این روزها مهارت های زیادی برای آزادکارها وجود دارد که می تواند درآمدهای بسیار خوبی در برداشته باشد. درواقع افراد با کسب یک سری مهارت ها می توانند وارد پروژه ‌های مختلف شده و کسب درآمد کنند. اما مواردی وجود دارد که کارفرماها حاضرند حقوق خوبی بابت آن بدهند و افرادی با این مهارت ها را با سرعت جذب نمایند. در ادامه به ۲۵ مهارت اشاره کرده ایم که بازار کار بسیار خوبی دارند و درآمد زیادی را هم در بر می گیرند.

۱- پردازش زبان‌ طبیعی

به لطف ظهور دستیاران صوتی فعال، مانند آمازون اکو و گوگل هوم، پردازش زبان طبیعی به یکی از مهارت های محبوب آزادکاری تبدیل شده است. این رشته که شاخه ای از هوش مصنوعی محسوب می شود به ماشین ‌ها کمک می کند تا درک بهتری از زبان بشری داشته باشند. بسیاری از افرادی که در این رشته دارای تخصص هستند می توانند درآمد بسیار خوبی کسب نمایند.

۲- توسعه‌ی  Swift

ساعت اپل با استفاده از زبان برنامه نویسی Swift توسعه داده شده است. از آنجا که فروش ساعتهای اپل در طول فصل تعطیلات سال ۲۰۱۶ رکورد شکنی کرد، تقاضا برای آزادکارانی که در زمینه توسعه برنامه iOS تخصص دارند بیشتر شد و حقوق بیشتری نیز برای آنها در نظر گرفته شد.

۳- مدیریت شبکه ‌های اجتماعی

این روزها شبکه های اجتماعی نقش مهمی در کسب و کار ایفا می کنند. هرنوع کسب و کاری در هر زمینه ای برای بهبود وضعیت و افزایش فروش و تبلیغات خود به فعالیت ‌های روزانه در شبکه های اجتماعی و راه ‌اندازی کمپین های تبلیغاتی نیاز دارند. پس افرادی که در این زمینه مهارت دارند نیز می توانند از این راه کسب درآمد نمایند.

۴- MVS خدمات وب سایت آمازون

MWS یک واسط کاربری یکپارچه است که به فروشندگان آمازون کمک می کند تا با برنامه نویسی داده ‌های مربوط در لیست ها، سفارشات، پرداخت ها و گزارشات را تغییر دهند. البته کسانی قادر به این کار خواهند بود که به زبان برنامه نویسی پایتون مسلط باشند. بنابراین این گونه افراد می توانند در این زمینه فعالیت نموده و درآمد خوبی داشته باشند.

۵- توسعه‌ ی Angular JS

با استفاده از این مهارت، می توان فایل HTML را به منظور ساخت برنامه های کاربردی تلفن همراه یا دسکتاپ نوشت. از آنجا که این چارچوب برای برنامه های وبِ پویا استفاده می شود تقاضا برای آن بسیار زیاد است.

۶- برنامه‌نویسی MySQL

این زبان از محبوب ‌ترین زبان ‌های برنامه‌نویسیِ پایگاه‌ داده‌ های متن‌ باز است و نیازمند آشنایی با زبان ‌های برنامه ‌نویسی‌ تحت وب همانند PHP می باشد.

۷- بازاریابی اینستاگرام

اینستاگرام در میان شبکه های اجتماعی، این روزها به یکی محبوب ترین ها تبدیل شده و مسلما افرادی که می خواهند کسب و کار خود را رونق بخشند به بازاریابی در این برنامه احتیاج دارند. پس افرادی با این توانایی می توانند کسب درآمد کنند.

۸- توسعه‌ ی Twilio API

اشخاصی که قادرند اپلیکیشن‌ هایی مانند برنامه ی پیام‌ رسان، صوتی و SMS را در پلت‌ فرم‌هایی بر پایه کلاود تولید کنند، می‌ توانند درآمد خوبی از این طریق بدست آورند.

۹- بازاریابی برند

بازاریابی برند این روزها از اهمیت ویژه ای برخوردار شده و بسیاری از کارفرمایان و مدیران به دنبال اشخاصی هستند که بتوانند در این زمینه فعالیت نمایند. پس افرادی که قادر به تحلیل نیازهای بازار و توسعه موقعیت برند باشند می توانند درآمد خوبی از آزادکاری در این حرفه کسب نمایند.

۱۰- مشاوره‌ی کسب‌و‌کار

مشاوران کسب و کار با مشتریان در مورد همه چیز از استراتژی، برنامه ریزی و حل مسئله و توسعه مهارت های کسب و کار و دانش مشاوره می دهند. بنابراین می توانند در این زمینه درآمد زایی کنند.

۱۱- یادگیری ماشین

در این روزها data science یا علم داده به یکی از رشته‌ هایی تبدیل شده که به سرعت در حال رشد است. بنابراین متخصصان این رشته هم می توانند درآمد خوبی داشته باشند.

۱۲- طراحان سه بعدی

این روزها فن آوری مانند چاپ سه بعدی به طور فزاینده ای رشد داشته و نیازمند متخصصانی در این زمینه هستند. پس می توان با یادگیری این مهارت درآمد خوبی کسب کرد.

۱۳-  Zendesk پشتیبانی مشتری

شرکت های نرم افزاری خدمات مشتری مانند Zendesk به دنبال افرادی هستند که بتوانند با قرار دادن محصولات به API های موجود، برنامه ها و SDK های موبایل، به پرسش‌های مشتری ‌ها پاسخ دهند. بنابراین افرادی با این مهارت می توانند درآمد خوبی دریافت نمایند.

 ۱۴- امنیت اطلاعات

تحلیلگران اطلاعات امنیت، برای محافظت از شبکه های کامپیوتری و سیستم های سازمان، از افزایش تعداد حملات سایبری، جلوگیری می نمایند. بنابراین شرکت ها به چنین افرادی احتیاج دارند.

۱۵- توسعه به زبان برنامه‌نویسی R

R یک زبان برنامه نویسی و محیط نرم افزاری است که برای محاسبات و گرافیک های آماری همانند نظرسنجی ها و رأی‌ گیری ها مناسب است. افراد متخصص در این زمینه نیز می توانند درآمد خوبی را حاصل نمایند.

۱۶- طراحی تجربه کاربری (UX)

وب دیزاینرها افرادی هستند که وبسایت ها را طراحی نموده و در ایجاد ارتباط خوب مشتریان با آن و بهبود تجربه آنها نقش بسیار مهمی دارند. بنابراین درآمد خوبی را نیز می توانند داشته باشند.

۱۷- توسعه‌ی Node.js

توسعه دهنده‌ی Node.js می تواند با استفاده از زبان جاوا اسکریپت، اپلیکیشن‌های سمت سرور را تولید نماید. حقوق این گونه افراد نیز بسیار خوب است.

۱۸- متخصص بلوتوث

از زمانی که اپل اقدام به حذف جک هدفون نموده، ارتباطات بلوتوثی هم اهمیت زیادی یافته است. شرکت ها نیز به دنبال جذب چنین افرادی هستند.

۱۹- متخصص استرایپ

بسیاری از شرکت ها به دنبال جذب افرادی هستند که بتوانند با استفاده از زیر ساخت‌ های API برای آن‌ ها پلت ‌فرم ‌های پرداخت مانند استرایپ طراحی نمایند.

۲۰- متخصص تولید محتوا و سئو

متخصصان سئو و تولیدکنندگان محتوا می توانند با محتواهای جذاب و استفاده از کلمات کلیدی مناسب، میزان ترافیک و رتبه وبسایت ها را در Google یا Bing بالا ببرند. این مهارت هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و افراد می توانند از این طریق نیز درآمد مناسبی داشته باشند.

۲۱- دستیار مجازی

همه ی صاحبان کسب و کارکار برای پاسخ گویی به ایمیل ‌ها و همچنین مرتب کردن قرارهای ملاقات‌ خود به دستیار شخصی نیاز دارند. پس افراد در این زمینه هم می توانند درآمد زایی کنند.

۲۲- وکلای مهاجرت

همانطور که شاهد هستیم این روزها میزان مهاجرت بسیار بالا رفته بنابراین فعالیت‌ های کاری در این زمینه هم افزایش یافته است. پس متخصصان این زمینه و وکلای می توانند درآمد خوبی کسب نمایند.

۲۳- حسابداری

علیرغم فراوانی نرم افزار های حسابداری موجود، بسیاری از شرکت ها هنوز هم برای درک مسائل پیچیده مانند کدهای مالیاتی و کسر مالیات به افراد آزادکاری که هرچند وقت یک ‌بار به امور مالی رسیدگی می کنند، نیازمندند.

۲۴- عکاسی و تدوین ویدئو

برطبق آماری که به تازگی منتشر شده، این روزها میزان استفاده از عکس‌ های باکیفیت در وبسایت ها و پروژه ها نیز بسیار افزایش یافته است. در واقع پروژه برای عکاسان آزاد کار رشد ۲۲ درصدی داشته و استخدام تدوین‌ گرهای ویدئویی نیز از رشد ۱۹ درصدی برخوردار است.

۲۵- صداپیشگی

به لطف افزایش پادکست‌ها، کتاب های الکترونیکی، دوبله، بازی‌ های ویدئویی و انیمیشن‌ های تبلیغاتی و…، صداپیشگی شغل پرتقاضایی محسوب می شود و افراد می توانند در این زمینه نیز درآمد خوبی کسب نمایند.

vitrino

  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • 10 مهارت مفید برای بهبود مکالمات کاری

    10 مهارت مفید برای بهبود مکالمات کاری کارآفرینان و رهبران برجسته می‌دانند که هوش هیجانی و …
  • Successful Woman Wallpaper

    3 مهارت برای رسیدن به موفقیت

    3 مهارت برای رسیدن به موفقیت چرا بعضی از افراد پله‌های پیشرفت را به سرعت طی می‌کنند در حال…
  • شبکه‌های اجتماعی

    درآمدزایی از طریق شبکه‌های اجتماعی

    درآمدزایی از طریق شبکه‌های اجتماعی این روزها تقریبا هرکسی یک حساب شخصی در شبکه‌های‌ اجتماع…
  • افزایش درآمد

    افزایش درآمد در آزادکاری

    افزایش درآمد در آزادکاری تصور کنید تصمیم گرفته‌اید آزادکار یا فریلنسر شوید. احتمالا یک وب‌…
  • مهارت

    9 مهارت ضروری برای سال 2020

    9 مهارت ضروری برای سال 2020 یافتن شغل مناسب در آینده به هیچ وجه ساده نیست؛ اما داشتن بعضی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *