با تأیید رسمی دیزنی «تایکا وایتیتی» Star Wars را کارگردانی می‌کند

دیزنی و لوکاس‌فیلم تأیید کردند که «تایکا وایتیتی» فیلم بلندی از چندگانه‌ی «جنگ ستارگان» (Star Wars) را برای اکران در سالن‌های سینما کارگردانی می‌کند. ژانویه‌ گذشته گزارش شده بود که وایتیتی در حال مذاکره با استودیو است. او در فصل اول سریال پربیننده‌ی «مندلوری» دیزنی+ صداپیشگی کرده بود. وایتیتی تاکنون برای دیزنی و مارول فیلم‌ «ثور: رگنراک» (Thor: Ragnarok) را ساخته و قرار است قسمت بعدی آن «ثور: عشق و آذرخش» (Thor: Love and Thunder) را به زودی جلوی دوربین ببرد. این فیلمساز نیوزلندی در نگارش فیلمنامه‌ی «جنگ ستارگان» با «کریستی ویلسون-کایرنز» نویسنده‌ی «۱۹۱۷» همکاری می‌کند.

وایتیتی به تازگی برای «جوجو خرگوش» (Jojo Rabbit) برنده‌ی اسکار بهترین فیلمنامه‌ی اقتباسی شده است. او پیش از بازگشت به «دنیای سینمایی مارول» برای «عشق و آذرخش»، فیلم «گل پیروزی بخش» (Next Goal Wins) را با سرچ‌لایت پیکچرز اکران می‌کند. در این فیلم «مایکل فاسبندر» در نقش یک مربی فوتبال به نام «توماس رونگن» ظاهر می‌شود که تلاش می‌کند تیم ملی «ساموئا» را به جام جهانی ببرد. ویلسون کایرنز نیز اخیراً با فیلمنامه‌ی «۱۹۱۷» ساخته‌ی «سم مندز» نامزد اسکار بهترین فیلمنامه اریجینال شده است.

وایتیتی اپیزود هشتم از فصل اول «مندلوری» را هم کارگردانی کرد. این سریال توسط «جان فاورو» که مانند وایتیتی سابقه‌ی کارگردانی در «دنیای سینمایی مارول» را دارد، خلق شد. «جنگ ستارگان» وایتیتی اولین پروژه‌ی سینمایی این چندگانه است که پس از «ظهور اسکای‌واکر» (The Rise of Skywalker) به صورت رسمی تأیید می‌شود. در ماه‌های گذشته گزارش شده بود که «رایان جانسون» و «جی‌دی دیلارد» نیز در حال کار بر روی فیلم‌های جداگانه‌ای برای «جنگ ستارگان» خواهند بود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *