«جیسون موموآ» شخصیتش در Dune را به «هان سولو» تشبیه می‌کند

رمان علمی-تخیلی «شنزار» به نویسندگی «فرانک هربرت» بیش از یک دهه‌ پیش از فیلم «جنگ ستارگان» به کارگردانی «جورج لوکاس» عرضه شد. اما این «جنگ ستارگان» بود که به عنوان چندگانه‌ی پیش‌فرض فانتزی و فضایی در نظر گرفته می‌شد و «شنزار» همیشه مختص نوجوانانی بود که «جنگ ستارگان» را کافی نمی‌دانستند. اما با دو فیلمی که «دنی ویلنوو» براساس رمان هربرت با بودجه‌ی هنگفت و ستارگان پرشمار می‌سازد، دنیای «شنزار» هم به مخاطبین بسیار بیشتری شناسانده می‌شود و از این پس بسیاری «شنزار» را با «جنگ ستارگان» مقایسه خواهند کرد.

«جیسون موموآ» که در فیلم «شنزار» نقش «دانکن آیداهو» را بازی می‌کند به تازگی در مصاحبه با «الن دی‌جنرس» از شخصیت خود و لذت همکاری در فیلم گفته است. او نقش خود را با یکی از شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های دنیای «جنگ ستارگان» قیاس کرده و می‌گوید: «هرگز در پروژه‌ای به این عظمت مشارکت نکرده‌ام… باید نقش شخصیتی به نام «دانکن آیداهو» را بازی کنم که در شمشیرزنی استاد است و همکار «دوک لتو» که «اسکار آیزک» نقش آن را ایفا می کند. او اولین نفری است که به «شنزار» فرستاده می‌شود و آنجاست که من با شخصیتی با بازی «خاویر باردم» برخورد می‌کنم. باورم نمی‌شود که در صحنه‌ای با باردم بازی کرده‌ام! او و «تیموتی شلمی»، «جاش برولین»، «ربکا فرگوسن» و «استلان اسکارزگارد».»

او در ادامه می‌گوید: «فیلم بسیار بزرگی است و من در آن نقش شخصیتی مانند «هان سولو» را بازی می‌کنم. او یک جنگجوی سرکش است که از شخصیت «تیموتی شلمی» محافظت می‌کند و برای شخصیت «اسکار آیزک» کار می‌کند.»

همچنانکه تاریخ اکران «شنزار» نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود، قیاس‌های بیشتری میان اثر «جورج لوکاس» و فیلم ویلنوو شکل خواهد گرفت. بسیاری از آن‌‌ها درست و به جاست اما نه آنگونه که مردم ممکن است انتظار داشته باشند چرا که «جنگ ستارگان» و لوکاس به‌شدت تحت تأثیر رمان «فرانک هربرت» و دنیای «آراکیس» است.

فرزند «فرانک هربرت» به تازگی گفته است که نویسنده‌ی «شنزار» در صورتی که در قید حیات بود به فیلم ویلنوو افتخار می‌کرد. هفته‌ی گذشته استودیوی برادران وارنر از اولین تصاویر این فیلم رونمایی کرد. «برایان هربرت» به این تصاویر واکنش نشان داده و در شبکه‌های اجتماعی نوشته است: «هواداران «شنزار»، امیدوارم که شما هم مثل من از دیدن اولین تصاویر از فیلم هیجان‌زده‌ شده باشید. پدرم [اگر در قید حیات بود] به این فیلم افتخار می‌کرد!»

«دیوید لینچ» در سال ۱۹۸۴ از این رمان اقتباسی ناموفق داشت. علت شکست فیلم این بود که گنجاندن محتوای رمان در قالب یک فیلم کاری بود ناممکن. ویلنوو نیز تنها در صورتی حاضر به امضای قرارداد با برادران وارنر شد که بتواند دو فیلم براساس این دنیای گسترده تولید کند.

«شنزار» ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ماه ۱۳۹۹) اکران می‌شود.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *