کارگردان Ammonite: داستان فیلم در مورد امید و قدرت لمس است

«فرانسیس لی» کارگردان فیلم «آمونیت» نوعی دنباله برای فیلم «بلاد خود خدا» است که داستانی در مورد دو مرد همجنس‌گرا روایت می‌کرد. «آمونیت» قرار بود در جشنواره‌ی فیلم کن ۲۰۲۰ اکران شود اما پاندمی کرونا برگزاری این رویداد را لغو کرد. هفته‌ی گذشته برگزارکنندگان کن فهرست فیلم‌های پذیرفته‌شده‌ی این دوره را اعلام کردند و در میان آن رمنس همجنس‌گرایانه‌ی بعدی لی با بازی «سرشا رونان» و «کیت وینسلت» نیز دیده می‌شد. کارگردان به تازگی در مصاحبه با «اینترتینمنت ویکلی» فیلمش را داستانی در مورد «قدرت عشق؛ قدرت یک رابطه‌ی انساسی عمیق و صمیمانه؛ قدرت لمس؛ و امید» خوانده است.

لی می‌گوید موفق شده پیش از پاندمی این فیلم را براساس زندگی «ماری آنینگ» دیرین‌شناس به پایان برساند. داستان فیلم در دهه‌ی ۱۸۴۰ می‌گذرد و به گفته‌ی فیلمساز یک اثر بیوگرافیکال نیست: «تنها از زندگی او الهام گرفته شده. خوش‌شانس بودم که توانستم با کیت وینسلت و سرشا رونان همکاری کنم. آن‌ها نقش دو زنی را بازی می‌کنند که رابطه‌ای صمیمانه را شکل می‌دهند.»

لی می‌گوید: «به آن دوره علاقه‌مند شدم به علت تحقیقات شگفت‌آوری که در زمینه‌ی روابط همجنس‌گرایانه در آن مقطع زمانی انجام شده بود… شیفته‌ی قرار دادن داستان فیلم در این دوره‌ای شدم که کاملاً پدرسالارانه بود و زنان کاملاً در مالکیت پدران یا همسران‌شان بودند… در آن دنیا تصور می‌شد که زنان فاقد اندام‌های لذت جنسی‌اند. بنابراین تصور دو زن در یک رابطه به ذهن هیچ‌کس در آن جامعه نمی‌رسیده است.»

«آمونیت» به دنبال لغو کن، اکنون باید به فصل فستیوال‌های پاییز برود و همزمان با بسیاری از فیلم‌های دیگر به تعویق افتاده اکران شود. این فیلم می‌تواند در جشنواره‌ی تلیوراید هم روی پرده برود که همچنان قرار است در تعطیلات آخر هفته‌ی «روز کارگر» برگزار شود.

اخیراً گزارش شده بود که نسخه‌ی سانسور شده‌ی «بلاد خود خدا» توسط پخش‌کننده‌ی آن در آمازون پرایم قرار گرفته است. استودیوی نئون که سال گذشته فیلم «انگل» (دانلود فیلم Parasite با لینک مستقیم) را اکران کرد، فیلم «آمونیت‌» را در آمریکا پخش می‌کند.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *