نشانه‌های یک فرد باهوش و موفق

شاید افراد باهوش زیادی در اطرافتان باشد، اما از باهوش بودنشان بی‌خبرید. معمولاً افراد باهوش به طور ذاتی سعی می کنند زندگی‌شان را بدون جلب توجه دیگران بگذرانند. شاید این خصوصیت را به شکسته نفسی مرتبط بدانید، اما آن‌ها اغلب دوست دارند فرد متوسط و حتی ضعیفی به نظر برسند. ممکن است شما هم همین طور باشید. در ادامه نشانه‌هایی را بیان می کنیم که می گوید شما فرد باهوشی هستید، بدون این که خودتان خبر داشته باشید.

تا دیروقت بیدار هستید

جدیدترین تحقیقات نشان می دهد افرادی که تمایل دارند تا دیروقت بیدار بمانند و کارهای خود را در شب انجام دهند، از ضریب هوشی بالاتری نسبت به افراد سحرخیز برخوردارند. در واقع آن‌ها باهوش‌تر از کسانی هستند که در اول صبح کارهایشان را انجام می دهند.
البته بیدار ماندن و شب زنده داری، شما را باهوش‌تر نمی کند، بلکه حقیقت این است افراد باهوش در طول شب تمرکز بیشتری روی کار خود دارند و حتی در حین کار به خواب می روند. وقتی تمام خانواده‌تان خواب هستند، شما برای کسب اطلاعات بیشتر در اینترنت جست و جو می کنید، به سراغ خواندن کتاب‌های جدید می روید، نواختن گیتار یا ساز جدیدی را می‌آموزید و به انجام پروژه‌های مختلف می پردازید.

در اغلب موارد ساکت هستید

قطعاً افراد ساکت را با عنوان درون گرا یا مردم گریز می شناسید؛ اما واقعیت این است، افراد بسیار هوشمند از حرف زدن امتناع می کنند. آن‌ها بیشتر وقت خود را به تفکر درباره‌ی آنچه شنیده اند می گذرانند و همیشه در ذهنشان پاسخ‌های مناسب دارند. آن‌ها ساکت بودن را از گفتن سخنان بیهوده مفیدتر می دانند. البته باید بدانید لزوماً تمام افراد ساکت باهوش نیستند.

با مشکلات خود مواجه می شوید

گاهی در زندگی مشکلات زیادی را پیش روی خود می بینید اما افراد باهوش اجازه نمی دهند مشکلات، زندگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. فرد باهوش به خوبی می دانند چطور مشکلات را اولویت بندی کند تا قبل از این که از کنترل خارج شوند، به آن‌ها رسیدگی کند.
اگر کسی هستید که همیشه با مشکلات مواجه می‌شوید، چالش‌ها را می پذیرید و در منطقه‌ی امن و آرام خود حرکت می کنید، این احتمال وجود دارد که فردی باهوش باشید.

با افراد خلاق و باهوش معاشرت می کنید

کسب و کار ی که مشغول آن هستید، به خوبی نشان می دهد چگونه فردی هستید. اغلب افراد باهوش و خلاق دوست دارند با افرادی همانند خود کار کنند. اگر حدود 80 درصد افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید باهوش باشند، احتمالاً شما هم فرد باهوشی هستید.

کمال گرا هستید

افراد همیشه در هر چیزی به دنبال کمال هستند، پس هر بار که آن‌ها را می بینید متوجه پیشرفت های خیلی جزئی خواهید شد. آن‌ها همیشه کمی با دفعه‌ی قبل تفاوت دارند. این کمال گرایی در تمام جنبه‌های زندگی‌شان مشهود است؛ از تلاش برای سخنوری تا صرف زمان برای تمرین گلف یا پرتاب دارت.

خود انتقادی دارید

قطعاً با افراد خودشیفته مواجه شده‌اید که گاهی به خود و اطرافیان درباره انجام کاری خاص، دروغ می گویند؛ پس وقتی ببینید فردی از خود انتقاد می‌کند و به راحتی انتقاد را می پذیرد، متعجب خواهید شد. پژوهش‌ها نشان می دهد توانایی فرد برای پذیرش اشتباهات خود و تلاش برای اصلاح آن‌ها نشان دهنده‌ی باهوش بودن اوست.

می خواهید همیشه به‌روز باشید

افراد باهوش تمایل دارند خود را با جدیدترین دستاوردها و پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف به‌روز کنند. فرد باهوش تلاش می کند همیشه موضوعاتی که به زندگی‌اش مربوط است و به آن‌ها علاقه دارد را یاد بگیرد. جمع آوری اطلاعات، یادگیری مهارت‌های جدید و توسعه‌ی مهارت‌های قبلی، شیوه‌ی زندگی افراد باهوش است.

مشغول انجام پروژه‌ها و کارهای متفاوت هستید

همیشه مشغول کار بودن، نشانه‌ی باهوش بودن شماست. افراد باهوش همیشه تعداد زیادی پروژه در دست دارند و روی آن‌ها کار می کنند. آن‌ها زبان انگلیسی خود را تقویت می کنند، ضرب‌المثل‌های جدید چینی می آموزند، دستورات جدید آشپزی را امتحان می کنند یا کتابی درباره موضوع موردعلاقه‌شان می نویسند. افراد باهوش اوقات فراغت خود را به انجام کارهایی اختصاص می دهند که باعث بهبود توانایی‌هایشان می شود.

خوب گوش می دهید

فرد باهوش در هنگام صحبت با دیگران، به قطع کلام طرف مقابل و صحبت کردن طولانی تمایلی ندارد. او ساکت می نشیند و خوب گوش می دهد تا بتواند به این صحبت‌ها فکر کند. اگر از فرد باهوش چیزی بپرسید، حرف‌های معناداری می زند.
افراد باهوش توصیه‌هایی ارائه می دهند که شما را به نتایج خوبی می رساند. اگر دیگران از صحبت با شما لذت می برند و به شما می گویند شنونده‌ی خوبی هستید، قطعاً فرد باهوشی هستید.

در مقابل توانایی‌های خود اغراق نمی کنید

افرادی که توانایی و شایستگی‌های کمی دارند همواره درباره خود اغراق می کنند، در حالی که افراد باصلاحیت خود را دست کم می گیرند. واقعیت این است هر چقدر باهوش‌تر و ماهرتر باشید، بیشتر متوجه می شوید امکان بهبود وجود دارد و از مهارت فعلی خود رضایت ندارید. در واقع افراد بسیار باهوش می‌خواهند فردی عادی به نظر برسند. آن‌ها هوش خود را قبول دارند اما خودنمایی نمی کنند.

تانی کال

برگرفته از lifehack

یوکن

برچسب‌ها
insta-tanikal
  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *