تجمع هواداران بریتانیایی «مایکل جکسون» در اعتراض به پخش مستند Leaving Neverland

هواداران «مایکل جکسون» روز چهارشنبه در اعتراض به پخش مستند جنجالی «ترک نورلند» (Leaving Neverland) در مورد اتهامات جنسی فوق‌ستاره‌ی موسیقی پاپ از Channel 4 بریتانیا مقابل دفتر این شبکه در لندن تجمع کردند.

حامیان جکسون مستند HBO را اتهامی غیرمنصفانه علیه خواننده‌ی آمریکایی خواندند. شبکه‌ی C4 بریتانیا چهارشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم خود مبنی بر روی ایر بردن این مستند دو قسمتی دفاع کرده بود. مسؤلین شبکه معتقدند که «ترک نورلند» برای عموم جذابیت دارد و قضاوت نهایی را خود بیننده انجام دهد.

«جیمز سیف‌چاک» و «وید رابسون» در این مستند ادعا می‌کنند که در سنین ۷ تا ۱۰ سالگی توسط جکسون مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. مستند چهار ساعته‌ «ترک نورلند» تجارب این دو مرد در دوران کودکی را واکاوی می‌کند به گونه‌ای که بیننده پس از تماشای فیلم به سختی می‌تواند داستان‌های آنان را دروغ بپندارد. خانواده‌ی جکسون این فیلم را محکوم و اتهامات را رد کرده است. مستند «ترک نورلند» به کارگردانی «دن رید» وقتی که ژانویه‌ی گذشته در جشنواره‌ی ساندنس به نمایش درآمد نیز با اعتراضاتی مواجه شده بود.

«تاج جکسون» برادر زاده‌ی مایکل اخیراً در مصاحبه با رادیوی BBC در این باره گفت: «با توجه به اینکه سال‌هاست وید را می‌شناسم فکر نمی‌کنم صحبت‌های او راست باشد. وقتی که مدرکی وجود ندارد حرف‌های کسی را باور نم‌کنم. با قاطعیت می‌گویم که آن‌ها دورغ می‌گویند و به دنبال چند میلیون دلار پول‌اند.»

این مستند از شبکه‌ی C4 با استقبال ۲.۱ میلیون بیننده همراه بود و ۲۰.۵ درصد افراد ۱۶ تا ۳۴ ساله آن را به تماشا نشستند. این در حالی است که پخش قسمت اول فیلم در آمریکا از شبکه‌ی HBO در اوایل هفته‌ی گذشته ۱.۳ میلیون بیننده را به خود جذب کرد و پس از «پاک شدن: ساینتولوژی و زندان عقاید» (Going Clear: Scientology and the Prison of Belief) و «نور درخشان: با درخشش کری فیشر و دبی رینولدز» (Bright Lights: Starring Carrie Fisher and Debbie Reynolds) سومین مستند شبکه در یک دهه‌ی اخیر شد. قسمت دوم این فیلم نیز ۹۲۷ هزار بیننده را پای تلویزیون نشاند. ویژه‌برنامه‌ی «اپرا وینفری» و مصاحبه‌ی او با کارگردان و رابسون و سیف‌چاک در شبکه‌های HBO و OWN هفتصد و هشتاد هزار بیننده داشت. مستند «سه غریبه‌ی همسان» (Three Identical Strangers) که ماه گذشته از شبکه‌ی بریتانیایی روی ایر رفته بود با استقبال ۱.۷ میلیونی روبرو شده بود. «ترک نورلند» تا روز سه شنبه در پلتفورم‌های مختلف ۱.۹ میلیون بیننده‌ی آمریکایی را به تماشا واداشت.

به دنبال انتشار این فیلم، سه شبکه‌ی رادیویی کانادایی از پخش موزیک‌های «مایکل جکسون» خودداری کردند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *