فهرست برندگان اسکار 2021: Nomadland برنده بهترین فیلم

فصل بی‌سابقه اهدای جوایز با برگزاری اسکار نود و سوم رسماً به پایان خواهد رسید. امسال «منک» (Mank) ساخته «دیوید فینچر» با ۱۰ نامزدی پیشتاز است و در بخش‌های بهترین فیلم و بهترین کارگردانی یکی از مدعیان اصلی. به دنبال این فیلم، «پدر» (The Father)، «یهودا و مسیح سیاه» (Judas and the Black Messiah)، «میناری» (Minari)، «سرزمین خانه‌به‌دوشان» (Nomadland) و «صدای متال»‌ (Sound of Metal) و «دادگاه شیکاگو ۷» (The Trial of the Chicago 7) هریک به شش نامزدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. فیلم‌های «زن جوان آینده‌دار»‌ (Promising Young Woman) فکوس و «بلک باتم ما رینی» (Ma Rainey’s Black Bottom) نت‌فلیکس نیز با پنج نامزدی از جمله مدعیان دیگر امشب خواهند بود.

«یهودا و مسیح سیاه» اولین فیلم نامزد در بخش بهترین فیلم است که با تهیه‌کنندگانی تماماً آفریقایی تبار ساخته شده. دیگر نامزدی‌های تاریخی امسال «استیون یون» به عنوان اولین بازیگر آسیایی تبار بخش بهترین بازیگر مرد نقش اول، «ریز احمد» به عنوان اولین بازیگر مسلمان بهترین بازیگر مرد نقش اول، «کلوئی ژائو»‌ به عنوان و «امرالد فنل» به عنوان اولین دو زنی که به صورت همزمان در بخش بهترین کارگردانی نامزد شده‌اند، و «وایولا دیویس» به عنوان دارنده بیشترین نامزدی اسکار در میان بازیگران آفریقایی تبار خواهند بود.

گزارش لحظه به لحظه فرش قرمز و مراسم اهدای جوایز:

۱:۵۱: «پل ریسی» بازیگر نامزد اسکار «صدای متال» اولین بازیگری بود که بر روی فرش قرمز مراسم حاضر شد. او در مصاحبه با E! گفت که جامعه ناشنوایان اعتقاد دارند اگر فیلمی بدون ما ساخته شود در مورد ما نخواهد بود.

۲:۲۲: «استیون یون» بازیگر «میناری» روی فرش قرمز می‌گوید هنوز به دنبال گرفتن تأیید از مادرش برای حضور در مراسم است. او در پاسخ به این پرسش که چه حسی از حضور در مراسم دارد می‌گوید: «مدت زیادی است که از خانه بیرون نیامده‌ام و با کسی حرف نزده‌ام. دیوانه‌وار است.»

۲:۴۷: «گلن کلوس» که مدت‌هاست منتظر دریافت اسکار است می‌گوید در صورت پیروزی اسکارش را به کتابخانه‌های عمومی خواهد برد تا همه آن را ببینند.

۲:۵۵: «یون یو جونگ» بازیگر نقش مادربزرگ در «میناری» در مورد تفاوت‌های شخصیت واقعی با شخصیتش در فیلم می‌گوید: «راستش من با نوه‌هایم زندگی نمی‌کنم. و تردیدی ندارم که مانند فیلم آن کارها را با من نمی‌کنند.»

۳:۱۸: «کلوئی ژائو» نامزد اسکار بهترین کارگردانی با «سرزمین خانه‌به‌دوشان» در پاسخ به این پرسش که چرا فیلمش را به یک مستند شبیه کرده می‌گوید: «این کار برای به تصویر کشیدن ریتم زندگی این زنان اهمیت داشت.» او اضافه می‌کند که به باور او فیلمسازی تجربه‌ای غریبانه است.

۳:۲۵: «وایولا دیویس» می‌گوید در مراسم فرش قرمز امسال آرامش خاصی نهفته است. او اضافه می‌کند که رویکرد او به فیلم «بلک باتم ما رینی» این بود که به شخصیت وفادار بماند و بخواهد از او عذرخواهی کند. دیویس در مورد همکاری با «چادویک بوزمن» می‌گوید او بازیگری بود که تنها برای هنر وارد این حرفه شده بود و به‌شدت به نقشش متعهد می‌ماند.

۳:۳۰: «ماریا باکالووا» بازیگر فیلم «بورات ۲» می‌گوید: «خودم و خانواده‌ام تمایل داشتند که ژورنالیست باشم اما با بازی در «بورات ۲» با یک تیر دو نشان زده‌ام.»

۳:۴۰: «آندریا دی» بازی نقش «بیلی هالیدی» در فیلم «بیلی هالیدی علیه ایالات متحده» فاش می‌کند که ابتدا بازی در این نقش را رد کرده است: «می‌ترسیدم که بازی وحشتناکی ارائه دهم و میراث خواننده را خراب کنم.»

۳:۴۷: «آماندا سایفرد» بازیگر نامزد اسکار «منک» در مورد اینکه چگونه خود را با برداشت‌های مکرر «دیوید فینچر» سازگار می‌ساخته و هر برداشت را تازه می‌نمایانده می‌گوید: «میان برداشت‌ها استراحتی می‌کردم… راستش نمی‌دانم… روش فینچر همین است.»

۴:۰۵: «ریز احمد» بازیگر فیلم «صدای متال» با صحنه‌های بازی‌اش در فیلم از جمله تمرینات جسمانی‌اش شوخی می‌کند و می‌گوید: «می‌دانستم که پاندمی در راه است و خودم را آماده می‌کردم.»

۴:۳۰: مراسم اهدای جوایز با تصاویری از «رجینا کینگ» همچون «یک فیلم» همان‌گونه که «استیون سودربرگ» وعده داده بود آغاز شد.

۴:۳۱: کینگ در ابتدای مراسم تأکید کرد که برای تجلیل از سینما به محل برگزاری آمده‌اند و مانند تولید یک فیلم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت خواهند کرد.

۴:۳۹: کینگ اسکار بهترین فیلمنامه اریجینال را به «امرالد فنل» اهدا کرد. فنل روی صحنه تندیس اسکار را «بسیار سنگین و بسیار سرد» توصیف کرد و گفت که زودتر سخنرانی‌اش را به پایان می‌رساند تا با سودربرگ به مشکلی برنخورد. او از «کری مولیگان» به عنوان بازیگری «شوخ» یاد کرد و همکاری با او را لذت‌بخش خواند.

۴:۴۴: جایزه بهترین فیلمنامه اقتباس‌شده به فیلم «پدر» اهدا شد.

۴:۵۰: «لورا درن» روی صحنه آمد تا بهترین فیلم بین‌المللی را معرفی کند. او پیش از معرفی نامزدها گفت که در دوران کودکی تحت تأثیر فیلم «جاده» به کارگردانی «فدریکو فلینی» قرار گرفته است. درن سپس این جایزه را به فیلم «یک دور دیگر» اهدا کرد. «توماس وینتربرگ» کارگردان این فیلم روی صحنه گفت که از زمان پنج سالگی بردن این جایزه را آرزو می‌کرده است. او از همسر و فرزندانش و نویسنده فیلمنامه تشکر کرد و گفت می‌خواستم فیلمی بسازم که از زندگی تجلیل می‌کند. وینتربرگ این فیلم را به دختر فقیدش تقدیم کرد.

۵:۰۰: «لورا درن» پس از معرفی نامزدهای بهترین بازیگر مرد نقش مکمل، اسکار این بخش را به «دنیل کالویا» برای بازی در «یهودا و مسیح سیاه» اهدا کرد.

۵:۰۲: کالویا از خداوند، مادر و خانواده‌‌اش و نیز گروه فیلمبرداری «یهودا و مسیح سیاه» قدردانی کرد. او از بازی «لاکیث استنفیلد» ستایش کرد و گفت «فرد همپتون» شخصیت فیلم «یهودا» به او مهرورزی را آموخته است. او در بخش دیگری از اظهاراتش از تجربه زنده بودن گفت: «زندگی شگفت‌آور است. پدر و مادر من آمیزش جنسی داشته‌اند [و مرا به دنیا آورده‌اند]. شگفت‌آور است.» این سخنرانی عجیب کالویا، مادر او که در سالن محل برگزاری بود را شرمنده کرد.

۵:۱۲: «دان چیدل» روی صحنه آمد و جایزه بهترین گریم و طراحی مو را به فیلم «بلک باتم ما رینی» اهدا کرد.

۵:۱۷: در ادامه اسکار بهترین طراحی لباس هم به فیلم «بلک باتم ما رینی» رسید.

۵:۲۱: «برایان کرانستون» از فعالیت‌های بشردوستانه تاریخ هالیوود گفت.

۵:۲۸: «بونگ جون هو» کارگردان تاریخ‌ساز و برنده اسکار «انگل» در سال گذشته از سئول جایزه بهترین کارگردانی را به «کلوئی ژائو» برای «سرزمین خانه‌به‌دوشان» اهدا کرد.

۵:۳۳: ژائو روی صحنه از عوامل فیلم قدردانی کرد و سپس از تمرین سرودن شعر در دوران کودکی در چین برای گذراندن دوران سخت زندگی گفت. او به یاد آورد که در بخشی از یکی از آن اشعار تأثیرگذار آمده بود:‌ «انسان‌ها نیک زاده می‌شوند.»

۵:۳۳: «ریز احمد» روی صحنه آمد و اسکار بهترین صدا را به «صدای متال» اهدا کرد.

۵:۴۴: احمد اسکار بهترین فیلم لایو-اکشن کوتاه را به فیلم «دو غریبه غیرصمیمی» (Two Distant Strangers) اهدا کرد.

۵:۴۴: «ریز ویترسپون» اسکار بهترین فیلم انیمیشن کوتاه را به «اگر اتفاقی افتاد دوستت دارم» (If Anything Happens I Love You) اهدا کرد.

۵:۵۵: ویترسپون جایزه بهترین فیلم انیمیشن بلند را نیز به فیلم «روح» اهدا کرد.

۶:۰۵: اسکار بهترین فیلم مستند کوتاه به «کولت» رسید.

۶:۱۱: اسکار بهترین فیلم مستند بلند به «معلم اختاپوس من» اهدا شد.

۶:۲۲: «استیون یون» ستاره «میناری» روی صحنه آمد و نامزدهای بخش جلوه‌های ویژه را معرفی کرد. این جایزه به فیلم «تنت» اهدا شد.

۶:۲۵: «برد پیت» اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل را به «یو-جونگ یون» برای فیلم «میناری» اهدا کرد. یون روی صحنه گفت خوشحال است که سرانجام با «برد پیت» ملاقات کرده.

۶:۳۵: اسکار بهترین طراحی صحنه توسط «هالی بری» به فیلم «منک» اهدا شد.

۶:۳۹: بری اسکار بهترین فیلمبرداری را نیز به «اریک مسراشمیت» برای «منک» اهدا کرد.

۶:۴۸: «هریسون فورد» روی صحنه آمد و یادداشت‌هایش هنگام دیدن فیلم «بلید رانر» را خواند. او فیلم «صدای متال» را برنده اسکار بهترین تدوین معرفی کرد.

۷:۰۴: اسکار بهترین موسیقی متن توسط «زندیا» به «ترنت رزنر» و «اتیکاس راس» برای «روح» اهدا شد. «زندیا» اسکار بهترین ترانه را نیز به فیلم «یهودا و مسیح سیاه» و H.E.R اهدا کرد.

۷:۲۲: «انجلا بست» روی صحنه آمد تا به درگذشتگان یک سال اخیر ادای احترام کند و یادشان را گرامی بدارد. «چادویک بوزمن» یکی از بازیگران نامزد اسکار امسال است که تابستان گذشته درگذشت.

۷:۳۳: اسکار بهترین فیلم برخلاف سال‌های گذشته که در انتهای مراسم معرفی می‌شد، امسال پیش از جوایز بازیگری به فیلم «سرزمین خانه‌به‌دوشان» اهدا شد. «فرانسیس مک‌دورمند» روی صحنه مخاطبین را توصیه کرد که فیلم را روی بزرگ‌ترین صفحه نمایش ممکن ببینند.

۷:۴۲: «رنی زلوگر» روی صحنه آمد و جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را به «فرانسیس مک‌دورمند» اهدا کرد.

۷:۴۵: آخرین جایزه مراسم یعنی اسکار بهترین بازیگر مرد توسط «واکین فینیکس» به «آنتونی هاپکینز» اهدا شد.

 

 

 

فهرست کامل برندگان اسکار ۲۰۲۱:

 

بهترین فیلم

پدر (The Father)

یهودا و مسیح سیاه (Judas and the Black Messiah)

منک (Mank)

میناری (Minari)

سرزمین خانه‌به‌دوشان (Nomadland) – برنده

زن جوان آینده‌دار (Promising Young Woman)

صدای متال (Sound of Metal)

دادگاه شیکاگو ۷ (The Trial of the Chicago 7)

 

بهترین کارگردانی

توماس وینتربرگ، یک دور دیگر (Another Round)

دیوید فینچر، منک (Mank)

لی آیزک چانگ، میناری (Minari)

کلوئی ژائو، سرزمین خانه‌به‌دوشان (Nomadland) – برنده

امرالد فنل، زن جوان آینده‌دار (Promising Young Woman)

 

بهترین بازیگر مرد

ریز احمد، صدای متال (Sound of Metal)

چادویک بوزمن، بلک باتم ما رینی (Ma Rainey’s Black Bottom)

آنتونی هاپکینز، پدر (The Father) – برنده

گری اولدمن، منک (Mank)

استیون یون، میناری (Minari)

 

بهترین بازیگر زن

وایولا دیویس، بلک باتم ما رینی (Ma Rainey’s Black Bottom)

آندرا دی، ایالات متحده علیه بیلی هالیدی (The United States vs. Billie Holiday)

ونسا کربی، تکه‌های یک زن (Pieces of a Woman)

فرانسیس مک‌دورمند، سرزمین خانه‌به‌دوشان (Nomadland) – برنده

کری مالیگان، زن جوان آینده‌دار (Promising Young Woman)

 

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل

ساشا بارون کوئن، دادگاه شیکاگو ۷ (The Trial of the Chicago 7)

دنیل کالویا، یهودا و مسیح سیاه (Judas and the Black Messiah) – برنده

لزلی اودم جونیور، یک شب در میامی (One Night in Miami)

پل ریسی، صدای متال (Sound of Metal)

لاکیث اسنتفیلد، یهودا و مسیح سیاه (Judas and the Black Messiah)

 

بهترین بازیگر زن نقش مکمل

ماریا باکالووا، بورات ۲ (Borat Subsequent Moviefilm)

گلن کلوس، مرثیه هیل‌بیلی (Hillbilly Elegy)

الیویا کولمن، پدر (The Father)

آماندا سایفرید، منک (Mank)

یو جونگ یون، میناری (Minari) – برنده

 

 

بهترین فیلمنامه اقتباس‌شده

ساشا بارون کوئن، بورات ۲ (Borat Subsequent Moviefilm)

فلورین زلر و کریستفر همپتون، پدر (The Father) – برنده

کلوئی ژائو، سرزمین خانه‌به‌دوشان (Nomadland)

کمپ پاورز، یک شب در میامی (One Night in Miami)

رامین بحرانی، ببر سفید (The White Tiger)

 

بهترین فیلمنامه اریجینال

ویل برسون، شاکا کینگ، کیث لوکاس، و کنی لوکاس، یهودا و مسیح سیاه (Judas and the Black Messiah)

لی آیزک چانگ، میناری (Minari)

امرالد فنل، زن جوان آینده‌دار (Promising Young Woman) – برنده

درک سیانفرانس، آبراهام ماردر، داریوس ماردر، صدای متال (Sound of Metal)

آرون سورکین، دادگاه شیکاگو ۷ (The Trial of the Chicago 7)

 

بهترین انیمیشن بلند

به‌پیش (Onward)

روی ماه (Over the Moon)

فارماگدون (Shaun the Sheep Movie: Farmageddon)

روح (Soul) – برنده

گرگ‌سواران (Wolfwalkers)

 

 

بهترین فیلم بین‌المللی

یک دور دیگر (Another Round) – برنده

روزهای بهتر (Better Days)

کالکتیو (Collective)

مردی که پوستش را فروخت (The Man Who Sold His Skin)

کجا می‌روی آیدا؟ (Quo Vadis, Aida)

 

بهترین مستند

کالکتیو (Collective)

کریپ کمپ (Crip Camp)

مأمور مخفی (The Mole Agent)

معلم اختاپوس من (My Octopus Teacher) – برنده

زمان (Time)

 

بهترین فیلمبرداری

شان بابیت، یهودا و مسیح سیاه (Judas and the Black Messiah)

اریک مسراشمیت، منک (Mank) – برنده

داریوش وولسکی، اخبار دنیا (News of the World)

جاشوا جیمز ریچاردز، سرزمین خانه‌به‌دوشان (Nomadland)

فیدن پاپامایکل، دادگاه شیکاگو ۷ (The Trial of the Chicago 7)

 

بهترین طراحی لباس

اما (Emma)

بلک باتم ما رینی (Ma Rainey’s Black Bottom) – برنده

منک (Mank)

مولان (Mulan)

پینوکیو (Pinocchio)

 

بهترین تدوین

پدر (The Father)

سرزمین خانه‌به‌دوشان (Nomadland)

زن جوان آینده‌دار (Promising Young Woman)

صدای متال (Sound of Metal) – برنده

دادگاه شیکاگو ۷ (The Trial of the Chicago 7)

 

بهترین گریم و طراحی مو

اما (Emma)

مرثیه هیل‌بیلی (Hillbilly Elegy)

بلک باتم ما رینی (Ma Rainey’s Black Bottom) – برنده

منک (Mank)

پینوکیو (Pinocchio)

 

بهترین موسیقی متن

۵ هم‌خون (Da 5 Bloods)

منک (Mank)

میناری (Minari)

اخبار دنیا (News of the World)

روح (Soul) – برنده

 

بهترین ترانه اریجینال

Fight For You از فیلم یهودا و مسیح سیاه (Judas and the Black Messiah) – برنده

Hear My Voice از فیلم دادگاه شیکاگو ۷ (The Trial of the Chicago 7)

Husavik از فیلم یوروویژن (Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga)

lo Sì  از فیلم زندگی پیش رو (The Life Ahead)

Speak Now از فیلم یک شب در میامی (One Night in Miami)

 

بهترین طراحی صحنه

پدر (The Father)

بلک باتم ما رینی (Ma Rainey’s Black Bottom)

منک (Mank) – برنده

اخبار دنیا (News of the World)

تنت (Tenet)

 

بهترین صدا

گری‌هوند (Greyhound)

منک (Mank)

اخبار دنیا (News of the World)

روح (Soul)

صدای متال (Sound of Metal) – برنده

 

بهترین جلوه‌های ویژه

عشق و هیولا (Love and Monsters)

آسمان نیمه‌شب (The Midnight Sky)

مولان (Mulan)

ایوان منحصربه‌فرد (The One and Only Ivan)

تنت (Tenet) – برنده

 

بهترین مستند کوتاه

Colette – برنده

A Concerto Is a Conversation

Do Not Split

Hunger Ward

A Love Song for Latasha

 

بهترین فیلم انیمیشن کوتاه

Burrow

Genius Loci

If Anything Happens I Love You – برنده

Opera

Yes-People

 

بهترین فیلم لایو-اکشن کوتاه

Feeling Through

The Letter Room

The Present

Two Distant Strangers – برنده

White Eye

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *