احتمال ضرر 80 میلیون دلاری فیلم Blade Runner 2049

طبق تازه ترین گزارش های منتشر شده، فیلم Blade Runner 2049 (بلید رانر ۲۰۴۹) ممکن است در زمان پایان اکران ضرری حدودا ۸۰ میلیون دلاری برای کمپانی سازنده اش به دنبال داشته باشد. این فیلم که در واقع ادامه ای است برای نسخه ۱۹۸۲ بلید رانر به کارگردانی ریدلی اسکات (خالق سری بیگانه)، توسط دو کمپانی Alcon Entertainment و Sony تولید شده که برای آن کم نگذاشتند و تصور می شد با کارگردان تحسین شده ای کـه دارد (ﺩﻧﯽ ﻭﯾﻠﻨﻮﻭ)، بازیگرانی درجه یک (ﺭﺍﯾﺎﻥ ﮔﺎﺳﻠﯿﻨﮓ و ﻫﺮﯾﺴﻮﻥ ﻓﻮﺭﺩ) و امتیاز ۸۸ درصدی که ﺩﺭ ﺳﺎﯾﺖ ﺭﻭﺗﻦ ﺗﻮﻣﺎﺗﻮﺯ کسب کرده یک موفقیت تازه را برای سازندگانش رقم بزند، اما گیشه ۲۰۱۷ نه تنها به این فیلم بلکه به خیلی از عناوین بزرگ ثابت کرد که امسال از این خبرها نیست. این فیلم ۱۶۴ دقیقه ای بعد از ۳۵ سال Blade Runner را به سینما آورد اما در گیشه با استقبال روبرو نشد.

داستان از سال ۲۰۱۹ شروع شد، وقتی که ﺩﮐﺎﺭﺩ ‏(با بازی ﻫﺮﯾﺴﻮﻥ ﻓﻮﺭﺩ) ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﭘﻠﯿﺲ ﮐﻼﻥ ﺷﻬﺮ ﻟﺲ ﺁﻧﺠﻠﺲ مامور شد تا ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎﯼ ﺑﺎ ﮊﻥ ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ‏(ﻣﻮﺳﻮﻡ ﺑﻪ ﺭﭘﻠﯿﮑﺎﻧﺖ) – ﮐﻪ ﺣﻀﻮﺭﺷﺎﻥ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﮐﺮﻩ ﺯﻣﯿﻦ ﻣﻤﻨﻮﻉ ﮔﺮﺩﯾﺪﻩ – ﺭﺍ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ، ﺗﻌﻘﯿﺐ ﻭ ﺧﻄﺮﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺯﻣﯿﻨﯽ ﺭﻓﻊ ﮐﻨﺪ. ﺗﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﯾﮏ ﮔﺮﻭﻩ ﺷﺒﻪ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﺭﭘﻠﯿﮑﺎﻧﺖ ﻣﺘﻮﺍﺭﯼ، ﻣﺨﻔﯿﺎﻧﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﻟﺲ ﺁﻧﺠﻠﺲ شدند ﻭ ﺳﻌﯽ کردند ﺑﻪ ﺩﺍﺧﻞ ﺷﺮﮐﺖ ﺗﺎﯾﺮﻝ ﮐﻮﺭﭘﻮﺭﯾﺸﻦ نفوذ کنند و …. حال ﺳﯽ ﺳﺎﻝ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ اتفاقات ﻗﺴﻤﺖ ﺍﻭﻝ ﺑﻠﯿﺪ ﺭﺍﻧﺮ ﺟﺪﯾﺪ، ﭘﻠﯿﺲ ﻟﺲ ﺁﻧﺠﻠﺲ ﻣﺎﻣﻮﺭ کی ‏(ﺑﺎ ﺑﺎﺯﯼ ﺭﺍﯾﺎﻥ ﮔﺎﺳﻠﯿﻨﮓ) یک رازِ مدتها بخاک سپرده شده را برملا می کند، ﺭﺍﺯﯼ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﻫﺮﺝ ﻭ ﻣﺮﺝ ﺑﺒﺮﺩ. اکتشافات ﺍﻓﺴﺮ کی او را به سمت جستجوی ﯾﮏ ﺑﻠﯿﺪ ﺭﺍﻧﺮ ﮐﻪ ﺳﯽ ﺳﺎﻝ ﺍﺳﺖ ﻧﺎﭘﺪﯾﺪ ﺷﺪﻩ هدایت می ﮐﻨﺪ، ﺍﯾﻦ ﺑﻠﯿﺪ ﺭﺍﻧﺮ ﻫﻢ ﺍﺯ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﭘﻠﯿﺲ ﻟﺲ ﺁﻧﺠﻠﺲ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺩﮐﺎﺭﺩ ﻧﺎﻡ ﺩﺍﺭﺩ؛ ﯾﻌﻨﯽ ﻫﻤﺎﻥ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺍﺻﻠﯽ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﻓﯿﻠﻢ.

حال طبق گزارش تازه وبسایت هالیوود ریپورتر، کمپانی Alcon و سرمایه گذاران آن در آستانه از دست دادن حدود ۸۰ میلیون دلار هستند. در حالی که Blade Runner 2049 فاصله زیادی تا پایان اکران ندارد، فروش بین المللی آن تا ششم نوامبر به رقم ۲۴۰,۷ میلیون دلار رسیده است [شکست تجاری]. تولید این فیلم برای ﺗﻬﯿﻪﮐﻨﻨﺪﻩهای آن ۱۵۵ میلیون دلـار هزینه داشته است اما متاسفانه نمایش ضعیفی داشت و واقعا شکست خورد. این صحبت ها در حالی بیان شده اند کـه تنها یک ماه از شروع اکران آن گذشته است، این فیلم طی آخرهفته گذشته فقط ۲٫۳ میلیون دلار فروخت و در جایگاه هفتم نتایج باکس آفیس قرار گرفت. طبق گزارش تازه، خودی های نزدیک به پروژه گفته اند که Alcon Entertainment و سرمایه گذاران ممکن است سر این پروژه با ضرری ۸۰ میلیون دلاری روبرو شوند. گزارش هالیوود ریپورتر اشاره می کند در صورتی که فروش بین المللی Blade Runner 2049 به ۴۰۰ میلیون دلار برسد می توانیم آن را یک برد حساب کنیم. اما چنین رویدادی ممکن است؟

احتمال ضرر 80 میلیون دلاری فیلم Blade Runner 2049

همچنین گفته شد، سونی پیکچرز که در Blade Runner 204 و توزیع خارج از خاک آن سرمایه گذاری کرده، انتظار داشت سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیون دلاری اش جبران شود که نشده است. اما در این نقطه، با توجه به عملکرد ضعیف فیلم هیچکدام از سرمایه گذاران نباید انتظار سود را داشته باشند و در هر صورت باید ضرر را قبول کنند. فیلم جدید شکست تجاری خورد و اکنون تنها امید این است که در جشنواره های پیش رو برای سازندگانش افتخار کسب کند تا شاید جبرانی باشد برای شکست های مادی.

ﺭﺍﯾﺎﻥ ﮔﺎﺳﻠﯿﻨﮓ در نقش افسر کی ستار اصلی فیلم است، ما سال گذشته دو فیلم The Nice Guys (ﺁﺩﻡﻫﺎﯼ ﺧﻮﺏ) و La La Land (لا لا لند) را از او دیدیم. از دیگر ستارگان Blade Runner 2049 می توانیم به دیوید باتیستا (نگهبانان کهکشان)، ﺭﺍﺑﯿﻦ ﺭﺍﯾﺖ (Wonder Woman و House of Cards)، ﻫﺮﯾﺴﻮﻥ ﻓﻮﺭﺩ (جنگ ستارگان) که در قسمت اول هم حضور داشت، ﻣﺎﺭﮎ ﺁﺭﻧﻮﻟﺪ (Kingsman: The Golden Circle)، ﺁﻧﺎ ﺩ ﺁﺭﻣﺎﺱ (Overdrive و War Dogs)، ﻭﻭﺩ ﻫﺮﯾﺲ (Ant-Man و Dread)، ﺩﯾﻮﯾﺪ ﺩﺳﺘﻤﺎﻟﭽﯿﺎﻥ (The Flash و The Dark Knight)، ﺗﻮﻣﺎﺱ ﻟﯿﻤﺎﺭﮐﯿﻮﺱ (X-Men: Apocalypse)، جرد لتو (جوخه انتحار)، ﺳﯿﻠﻔﯿﺎ ﻫﻮﮐﺲ (Renegades)، ﺍﺩﻭﺍﺭﺩ ﺟﯿﻤﺰ ﺁﻟﻤﻮﺱ که در قسمت اول هم حضور داشت و ﺣﺎﯾﻢ ﻋﺒﺎﺱ (ﺍﺩﻭﺍﺭﺩ ﺟﯿﻤﺰ ﺁﻟﻤﻮﺱ) اشاره کنیم.

تانی کال

مغناطیس نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *