واکنش منتقدان به فیلم Once Upon a Time in Hollywood، اثر جدید کوئنتین تارانتینو

فیلم Once Upon a Time in Hollywood یا در زبان فارسی «روزی روزگاری در هالیوود» یکی از جدیدترین آثار درام، تاریخی، اسرارآمیز، دلهره‌آور، کمدی و جنایی کمپانی کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) است که به‌دست کوئنتین تارانتینو، کارگردان فیلم The Hateful Eight (هشت نفرت انگیز)، فیلم Django Unchained (جنگوی زنجیر گسسته)، فیلم Grindhouse (گرایند هاوس)، فیلم Death Proof (ضد مرگ)، فیلم Kill Bill: Volume 1 (بیل را بکش بخش ۱) و فیلم Kill Bill: Volume 2 (بیل را بکش بخش 2)، ساخته شده است. در فیلم روزی روزگاری در هالیوود، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون لئوناردو دی کاپریو در نقش ریک دالتون، برد پیت در نقش کلیف بوث، مارگو رابیدر نقش شارون تیت، امیل هرش در نقش جی سبرینگ، مارگارت کوالی در نقش پوسی کت، تیموتی اولیفانت در نقش جیمز استیسی، جولیا باترز در نقش ترودی فریزر (الهام گرفته از مریل استریپ آستین باتلر در نقش چارلز «تکس» واتسون، داکوتا فنینگ در نقش لینت فرومی، بروس درن در نقش جورج اسپان و لوک وری در نقش وین ماندر و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم روزی روزگاری در هالیوود در تاریخ ۲۱ می ۲۰۱۹ (۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸) در هفتاد و دومین جشنوارهٔ کن به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۸۵ را از بین ۵۸ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که این اثر برای اکران در سینماهای ایالات متحده برای تاریخ ۲۶ جولای ۲۰۱۹ (۴ مرداد ۱۳۹۸) تنظیم شده بود. به طور کلی می‌توان گفت که این اثر نقدها و امتیازهای مثبت زیادی را از منتقدان دریافت کرده است. گزارشگر سایت خبری هالیوود ریپورتر در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده است که منتقدان به طور کلی «یک دید مثبت و بسیار خوب» نسبت به این فیلم داشتند؛ به طوری که این منتقدان این اثر را به «نامه عاشقانه کوئنتین تارانتینو به شهر لس آنجلس دهه ۶۰» تشبیه کرده‌اند. آنها تا حد زیادی بازیگران این تیم را تحسین کردند و انتخاب بازیگران را عالی و بی‌نقص خواندند. با اینکه اکثر منتقدان در رابطه با عالی بودن بازیگران و همچنین صحنه‌ها و طراحی‌ها اتفاق نظر داشتند، اما به خاطر پایان این اثر بین آنها تفرقه ایجاد شد و نظرات متفاوتی وجود داشت.

از آنجا که چند وقتی است که از نمایش فیلم Once Upon a Time in Hollywood در هفتاد و دومین جشنوارهٔ کن و همچنین اکران عمومی آن می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Once Upon a Time in Hollywood از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

ما با فیلم روزی روزگاری در هالیوود به سال ۱۹۶۹ و شهر لس آنجلس می‌رویم؛ زمانی که همه چیز در حال تغییر کردن است. در این برهه زمانی بازیگر محبوب و ستاره تلویزیون یعنی ریک دالتون (با بازی لئوناردو دی‌کاپریو) و بدلکار همیشگی او یعنی کلیف بوث (با بازی برد پیت) به شدت در تلاش هستند تا در صنعت فیلمسازی‌ای که دیگر به سختی آن را می‌شناسند و دیگر مثل قبل نیست، راهی برای خودشان باز کنند. نهمین فیلم یکی از بهترین نویسندگان و کارگردان‌های هالیوود یعنی کوئنتین تارانتینو دارای یک تیم بازیگری بزرگ و چندین خط داستانی مختلف است؛ آن هم به مناسبت آخرین سال‌های دوران طلایی هالیوود.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Once Upon a Time in Hollywood بیندازیم:

برایان تالریکو | RogerEbert.com

۱۰۰ از ۱۰۰

من از یک موضوع کاملا مطمئن هستم… اصلا نمی‌توانم برای دوباره دیدن این فیلم صبر کنم. این اثر دارای چندین لایه مختلف و جاه‌طلبانه است؛ محصول یک فیلمساز توانا و با اعتمادبه‌نفس که برای ساخت آن با هنرمندان و اعضایی کار کرده که کاملا با دیدگاه و سبک او همخوانی دارند. تک تک قسمت‌های این اثر متناسب است. هر تصمیم با دقت بسیار زیاد اتخاذ و انجام شده است.

جان بلیزدیل | CineVue

۱۰۰ از ۱۰۰

فیلم Once Upon a Time in Hollywood یک اثر جسورانه، زیبا و وحشیانه است. این فیلم، بهترین اثر تارانتینو از زمان فیلم بیل را بکش محسوب می‌شود؛ حتی شاید بتوان گفت که از زمان فیلم Pulp Fiction (پالپ فیکشن).

پیتر تراورس | رولینگ استون

۹۰ از ۱۰۰

تمام بازیگران این اثر، صرف نظر از نقش بزرگ یا کوچکی که ایفا می‌کنند، سعی کردند که بهترین نسخه خود را در این فیلم به نمایش بگذارند. برای برخی افراد ممکن است مدت زمان ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه خیلی زیاد به نظر برسد. اما من اصلا نمی‌توانستم پلک بزنم.

برایان ترویت | یو اس ای تودی

۷۵ از ۱۰۰

دیدگاه و چشم‌انداز تارانتینو از سال ۱۹۶۹ نسبت به هالیوود کاملا صحیح و زنده به نظر می‌رسد؛ آن هم با وجود آن الکتریسیته بسیار زیادی که بین دو بازیگر اصلی آن یعنی لئوناردو دی‌کاپریو و برد پیت وجود داشت. البته علاوه بر آن، ایفای نقش فوق‌العاده‌ی مارگو رابی در نقش شارون تیت هم کمک زیادی به آن کرده بود.

الن نگ | Film Threat

۷۰ از ۱۰۰

این فیلم یک اثر خیلی خوب است… یک نسخه بهتر نسبت به فیلم Hail Caesar (درود بر سزار) برادران کوئن؛ فیلمی که مدام در طی تماشای اثر تارانتینو در ذهن من ظاهر می‌شد.

سورن اندرسن | سیاتل تایمز

۶۳ از ۱۰۰

روند پیشروی این فیلم و داستان آن می‌تواند کمی مشکل‌ساز باشد. تا حدودی بخش‌های اولیه این اثر خسته کننده است؛ زیرا زمان زیادی صرف این می‌شود که شخصیت‌ها درون ماشین‌های خود مدام در بزرگراه‌ها، خیابان‌های فرعی و بلوارهای اطراف هالیوود می‌چرخند.

لازم به ذکر است که فیلم روزی روزگاری در هالیوود رتبه ۱۵ را در لیست بهترین آثار سینمایی و همچنین رتبه ۳۸ را در لیست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۹ کسب کرده است. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Once Upon a Time in Hollywood نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای بسیار خوب و سرگرم‌کننده بدانیم.

تانی کال

برگرفته از metacritic

زومجی

  • The French Dispatch

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دو…
  • The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War در هالیوود امروز کم پیش می‌آید که فیلم بلاک‌باستری اورجینالی بدو…
  • Black Widow

    نقد فیلم Black Widow

    نقد فیلم Black Widow دنیای سینمایی مارول پس از تعطیلی اجباری یک ساله‌اش در پی شیوعِ کرونا،…
  • Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday پرنسس آنایِ (با بازی آدری هپبورن) فیلم تعطیلات رمی، پرنسسی از کشور …
  • Infinite

    نقد فیلم Infinite

    نقد فیلم Infinite آنتوان فوکوآ تهیه‌کننده کارگردان و بازیگر آمریکایی است که از سال ۱۹۹۹ در…
  • A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II بزرگ‌ترین راز دنیای یک مکان ساکت (A Quiet Place) این نیست ک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *