آیا شروع صبح فردا را یک عذاب قریب الوقوع می دانید؟

آیا شب ها خواب راحت ندارید و از زندگی و خودتان متنفر شده اید؟

آیا دست به هر کاری می زنید تا حتی برای یک روز هم که شده سر کار نروید؟

مشکل اینجاست که بیشتر ما از این که بخواهیم شغلمان را رها کنیم ترس داریم حتی اگر از آن شغل متنفر باشیم. پس اگر شغلمان را دوست نداریم چه باید کنیم؟

چرا نه ماندن برای مان راحت است و نه استعفا دادن؟

نالیدن از کار هم خودتان را آزرده خاطر می کند و هم اطرافیان تان را. از طرفی چسبیدن به کاری که دوستش ندارید فقط به خاطر این که نمی خواهید کاری که به آن آشنایی ندارید را انجام دهید توجیه درستی نیست.

اگر کارتان را دوست نداشته باشید نمی توانید به روش احسن آن را انجام دهید و به زودی با شکست مواجه می شوید. پس اگر این مشکل غیرقابل تحمل شده است باید به فکر راه حلی باشید. دلایلی که باعث می شود مردم به کاری که علاقه ندارند ادامه دهند موارد زیر است.

شغل مورد علاقه

ترس از امتحان کردن تجربیات جدید

یکی از دلایلی که باعث می شود به کاری که علاقه ندارید ادامه دهید ترس از قرار گرفتن در یک موقعیت جدید و ناآشناست. این موقعیت بیشتر برای کسانی که در شرف بازنشستگی هستند و کسانی که بعد از مدتی بیکاری دوباره به محیط کار برگشته اند اتفاق می افتد.

نگرانی های مالی

مخارج زندگی، صورت حساب ها، قرض و قوله ها و… برای همه ما جای نگرانی دارد. با بیکار شدن این مشکلات بدتر و بدتر می شوند و به همین دلیل است که مردم به کاری که هیچ علاقه ندارند فقط به دلیل مسائل مالی ادامه می دهند.

رکود بازار کار

گاهی به کاری که علاقه ای ندارید اکتفا می کنید چون می دانید بازار کار مساعد نیست و تصور می کنید اگر کارتان را ترک کنید برای مدتی طولانی بیکار خواهید ماند.

همه کارها مثل هم هستند

آخرین بهانه ای که می توانید داشته باشید این است که فکر می کنید همه کارهای دنیا بد هستند و هر کدام به نوعی شما را آزرده خاطر می کند.رئیس بد، همکاران حسود، و بار زیاد کار.. در حالی که اینطور نیست.

پس اگر به شغلمان علاقه ای نداریم چه کنیم؟ اقدامات مثبت انجام دهید

“اگر چیزی را دوست ندارید تغییرش دهید و اگر نتوانستید نگرشتان را تغییر دهید” مایا آنجلو

این جمله در مورد وضعیت شما که شغل تان را دوست ندارید نیز کارایی دارد. ۲ راه دارید یا شغل تان را عوض کنید یا دیدگاه تان را به کارتان تغییر دهید.

مسئله شغلتان است یا خودتان؟

دوست نداشتن شغل عامل بیرونی است اما این مشکل ممکن است از درون هم برخیزد. آیا در کل شاد نیستید و از زندگی خود ماتنفر شده اید یا فقط کارتان را دوست ندارید؟ اگر از زندگی خود متنفر شده اید باید تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنید و برای شاد کردن خود از دیگران هم کمک بخواهید.

ببینید از چه چیزی در کارتان خوشتان نمی آید

زمانی که از شغلتان متنفر شده اید اولین کاری که باید انجام دهید این است که ببینید دلیل این احساس شما چیست. آیا دلیلش داشتن یک رئیس بدجنس است؟ یا همکارانی که دائم با شما رقابت می کنند؟ یا وظیفه جدیدی که هنوز نمی دانید چگونه باید آن را درست انجام دهید؟ آیا ناگهان بار کاری تان زیاد شده است؟ یا پست تان تغییر کرده است؟

لیستی از مزایا و معایب کارتان بنویسید. این باعث می شود نکات منفی کارتان را پیدا کرده و بعدها که به دنبال کار رفتید آن ها را هم در نظر بگیرید.

درباره حس بدی که دارید با رئیس صحبت کنید

گاهی اوقات دلیل دوست نداشتن کارتان رئیس شماست. رئیس ها هم مثل شما انسان هستند. با او صحبت کنید و درباره نارضایتی های خود بگویید. راه حل برای این مشکل پیدا کنید اگر مشکل رفع نشد پست تان را عوض کنید که با رئیس دیگری سروکار داشته باشید.

تا زمانی که غیر قابل تحمل نشده است استعفا ندهید

اگر کارتان را دوست ندارید استعفا دادن از آن کار خوشحال تان نمی کند. به خصوص اگر کار دیگری را برای خودتان دست و پا نکرده باشید. با رها کردن کارتان فقط حقوق تان را از دست می دهید. پس اگر تصمیم گرفته اید که از کارتان استعفا بدهید حتما باید از قبل کار دیگری پیدا کرده باشید.

همیشه یک کارمند خوب باشید

کارتان را دوست ندارید و هیچ کار جدیدی هم پیدا نکرده اید. این ها دلیل نمی شود که وظایفتان را خوب انجام ندهید. پس حتی اگر به کارتان علاقه هم ندارید باید کارمند خوبی باشید و ذهن تان را قوی نگه دارید.

همیشه نیمه پر لیوان را ببینید

ممکن نیست از همه چیز کارتان متنفر باشید. پس سعی کنید به چیزهایی که دوست دارید تمرکز کنید و منفی ها را دور بریزید. به آینده فکر کنید شاید کارتان را دوست نداشته باشید اما باید این مراحل را طی کنید تا به اهدافی که دارید برسید.

بیش از حد احساسات منفی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید

هیچکس به نق نق زدن سر کار علاقه ندارد. اگر دائما در حال گله و شکایت باشید همکاران تان دیگر شما را دوست نخواهند داشت و دایره دوستان تان کم و کم تر خواهد شد. اگر دائما از همه چیز ناامید و شاکی باشید از کارتان متنفر می شوید و نمی توانید هیچ کاری را به درستی انجام دهید.

اگر شغل تان روی زندگی تاثیر می گذارد شاید زمانش رسیده است که آن را ترک کنید. اما همیشه باید از قبل فکرهایی برای آینده و یک شغل دیگر کرده باشید.

bedunim

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *