دنیای سینمایی سونی نام‌گذاری شد

سونی در حال برنامه‌ریزی برای حدوداً ۹۰۰ شخصیتی است که از مارول خریداری کرده و اخیراً فاش کرده که نام دنیای سینمایی اختصاصی‌شان «دنیای سونی شخصیت‌های مارول» یا SUMC (Sony’s Universe of Marvel Characters) خواهد بود.

این خبر را ورایتی در مقاله‌ای اعلام کرده و آینده دنیای «مرد-عنکبوتی» پس از فیلم «ونوم» که پاییز آینده اکران می‌شود را بررسی کرده است. «سنفورد پانیچ» رئیس استودیوی کلمبیا پیکچرز و یکی از تهیه‌کنندگان دنیای سینمایی سونی در این خصوص به ورایتی می‌گوید، «تمرکز ما بر روی وفاداری به کتاب‌های مصور مارول است.»

سونی با در اختیار داشتن ۹۰۰ شخصیت به نامی بیش از «دنیای مرد-عنکبوتی» که دست و پای استودیو را بسته بود نیاز داشت. اضافه شدن نام مارول به این عنوان اعتبار این چندگانه‌ها را بالا برده و سردرگمی سینماروهای عادی را که دلیل حضور نداشتن شخصیت خاصی در فیلمی خاص را درک نمی‌کنند کاهش می‌دهد.

به نظر می‌رسد که سونی در مقطع فعلی در حال توسعه فیلم‌های «مرد-عنکبوتی: دور از خانه»، «ونوم»، «موربیوس: خون‌آشام زنده»، «گربه‌ی سیاه»، «جک‌پات» و «سمور نقره‌ای» باشد.

البته چنانکه برادران وارنر و دی‌سی نشان دادند، تفاوت زیادی میان توسعه‌ی یک فیلم و روی پرده بردن آن وجود دارد. زیست SUMC وابستگی شدیدی دارد به عملکرد «ونوم» در گیشه. اگر ضدقهرمان دنیای مرد-عنکبوتی در اکران موفق نباشد، آنگاه سونی به زودی به تولید فیلم‌های تک قسمتی روی می‌آورد و پیوند با دنیای مارول را فراموش می‌کند.

نگرانی مهم دیگر این است که این برنامه‌های بلندپروازانه می‌تواند استودیو را دچار سقوط کند. از هم اکنون گزارشاتی منتشر شده در این خصوص که فیلم «ونوم» با درجه‌ی سنی PG-13 می‌تواند پرفروش‌تر باشد و این‌گونه حضورش در دنیای سینمایی مارول و مرد-عنکبوتی تسهیل شود.

با ادغام چندین میلیارد دلاری فاکس و دیزنی، سونی اینک پس از دیزنی تنها استودیویی است که حق تولید فیلم براساس شخصیت‌های مارول را در اختیار دارد.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *