دنباله‌ Knives Out با محوریت شخصیت «دنیل کرگ» ساخته می‌شود

در حالی که «شمشیرهای از رو بسته» (Knives Out) یک آخر هفته‌ی قدرتمندانه‌ی دیگر را پشت سر گذاشته، «رایان جانسون» نویسنده‌ و کارگردان فیلم آماده‌ی تولید دنباله‌ی این فیلم معمایی برای لاینزگیت می‌شود.

جانسون در مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» پیش از برگزاری مراسم گلدن گلوب می‌گوید از هم اکنون در حال توسعه‌ی دنباله‌ای برای فیلم با محوریت شخصیت «دنیل کرگ» و پرونده‌ی جدید اوست. این فیلمساز اضافه می‌کند که پس از موفقیت فیلم به سرعت برای تولید دنباله مشتاق شده و در بهترین حالت فیلمبرداری سال آینده آغاز می‌شود.

لاینزگیت و «ام‌آرسی» قسمت اول فیلم را با بودجه‌ای ۴۰ میلیون دلاری تولید کردند و ستارگان پرشماری از جمله «کریس اوانز»، «جیمی لی کرتیس»، «کریستفر پلامر» و «تونی کولت» را به آن افزودند. این فیلم سه نامزدی گلدن گلوب شامل بهترین فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین بازیگر مرد فیلم‌های موزیکال یا کمدی با کرگ، و بهترین بازیگر زن فیلم‌های موزیکال یا کمدی با «آنا دی آرماس» را کسب کرده بود.

لاینزگیت هنوز به شکل رسمی تولید «شمشیرهای از رو بسته» را تأیید نکرده است. این فیلم در بازارهای جهانی ۲۴۷ میلیون دلار فروش کرده و می‌تواند آغازگر یک چندگانه‌ی جدید برای استودیو و کرگ باشد که قرار است پس از «وقتی برای مردن نیست» (No Time to Die) با چندگانه‌ی «جیمز باند» وداع کند. «جو درک» مدیر استودیوی لاینزگیت می‌گوید برای خواندن فیلمنامه به‌شدت هیجان‌زده است.

جانسون در سال ۲۰۱۷ فیلم «جنگ ستارگان: آخرین جدای» را کارگردانی کرد و در حال توسعه‌ی یک سه‌گانه‌ی دیگر در همین دنیای سینمایی است. اما برنامه‌های دیزنی برای توسعه‌ی این فیلم‌ها را به تأخیر انداخته و تاریخ اکران آن‌ها هنوز مشخص نیست.

«شمشیرهای از رو بسته» در ششمین هفته‌ی اکران ۹.۵ میلیون دلار فروخت. تا روز یکشنبه گذشته، این فیلم به فروش داخلی ۱۳۰.۷ میلیون دلاری می‌رسد و می‌تواند از رکورد ۱۴۱ میلیون دلاری «روزی روزگاری در هالیوود» تارانتینو که پس از «ما» (Us) استودیوی یونیورسال و رکورد ۱۷۵ میلیون دلاری آن، دومین فیلم پرفروش اریجینال سال ۲۰۱۹، عبور کند. انتظار می‌رود فیلم جانسون در پایان اکران فروش ۱۵۰ میلیون دلاری را ثبت کند. فیلم‌هایی که مخاطبین بزرگسال را هدف گرفته‌اند معمولاً پس از تعطیلات سال نو، در ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سالن اکران می‌شوند، اما این فیلم هفته‌ی گذشته در ۲۱۴۲ سالن به نمایش درآمد.

برخی معتقدند که فیلم‌های ژانر معمایی بهتر است در شبکه‌ی نمایش خانگی و نت‌فلیکس اکران شوند. اما «شمشیرهای از رو بسته» و در سال ۲۰۱۷ «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» با فروش ۱۰۲.۸ میلیون دلاری، ثابت کردند که وقتی فیلمی پرستاره با فیلمنامه‌ای برانگیزاننده همراه شود، سینماروها به سالن‌ها می‌آیند. «کام‌اسکور» گزارش می‌دهد که ۳۶ درصد از مخاطبین به علت ژانر فیلم، ۳۶ درصد برای سوژه یا پلات آن، و ۳۲ درصد به خاطر ستارگان آن بلیت خریداری کرده‌اند. جزئیات پنهان در فیلم عامل دیگری است که مخاطبین را به دیدن چندباره‌ وادار می‌کند. علاوه بر این، فیلم در سه شاخه نامزد دریافت گلدن گلوب شده بود. حدود ۶۳ درصد مخاطبین دیدن فیلم را توصیه کرده و به آن امتیاز ۴ ستاره می‌دهند. حدوود ۳۳ درصد از آنان بنابر توصیه‌ی دوستان و آشنایان، ۳۵ درصد با دیدن تبلیغات، ۲۴ درصد با دیدن تریلرها در سالن‌های سینما، و ۲۱ درصد با دیدن تریلرها در شبکه‌های اجتماعی به دیدن فیلم تمایل پیدا کردند.

لاینزگیت با موفقیت‌آمیز بودن اکران‌های آزمایشی فیلم، آن را در جشنواره‌ی تورنتو اکران کرد تا امتیاز ۹۷ درصد «راتن تومیتوز» برای آن به ثبت برسد. «رام برگمن» تهیه‌کننده‌ی فیلم می‌گوید: «لاینزگیت سعی نکرد فیلم را به عنوان آن چیزی که نیست به فروش برساند. آن‌ها از روز اول باور داشتند که فیلم باید به صورت گسترده اکران شود، زیرا یک فیلم بزرگسالانه‌ی پیچیده‌ی معمولی برای مخاطب خاص نبود.»

یکی دیگر از غافلگیری‌های «شمشیرهای از رو بسته» فروش آن در کشور چین بود. این فیلم در بازار چین ۲۸ میلیون دلار فروخت. برگمن می‌گوید: «چین بازاری غیرقابل پیش‌بینی است. ما هیچ انتظاری از بازار این کشور نداشتیم و اکنون شگفت‌زده‌ایم که مخاطبین فیلم را کشف کرده‌اند و نقدهای بسیار خوبی برای آن در چین به ثبت رسیده است.»

جانسون در مورد روند نگارش فیلمنامه‌ می‌گوید: «بسیار سریع نوشتمش. در طول حدوداً شش ماه، و سپس تا روز کریسمس فیلمبرداری را به پایان بردیم. بسیار بسیار سریع پیش رفتیم چرا که دنیل برای بازی در آن قرارداد بست و فرصت کوتاهی پیش از بازی در نقش باند فراهم شد.»

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *