آغاز ﻓﯿﻠﻢبرداری Artemis Fowl

کمپانی دیزنی بطور رسمی تایید کرد که تولید فیلم سینمایی اقتباسی Artemis Fowl آغاز شده است. «ﺁﺭﺗﻤﯿﺲ ﻓﺎﻭﻝ» ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻫﺸﺖﺟﻠﺪﯼ ﺍﺯ ﮐﺘﺎﺏﻫﺎﯼ ﻓﺎﻧﺘﺰﯼ ﻧﻮﺷﺘﻪٔ ﺍﻭﺋﻦ ﮐﺎﻟﻔﺮ ‏نویسنده ﺍﯾﺮﻟﻨﺪﯼ ﺍﺳﺖ که روایتگر داستان یک پسر جوان پولدار تبهکار و فوق العاده باهوش می باشد، او یک دنیای مخفی را کشف می کند، دنیایی از جادو، ترول ها و کوتوله ها، که طبیعتا می خواهد از آن سود ببرد. این کتاب ها برای مخاطبان جوان نوشته شده اما همه سنین می توانند از آن لذت ببرند. سری کتاب های «ﺁﺭﺗﻤﯿﺲ ﻓﺎﻭﻝ» طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند و از هر هشت کتاب استقبال خوبی به عمل آمده است.

اولین صحبت ها از ساخت یک فیلم اقتباسی بر پایه کتاب های Artemis Fowl نخستین بار اوایل سال ۲۰۰۱ میلادی شنیده شد، زمانی که فرانچایز اقتباسی Harry Potter (هری پاتر) در گیشه تبدیل به یک پدیده سینمایی شده بود و با فضایی حاصل درهم آمیختگی جادو و هیجان توانست مخاطبان زیادی را به سمت خودش جلب کند. در سال ۲۰۰۳، که کمپانی Miramax حقوق فیلم را در اختیار داشت، ﮐﺎﻟﻔﺮ اعلام کرد که یک فیلمنامه تکمیل شده در اختیار دارند و پروژه وارد فاز پیش-تولید شده بود، اما در نهایت به نتیجه قابل توجه ای ختم نشد. یک دهه بعد، دیزنی اعلام کرد که قصد دارد Fowl را وارد دنیای سینما کند، ﮐﻨﺖ ﺑﺮﺍﻧﺎ (ثور، ﻗﺘﻞ ﺩﺭ ﻗﻄﺎﺭ ﺳﺮﯾﻊﺍﻟﺴﯿﺮ ﺷﺮﻕ) بعنوان کارگردان معرفی شد، و ﮐﺎﻧﺮ ﻣﮑﺮﺳﻦ نیز گفته شد که در حال نگارش فیلمنامه است.

حال خوشبختانه Artemis Fowl دوباره وارد جهنم توسعه نشد و کمپانی دیزنی بطور رسمی تایید کرده که فیلم وارد فاز تولید شده است. یک اطلاعیه از سوی استودیو نام بازیگران فیلم را تایید کرده است؛ Ferdia Shaw در نقش شخصیت اصلی داستان که ﺁﺭﺗﻤﯿﺲ ﻓﺎﻭﻝ نام دارد، ﻻﺭﺍ ﻣﮑﺪﺍﻧﻞ (The Delinquent Season) در نقش ﻫﺎﻟﯽ ﺷﻮﺭﺕ که یک جن است، ﺟﻮﺩﯼ ﺩﻧﭻ (ﻗﺘﻞ ﺩﺭ ﻗﻄﺎﺭ ﺳﺮﯾﻊﺍﻟﺴﯿﺮ ﺷﺮﻕ) در نقش فرمانده روت که ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻩٔ ﭘﻠﯿﺲ ﺯﯾﺮ ﺯﻣﯿﻦ ﻭ ﺑﺎﻻﺩﺳﺖ ﻫﺎﻟﯽ است، ﺟﺶ ﮔﺪ (دیو و دلبر) در نقش ﻣﺎﻟﭻ ﺩﯾﮕﺎﻣﺰ و ﻧﻮﻧﺴﻮ ﺁﻧﻮﺯﯼ (سیندرلا، Game Of Thrones) در نقش ﺑﺎﺗﻠﺮ. از دیگر بازیگران این فیلم هم می توانیم به ﺗﺎﻣﺎﺭﺍ ﺍﺳﻤﺎﺭﺕ (The Worst Witch) در نقش خواهر باتلر، جولیت و ﻣﯿﺮﺍﻧﺪﺍ ﺭﯾﺴﻮﻥ (ماموران مخفی) که در نقش مادر آرتمیس ظاهر می شود اشاره کنیم.

طبق این اطلاعیه، ﮐﻨﺖ ﺑﺮﺍﻧﺎ بسیاری از عوامل فیلم Murder on the Orient Express را به پشت صحنه فیلم جدیدش می آورد. در توضیحات فیلم آمده است که: “بر پایه اولین کتاب از سری کتاب های پرفروش ﺍﻭﺋﻦ ﮐﺎﻟﻔﺮ به همین نام، که توسط کارگردانی ﮐﻨﺖ ﺑﺮﺍﻧﺎ کارگردانی می شود. فیلمبرداری رسمی «ﺁﺭﺗﻤﯿﺲ ﻓﺎﻭﻝ» کمپانی دیزنی آغاز شده و در انگلیس جلوی دوربین خواهد رفت، در ﺍﯾﺮﻟﻨﺪ ﺷﻤﺎﻟﯽ و ﻫﻮﺷﯽﻣﯿﻦ ویتنام. ﮐﺎﻧﺮ ﻣﮑﺮﺳﻦ فیلمنامه اقتباسی این اثر را نوشته است … قهرمان داستان، ﺁﺭﺗﻤﯿﺲ ﻓﺎﻭﻝ یک نوجوان ۱۲ ساله نابغه است که خودش را درون یک نبرد قدرت و فریبکاری مقابل نژاد قدرتمند و پنهان جن پیدا می کند، کسانی که ممکن است در پشت پرده ناپدید شدن پدرش باشند …”

حتما متوجه شده اید که بیشتر بازیگران این فیلم چهره هایی شناخته نشده هستند و تاکنون خیلی کم نام آنها را در سینما شنیده ایم. این یک فرصت عالی است برای ستارگان Artemis Fowl تا با یک فرانچایز قدرتمند کار خودشان را شروع کنند و تبدیل به چهره هایی شناخته شده و مشهور در هالیوود شوند. از طرفی برای تولید این فیلم تنها از کتاب نخست اقتباس شده، پس بطور قطع امکان ساخت دیگر قسمت ها هم وجود دارد. در نهایت باید اشاره کنیم که اکران فیلم سینمایی Artemis Fowl قرار است از نهم آگوست ۲۰۱۹ مصادف با جمعه ۱۸ مرداد ۹۸ آغاز شود.

تانی کال

مغناطیس نیوز

  • Artemis Fowl

    انتخاب نقش اول فیلم Artemis Fowl از بین 1200 نفر

    انتخاب نقش اول فیلم Artemis Fowl از بین 1200 نفر استودیو والت دیزنی سرانجام بازیگران فیلم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *