جزئیات تازه از داستان فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی

طی روزهای گذشته، پس از معرفی فیلم «قهرمان» تازه‌ترین ساخته‌ی اصغر فرهادی به عنوان یکی از فیلم‌های بخش رقابتی هفتاد وچهارمین جشنواره فیلم کن، کمپانی فرانسوی «ممنتو» که پخش بین‌المللی و مسئولیت اکران این فیلم در فرانسه را بر عهده دارد، در وب‌سایت خود خلاصه‌ای کوتاه از قصه‌ی نهمین ساخته‌ی بلند این کارگردان را منتشر ساخت.

«قهرمان» با مدت زمان دو ساعت و ۷ دقیقه، در مورد شخصیتی است به نام رحیم که به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی‌اش بالاجبار در زندان به سر می‌برد ولی طی دو روز مرخصی که به او داده می‌شود، تلاش می‌کند با پرداخت بخشی از بدهی، شاکی خود را متقاعد به پس گرفتن شکایت کند، اما شرایط آن‌طور که برنامه‌ریزی شده پیش نمی‌رود و مسیر قصه تغییر می‌کند.

مجله سینمای ایتالیا (Cinematografo) نیز مختصری از داستان «قهرمان» نهمین ساخته‌ی فرهادی را منتشر کرده و در قسمتی از شماره‌ی جدید خود که به فیلم‌های مهم جشنواره کن پرداخته، آورده است: ««قهرمان»، تازه‌ترین ساخته‌ی اصغر فرهادی کارگردان ایرانی برنده دو جایزه اسکار است. داستان این فیلم در باب مردی است که به دلیل بدهی در زندان به سر می‌برد و زمانی که  آزاد می‌شود، متوجه این موضوع می‌شود که نامزدش کیفی پر از پول پیدا کرده، اما او تصمیم می‌گیرد از این پول استفاده نکند. زمانی که خبر این اقدام انسان دوستانه و اخلاقی او در شهر می‌پیچد، به چهره‌ای شناخته شده بدل می‌شود و اهالی شهر  برای کمک به او دست به کار می‌شوند و… »

حق پخش فیلم «قهرمان» در آمریکا بر عهده‌ی استودیو آمازون و تهیه‌‌کنندگی و فروش بین‌المللی فیلم «قهرمان» نیز بر عهده‌ی کمپانی فرانسوی ممنتو پیکچرز است. کمپانی «لاکی رد» نیز این فیلم را در ایتالیا اکران خواهد کرد.

«قهرمان» به عنوان یکی از ۲۴ فیلم بخش مسابقه هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن با آثاری از کارگردانان مطرح و برجسته همچون «شان بیکر»، «فرانسوا اوزون»، «وس اندرسون»، «نانی مورتی»، «پل ورهوفن» و «شان پن» برای کسب نخل طلای بهترین فیلم به رقابت می‌پردازد.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن از ۶ تا ۱۷ جولای، با حضور «اسپایک لی» کارگردان آمریکایی به عنوان رئیس هیات داوران بخش مسابقه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *