«مارگو رابی» تأیید کرد: «جرد لتو/جوکر» حتی در یک صحنه از Birds of Prey حضور ندارد

«پرندگان شکاری» (Birds of Prey) برادران وارنر یکی از اولین فیلم‌های ابرقهرمانی سال جدید میلادی است. «مارگو رابی» ستاره‌ی این فیلم به همراه دیگر سازندگان به تازگی در مصاحبه با ورایتی از تمایز «پرندگان شکاری» با دیگر عناوین ابرقهرمانی گفته‌اند.

«کریستینا هادسن» نویسنده‌ی «پرندگان شکاری» توضیح می‌دهد که هدف رابی در این فیلم نه تنها نشان دادن جنبه‌های دیده‌نشده‌ی شخصیت هارلی، بلکه فیلمی است در مورد وقت‌گذرانی چند زن برای سرگرمی، چیزی که معمولاً در فیلم‌ها وجود ندارد.

نویسنده می‌گوید: «مارگو به‌شدت تمایل داشت که هارلی در کنار دوستانش دیده شود، در کنار یک دار و دسته‌ی دخترانه. هارلی شخصیتی اجتماعی است و به نظر من مخاطبین عموماً برای دیدن دختران در کنار هم روی پرده تمایل نشان می‌دهند – زنانی که با هم رابطه‌ی دوستانه دارند.»

رده‌ی سنی بزرگسال «پرندگان شکاری» بنابر گفته‌ی رابی به سختی برای فیلم به دست آمده و او برای تولید فیلم با این رده‌بندی وقت زیادی را صرف مذاکره با برادران وارنر کرده است. هرچند در سال‌های اخیر «جوکر»، «ددپول» و «لوگان» عناوینی ابرقهرمانی بودند که با رده‌ی سنی بزرگسال اکران شده و در گیشه هم پرفروش شدند.

صحبت از «هارلی کوئین» بدون ذکر نام «جوکر» ممکن نیست. در «جوخه‌ی انتحار» (Suicide Squad) گوشه‌هایی از رابطه‌ی میان دو شخصیت به تصویر کشیده شد. «جرد لتو» در نقش «جوکر» بازی کرد اما «شاهزاده‌ی دلقک» آن فیلم به کارگردانی «دیوید آیر» با آنچه مخاطبین در «جوکر» به کارگردانی «تاد فیلیپس» و بازی «واکین فینیکس» دیدند تفاوت‌های زیادی داشت.

رابی از بازی  فینیکس در «جوکر» ستایش می‌کند اما نمی‌گوید که کدام نسخه از شخصیت را ترجیح می‌دهد. او می‌گوید: «احساس می‌کنم که فیلم «جوکر» بسیار زمینی‌تر بود. نسخه‌ی ما متفاوت است. افراطی‌تر است.»

اگرچه شخصیت «جوکر» نقشی کلیدی در «جوخه‌ی انتحار» ایفا کرد، اما رابی در مصاحبه با ورایتی می‌گوید نباید منتظر دیدن لتو در «پرندگان شکاری» بود و او حتی در یک صحنه‌ی کوتاه هم نقش «جوکر» را بازی نمی‌کند.

رابی اوایل دسامبر گذشته در مصاحبه با «اسکرین‌رنت» گفته بود که او از رابطه‌ی عجیب میان «هارلی کوئین» و «جوکر» در دنیای سینمایی دی‌سی سر در نمی‌آورد. او می‌گوید:‌ «در قسمت اول «جوخه‌ی انتحار» رابطه‌ی هارلی با جوکر همیشه مرا بیش از هر چیز گیج می‌کرد. درک این رابطه برای من زیاد طول کشید.» او اضافه می‌کند: «اما در «پرندگان شکاری» خواهیم دید که او با «جوکر» نیست. به هم خوردن رابطه‌ی او با «جوکر» را می‌فهمم و فکر می‌کنم تمامی مخاطبین هم بتوانند علتش را درک کنند.»

«مارگو رابی» در مصاحبه‌ی دیگری با «اسلش‌فیلم» گفته بود از آزادی عمل بیشتر به دنبال دریافت رده‌ی سنی بزرگسال برای «پرندگان شکاری» خوشحال است. او می‌گوید: «طبیعتاً دیگر احساس نمی‌کنم که باید مطابق با رده‌ی سنی پی‌جی خودسانسوری کنم. اغلب شخصیت‌های دنیای دی‌سی پیچیده‌اند. بسیاری از آن‌ها به عنوان مثال «هانترس» دوران کودکی سختی گذرانده‌اند یا مثل هارلی از یک بیماری روانی جدی رنج می‌برند. اما احساس می‌کنم اگر بازیگر خودش را سانسور کند نمی‌تواند به شکل عمیقی این مسائل را نشان دهد. با خود فکر کردم چه باری از روی دوشم برداشته می‌شود اگر نگران چنین موضوعاتی نباشیم. باید کارمان را انجام دهیم و سپس در مرحله‌ی تدوین لحن فیلم را پیدا کنیم.»

«پرندگان شکاری» ۷ فوریه‌ (۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۸) در سراسر آمریکا اکران می‌شود. رابی در حال حاضر مشغول فیلمبرداری ریبوت «جوخه‌ی انتحار» (The Suicide Squad) به کارگردانی «جیمز گن» است. این فیلم تابستان ۲۰۲۱ اکران خواهد شد. انتظار می‌رود تریلر جدید «پرندگان شکاری» به زودی منتشر شود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *