در حال حاضر به صورت رسمی اعلام شده است که بیل کاندون (Bill Condon) کارگردانی بازسازی فیلم Bride Of Frankenstein «عروس فرانکنشتاین» را برعهده خواهد داشت؛ این فیلم قرار است که از اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی به اکران دربیاید. کاندون تاکنون طیف گسترده‌ای از انواع فیلمهای سینمائی از جمله Dreamgirls «دختران رویایی»، دو قسمت نهایی مجموعه فیلمهای Twilight «گرگ و میش» و بازگویی موفق Beauty And The Beast «دیو و دلبر» را کارگردانی کرده است. با سینما گیمفا همراه باشید.

کاندون در نخستین تجربه خود درام Gods & Monsters «خدایان و هیولاها» را در سال ۱۹۹۸ میلادی به روی پرده برد و توانست جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را از جوایز اسکار برای خود به ارمغان آورد. فیلم یادشده پیرامون زندگی جیمز ویل (James Whale) با هنرنمایی ایان مک‌کلن (Ian McKellen) کارگردان دو فیلم کلاسیک Frankenstein«فرانکنشتاین» و The Bride Of Frankenstein «عروس فرانکنشتاین» بود. اینک اما، کاندون به طریق دیگری به جهان فرانکنشتاین بازمی‌گردد.

طبق اعلام استودیوی «یونیورسال»، کاندون نسخه بازسازی فیلم «عروس فرانکنشتاین» را برای اکران در روز پنج‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ (۱۴ فوریه ۲۰۱۹) مقابل دوربین خواهد برد. این فیلم بخشی از جهان سینمائی «جهان تاریک» خواهد بود. نسخه اصلی «عروس فرانکنشتاین» توسط ویل در سال ۱۹۳۵ میلادی ساخته شد و السا لنچستر (Elsa Lanchester) ستاره اصلی این اقتباس سینمائی از رمان قرن ۱۹ میلادی بود. پیش از این نیز شایعه شده بود که کاندون وظیفه کارگردانی بازسازی این فیلم را برعهده خواهد داشت.

استودیوی «یونیورسال» با انتشار بیانیه‌ای از برنامه‌های برای جهان سینمائی «جهان تاریک» سخن گفت و از الکس کورتزمن (Alex Kurtzman) و کریس مورگان (Chris Morgan) به عنوان خالقین این جهان یاد کرد. کورتزمن کارگردانی نسخه بازسازی سری فیلم‌های The Mummy «مومیایی» را برعهده دارد که به عنوان نخستین فیلم از جهان سینمائی نامبرده شناخته می‌شود.

کاندون نیز با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص ابراز داشت:

من از اینکه قرار است فیلم «عروس فرانکنشتاین» را به روی پرده ببرم بسیار هیجان‌زده هستم، به خصوص اینکه این فیلم بر اساس نسخه اصلی ساخته شده توسط جیمز ویل است که همچنان منبعی قوی است. عروس فراکنشتاین همچنان به عنوان نمادین‌ترین هیولای زن در تاریخ سینما شناخته می‌شود و من عهد بسته‌ام که این فیلم را به عنوان بزرگترین فیلمی که توسط من کارگردانی می‌شود بسازم.

هنوز بازیگر اصلی این فیلم مشخص نشده است. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، فیلم «عروس فرانکنشتاین» از روز پنج‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ (۱۴ فوریه ۲۰۱۹ میلادی) به صورت گسترده به روی پرده خواهد رفت.

توسط مهرداد میرشاهی

گیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *