7 راه‌ برای فرار از روزمرگی

روزمرگی یکی از بزرگترین دغدغه‌های همه ماست. هر کدام از ما به نوعی درگیر این احساس و خستگی‌های مفرط ناشی از آن هستیم و گاهی آنقدر درگیر می‌شویم که فراموش می‌کنیم  باید آن را رها کنیم. روزمرگی مثل باتلاق می‌تواند انگیزه و امید ما برای رسیدن به زندگی که دوست داریم بگیرد و ما را تبدیل به یک آدم معمولی کند.

احساس اینکه همه روزها مثل هم و تکراری هستند و دیگر انرژی برای ادامه ندارید نتایجی هستند که روزمرگی در زندگی به شما به وجود می‌آورد. اگر می‌خواهید از این شرایط فرار کنید و تبدیل به فردی شاد و سرزنده شوید با این مطلب همراه ما باشید تا با ۱۰ راه کار ساده از این شرایط خارج شوید:

۱. روزی ۲۰ دقیقه پیاده‌روی کنید

پیاده‌روی علاوه بر تاثیر مثبتی که بر روی سلامتی جسم دارد، تا حد زیادی به سلامت فکر و روح هم کمک می‌کند. یک ماه خودتان را مقید کنید که هر روز در بین انجام کارهای تکراری‌تان ۲۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید، می‌توانید از زمان نهارتان استفاده کنید و بعد از غذا در اطراف محل کار یا دانشگاه قدم بزنید. با این کار هم رخوت و سنگینی بعد از غذا از بین می‌رود و هم در تمام آن لحظات ذهنتان به شما لبخند می‌زند و حال روحیتان بهتر می‌شود.

۲. خاطراتتان را بنویسید

عادت کنید که هر روز حتی چند خط از تمام اتفاقاتی که در طول روز برایتان رخ داده بنویسید. با نوشتن خاطرات، روزتان را با جزئیات مرور کرده و نکات و مثبت و منفی آن را با دقت بیشتری بررسی می‌کنید و می‌توانید از این نکات برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید. همینطور وقتی خاطراتتان را می‌نویسید بعد از مدتی عادت‌های مثبت و منفی خودتان را می‌شناسید و در نتیجه عادت‌های بد را با عادت‌های خوب جایگزین می‌کنید. همچنین اگر فکر می‌کنید نوشتن خاطره کاری خسته کننده برایتان است ما یک تجربه جالب از یک کوهنورد داریم که می‌توانید آن را انجام دهید. کافیست هر شب موقع خواب روز خودتان را در ذهن مرور کنید و نقاطی که به شما شادی و انرژی بخشیده است به یاد بیاورید. اینطوری علاوه بر مرور روز، خاطرات شیرین آن را هم به ذهن می‌سپارید.

از طرفی یکی از مهمترین ویژگی‌های نوشتن خاطرات روز این است که تمام افکار و درگیری‌های ذهنی شما را خارج کرده و با ذهن باز انرژی‌های مثبت را جذب می‌کنید.

۳. آینده را مجسم کنید

روزمرگی کاری می‌کند تا شما تصویر واضحی از آینده‌تان نداشته باشید، چون روزهای تکراری انگیزه شما برای رویاپردازی گرفته‌اند و این باور را ایجاد کرده‌اند که تا همیشه محکوم به معمولی بودن هستید. اما برای فرار از این شرایط هر شب قبل از خواب ۵ دقیقه به زندگی و آینده‌ای که دوست دارید فکر کنید به آنچه که می‌خواهید به دست آورید و خودتان را در لحظه‌ای تصور کنید که به همه آنها رسیده‌اید. شاید به نظر خنده‌دار باشد اما هیچ چیز به اندازه دیدن آینده‌ای که دوست دارید نمی‌تواند روزمرگی و طبعات آن را از بین ببرد و انرژی زیادی به شما بدهد.

۴. یک عادت جدید پیدا کنید

ایجاد یک عادت جدید شاید به نظر خیلی کوچک و ساده باشد اما تاثیر خوبی روی فرار از روزمرگی دارد. مثلا با خودتان قرار بگذارید که هر شب قبل از خواب ۳ صفحه کتاب بخوانید و به مرور آن را زیاد کنید. در اولین مرحله هر شب شما ۳ صفحه به اطلاعاتتان اضافه می‌شود، همچنین یاد می‌گیرید که به آنچه که با خودتان قرار گذاشته‌اید پایبند بمانید. با ادامه این عادت در پایان سال چند کتاب خوانده‌اید که در شرایط عادی حتی فکرش را هم نمی‌کردید.

۵. مسئولیت زندگی‌تان را بپذیرید

حقیقت این است که بهترین و ساده‌ترین روش برای هر شخصی، شانه خالی کردن در برابر مسائل و مشکلات و مقصر کردن دیگران است. اما دارن هاردی در کتاب اثر مرکب می‌گوید: وقتی شما بپذیرید که تمام مسئولیت زندگی بر عهده شماست، شکل دیگری از آن را تجربه می‌کنید. از ساده‌ترین و کوچکترین اتفاق‌ها مثل دیر رسیدن به محل کار گرفته تا نداشتن یک رابطه موفق یا شغل خوب.

باور کنید که در برابر اراده شما حتی سخت‌ترین مشکلات جامعه هم نمی‌تواند مقابله کند، پس اگر از جایگاه شغلی یا شرایط زندگی‌تان راضی نیستید، کنترل همه چیز را به دست بگیرید. اگر باور کنید که این شما هستید که تعیین می‌کنید در چه شرایطی باشید قطعا روزمرگی نمی‌تواند مانع رسیدن شما به اهدافتان شود.

۶. تغذیه سالم داشته باشید

شاید گوشتان از این جمله و تاثیرات آن پر شده باشد اما واقعیت این است که تغذیه سالم و مناسب می‌تواند روزهای متفاوتی برایتان بسازد، وقتی شماخوراکی‌هایی که باعث بالا رفتن تمرکز می‌شوند را بخورید، پس با دقت بیشتری در روز کار می‌کنید بدون اینکه انرژی زیادی صرف کرده باشید، در نتیجه هم شب در کنار خانواده و دوستان خسته نیستید و هم خیلی زود در کارتان پیشرفت می‌کنید.

استفاده از مواد غذایی سالم علاوه بر سلامت جسم به سلامت فکر و روان هم کمک بسزایی می‌کند. وقتی شما از هردوی این نعمت‌ها بهره‌مند باشید فرار از روزمرگی و ایجاد زندگی مطلوبتان کار سختی نخواهد بود. می‌توانید با تغییرات کوچک مثل خوردن یک فنجان چای سبز در روز یا حذف یک خوراکی غیرمفید شروع کنید.

۷. تغییرات کوچک ایجاد کنید

از بین بردن روزمرگی و ساختن روزهای متفاوت شاید در ظاهر امری سخت و غیر ممکن باشد اما وقتی شروع کنید، خواهید دید که سخت نیست. همیشه این جمله را به یاد داشته باشید که تغییرات بزرگ با ایجاد عادت‌های کوچک و ساده شروع می‌شوند. برای اینکه غول روزمرگی را کنار بزنید و سبک خودتان را در زندگی بسازید، عادت‌های کوچکی را کم‌کم در خودتان ایجاد کنید.

مثلا برای خودتان بستنی بخرید و مثل یک کودک با لذت آن را در خیابان بخورید، خوردن یک بستنی نهایتا ۵دقیقه از زمان شما را صرف می‌کند، اما لبخند زیبایی روی لبانتان می‌نشاند که می‌تواند تمام خستگی و تکراری بودن آن روز را از بین ببرد.

تانی کال

سبکتو

برچسب‌ها
insta-tanikal
  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *