

علاوه بر نیاز به الکترونیک‌های خارجی، این عینک فقط قادر به تولید تصویر مونوسکوپیک است و دستیابی به یک تصویر استریوسکوپیک چالش دیگری خواهد بود.

اگر همه چیز در کنار هم قرار گیرند، یک صفحه نمایش هولوگرافیک خواهید داشت که براحتی تمام روز قابل پوشیدن است. چه یک پزشک باشید، یا یک طراح یا گیمر، بدون نیاز به هدست‌های واقعیت افزوده بزرگ و پُرحجم، همه جا دید واقعیت افزوده خواهید داشت.

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *