لازم به ذکر نیست که بازی Bloodborne به یکی از بهترین عناوین انحصاری کنسول پلی استیشن 4 تبدیل شده و تا قبل از انتشار Persona 5، لقب بهترین بازی کنسول نسل هشتمی شرکت سونی را به دوش می‌کشید. اکنون شایعه‌هایی به گوش می‌رسند که شرکت سونی قصد دارد در مراسم E3 امسال، از قسمت دوم این عنوان رونمایی کند.

استودیوی سازنده بازی Bloodborne، فرمول مجموعهSouls  را به شکل بسیار جالبی در این عنوان پیاده کرده است. از داستان چندلایه‌اش که تا امروز بازیکنان درمورد آن بحث می‌کنند گرفته تا گیم‌پلی و مبارزات سخت بازی، باعث شده‌اند که این عنوان به یکی از بهترین‌های نسل هشتم بدل شود. خوشبختانه استودیوی سازنده این بازی سرعت گیم‌پلی و هیجان بازی را نسبت به مجموعه Souls  افزایش داده و سعی کرده‌ است تا این عنوان مسیر خودش را داشته باشد. نباید از باس‌های قسمت اول نیز غافل شد که با طراحی منحصر به فرد و جزییات زیادی که داشتند، توانستند قلب بازیکنان را به دست بیاورند. به همه این موارد رابط کاربری آشنا، اما تغییر یافته بازی را نیز اضافه کنید تا متوجه دلایل موفقیت این عنوان سخت شوید. جالب است بدانید که بسته الحاقی این بازی نیز که The Old Hunters نام داشت، به لطف مکان‌ها، زره‌ها، باس‌ها و دشمنان جدیدش بسیار مورد استقبال منتقدان و بازیکنان قرار گرفت.

بازی Bloodborne

در حقیقت، استودیوی «فرام سافتور» (From Software) و آقای «هیدکی میازاکی» (Hiddeki Miyazaki) تمامی تجربیات خود را در بازی Bloodborne قرار داده بودند و نتیجه کار هم بسیار عالی از آب درآمد. اکنون بازیکنان زیادی منتظر هستند تا ببینند که آیا استودیوی سازده قصد دارد دنباله‌ای را برای این عنوان معرفی کند یا خیر؟ شایعه‌های معرفی قسمت دوم بازی Bloodborne  بسیار سریع در حال پخش شدن هستند و منتشر شدن عکسی که «شوهی یوشیدا» (Shuhei Yoshida)، رییس بخش سرگرمی شرکت سونی، را در کنار اعضای استودیوی فرام سافتور نشان می‌داد، بیش از پیش به این شایعه‌ها دامن زده است.

در حال حاضر هیچ کس نمی‌داند که قسمت دوم بازی Bloodborne رونمایی خواهد شد یا خیر؟ و تاکنون اطلاعات رسمی نیز در این مورد منتشر نشده است. البته اگر بازی Bloodborne 2 منتشر شود، مطمئنا 2 ویژگی اصلی قسمت اول که باعث موفقیتش شدند را نخواهد داشت، این 2 ویژگی عبارت اند از: تازگی و مبهم بودن. توجه داشته باشید که قسمت دوم مجموعه Souls  نیز نتوانست به دلیل همین 2 مورد، به اندازه قسمت اول موفق ظاهر شود.

نکته دیگر این است که داستان قسمت اول این عنوان به صورت کامل تمام شد و شاید بسیار سخت باشد که دنباله‌ای را بتوانیم برای آن در نظر بگیریم؛ البته آقای میازاکی قبلا اعلام کرده بود که به فکر ساخت قسمت دوم بازی Bloodborne نیست. تنها می‌توان امیدوار بود که استودیوی سازنده فکر این بخش از بازی را کرده باشد. شاید هم میازاکی قصد دارد تا ساخت قسمت دوم را همانند قسمت دوم مجموعه Souls  به دست اشخاصی مثل «توهومیرو شیوبا» (Tomohiro Shibuya) و «یویی تانیمورا» (Yui Tanimura) بسپارد. شاید هم استودیوی فرام سافتور تصمیم گرفته است تا فضای ویکتورایی بازی را تغییر داده و آن را به حالت علمی تخیلی در بیاورد!

بازی Bloodborne

اشتباه نکنید، اصلا و ابدا درمورد کیفیت نهایی کار قضاوت نمی‌کنیم و مطمئن هستیم که اگر سونی بخواهد ساخت قسمت دوم یکی از بهترین انحصاری‌های خود را به صورت عمومی تایید کند، مطمئن خواهد شد که کیفیت آن برای بازیکنان در سطح بالایی قرار داشته باشد. لاین آپ بازی‌های سونی از هم اکنون نیز نشان دهنده کیفیت بسیار عالی عناوین انحصاری این شرکت هستند. برخی از آن‌ها عبارت انداز: The Last of Us Part 2، Uncharted: The Lost Legacy، Detroit: Become Human، Gran Turismo Sport  و بازی‌های چند پلتفرمی مانند Star Wars Battlefront 2، Destiny 2  و Red Dead Redemption 2  (استودیوهای سازنده این عناوین قراردادهایی را با شرکت سونی امضا کرده‌اند و به همین دلیل احتمال نمایش دادنشان در کنفرانس سونی بسیار بیشتر از کنفرانس مایکروسافت است). بنابراین اگر بازی Bloodborne 2 نیز معرفی شود، بدون شک از لحاظ کیفی در سطح پایین‌تری از عناوین ذکر شده، قرار نخواهد گرفت.

در کل باید گفت که امسال شرکت سونی برای هر سبکی، یک عنوان در نظر گرفته است و با اضافه شدن قسمت دوم بازی Bloodborne به لیست بلند و بالای آن، بازیکنان حرفه‌ای بسیار خشنود و راضی (حداقل بیشتر از حال حاضر) خواهند شد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، شرکت سونی قصد دارد قیمت کنسول پلی استیشن 4 را کاهش دهد و تا پایان سال جاری، بیش از 18 میلیون دستگاه فروش داشته باشد.

حتما تاکنون متوجه شده‎اید که شرکت‌های مایکروسافت و نینتندو کنسول‌های جدیدی را رونمایی کرده‌اند (که نینتندو از همان اول با موفقیت محض رو به رو شد)، درنتیجه، سونی باید تمام تلاش خود را بکند تا تحت الشعاع شرکت‌های مذکور قرار نگیرد. سونی با رونمایی کردن از دنباله یکی از بهترین انحصاری‌های نسل هشتم در مراسم E3 2017، می‌تواند این پیام را به بازیکنان بدهد که پلی استیشن 4 همچنان بهترین مکان برای بازیکنان است.

در آخر باید باز هم تاکید کنیم که هرچند هیچ سرنخ و اطلاعات رسمی درمورد رونمایی از بازی Bloodborne 2 در مراسم E3 2017 وجود ندارد (هرچند کارگردان استودیوی Moon Studios و بازی Ori and the Blind Forest با قاطعیت اعلام کرده است که این بازی به زودی رونمایی خواهد شد)، اما بدون شک خود شرکت سونی و استودیوی سازنده بازی Bloodborne متوجه هستند که رونمایی از دنباله این عنوان آن چه موفقیتی را به دنبال خواهد داشت.

گیم شات

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *