تاریخ اکران فیلم Parasite

هفته گذشته بود که فیلم Parasite (انگل) به کارگردانی بونگ جون-هو، موفق شد جایزه نخل طلای هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن را به‌دست بیاورد تا موفقیتی بزرگ در کارنامه این کارگردان با سابقه و سینمای کره جنوبی ثبت شود. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، تاریخ اکران این فیلم تحسین شده در آمریکای شمالی اعلام شده که حکایت از تلاش تهیه کنندگان فیلم برای حضور اثر جدید بونگ جون-هو در رقابت اسکار دارد. شرکت NEON (نئون) اعلام کرد که فیلم Parasite در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۹ مهر ۱۳۹۸) به‌صورت محدود در سینماهای آمریکای شمالی به روی پرده‌های سینما خواهد رفت. این فیلم درام، دارک کمدی و فانتزی در حال حاضر تنها قرار است در چند سینما در شهر نیویورک و لس آنجلس نمایش داده شود و احتمال اختصاص دادن سینمای بیشتری در دیگر شهرها نیز وجود دارد.

فیلم Parasite هم‌اکنون با تحسین منتقدان نیز مواجه شده و به نظر می‌رسد که شانس خوبی برای حضور در فصل جوایز نیز دارد. سونگ کانگ-هو، لی سون-کیون، چو یئو جئونگ، جانگ های-جین،، چوی وو-شیک و پارک سو-دام، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Parasite حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. پس انشار فیلم Memories of Murder (خاطرات قتل) در سال ۲۰۰۳، بونگ جون-هو مورد توجه مخاطبان غربی قرار گرفت و در ادامه او فیلم‌های تحسین شده دیگری مثل فیلم The Host (میزبان)، فیلم Mother (مادر)، فیلم Snowpiercer (برف شکن) و فیلم Okja (اوکجا) را کارگردانی کرد. اکران فیلم Parasite درواقع موفقیت بزرگی برای بونگ جون-هو نیز به حساب می‌آید؛ چرا که فیلم Snowpiercer با مشکل اکران مواجه بود و فیلم Okja نیز از شبکه استریم نت فلیکس منتشر شد.

شرکت NEON در سال ۲۰۱۷ بازگشایی شد و در طی این سال‌ها، فیلم‌هایی چون فیلم The Bad Batch (گروه بد)، فیلم Colossal (غول‌آسا)، فیلم Ingrid Goes West (اینگرید به‌فنا می‌رود)، فیلم I Tonya (من تونیا هستم)، فیلم Borg vs McEnroe (بورگ علیه مک انرو) و فیلم Revenge (انتقام) را منتشر کرده است.

تانی کال

برگرفته از Comingsoon

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *