«یورگوس لانتیموس» با همکاری «تونی مک‌نامارا» نویسنده‌ی «سوگلی» از رمان وسترن گاتیک «هیولای هاک‌لاین» (Hawkline Monster) نوشته‌ی ریچارد براوتیگان» که در سال ۱۹۷۴ منتشر شده اقتباس می‌کند. این پروژه توسط «نیو ریجنسی» و «المنت پیکچرز» به تولید می‌رسد. فیلمنامه‌ی مک‌نامارا در مورد دو تفنگ‌دار است که توسط یک دختر ۱۵ ساله استخدام می‌شوند تا هیولایی که در زیرزمین خانه‌ی «خانم هاک‌لاین» مقیم است را نابود کنند. لانتیموس این پروژه که سال‌ها در هالیوود دست به دست می‌شده است را کارگردانی می‌کند. در مقطعی «هال اشبی» قرار بود فیلمی از این رمان با بازی «جک نیکلسون» و «داستین هافمن» بسازد.

مک‌نامارا در حالی به «هیولای هاک‌لاین» می‌پیوندد که ‌به تازگی سریال کمدی و تاریخی «کبیر» او با بازی «ال فنینگ» از هولو منتشر شده است. این نویسنده فیلمنامه‌ی «سوگلی» را با همکاری «دبورا دیویس» به نگارش درآورده بود. این دو نامزد اسکار بهترین فیلمنامه‌ی اریجینال شدند و جوایز ایندیپندنت بریتانیا و بفتا را به خانه بردند. لانتیموس نیز برای «سوگلی» نامزد اسکار بهترین کارگردانی بود. این فیلم درام تاریخی در ۱۰ شاخه نامزد اسکار بود و «الیویا کولمن» به خاطر بازی در آن اسکار بهترین بازیگر زن را کسب کرد.

«هیولای هالک‌لاین» به فهرست پروژه‌های در حال توسعه‌ی لانتمیوس اضافه می‌شود. به فاصله‌ی کوتاهی پیش از برگزاری اسکار ۲۰۱۹، گزارش شد که لانتیموس یونانی از رمان «۱۲۸۰ نفری» (Pop. 1280) نوشته‌ی «جیم تامپسون» که در سال ۱۹۶۴ منتشر شده اقتباس می‌کند. دیگر پروژه‌ی او تحت عنوان «مردی در لباس راکفلر» (The Man in the Rockefeller Suit: The Astonishing Rise and Spectacular Fall of a Serial Imposter) پاییز سال گذشته معرفی شد. لانتیموس در این پروژه کارگردان و تهیه‌کننده‌ی اجرایی خواهد بود و داستانی براساس کتاب غیر داستانی «مارک سیل» روایت می‌کند. سرچ‌لایت که «سوگلی» را اکران کرده این فیلم را هم روی پرده می‌برد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *