پیش از این حدس و گمان‌هایی درباره تصمیم خالق اندروید (اندی رابین) برای ساخت یک گوشی هوشمند جدید مطرح شده بود که حالا به نظر می‌رسد رنگ واقعیت به خود گرفته‌اند. به تازگی شرکت اسنشیال پروداکتز (Essential Products) اعلام کرد که اولین محصول خود را اواسط سال جاری میلادی روانه بازار خواهد کرد. بنا به گزارش بلومبرگ، این شرکت قصد دارد چندین موبایل و محصولات خانگی هوشمند را در قالب یک پلتفرم تولید کند و به زودی این کمپانی اولین گوشی هوشمند خود را به دنیا معرفی خواهد کرد.

این شرکت در اواخر سال 2016 لیستی از گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و نرم‌افزارهای موبایل به نام اسنشیال (Essential) را در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا به ثبت رساند. بلومبرگ اعلام کرده که اولین محصول این شرکت وسیله‌ای خواهد بود که قابلیت اتصال به دیگر وسیله‌های تولیدی را داشته باشد. تیم 40 نفره شرکت اسنشیال پروداکتز از کارمندان با سابقه اپل و گوگل تشکیل شده‌ است. به نظر می‌رسد گوشی هوشمند این کمپانی رقیب گوشی‌های آیفون و پیکسل از لحاظ مشخصات فنی و قیمت باشد. نمونه‌های اولیه گوشی‌های هوشمند این شرکت دارای ویژگی‌هایی از جمله صفحه نمایش بدون حاشیه و بزرگ‌تر از آیفون 7 پلاس و همچنین بدنه‌ای سرامیکی بوده‌اند. به علاوه این کمپانی در حال کار بر روی تکنولوژی لمس سه بعدی اپل (Apple’s 3D Touch) و شارژ مغناطیسی لوازم هوشمند می‌باشد. البته هنوز مشخص نشده که آیا این گوشی هوشمند به سیستم عامل اندروید مجهز خواهد بود یا نه.

undefined

بخشی از تیم شرکت اسنشیال پروداکتز در آزمایشگاه پلی‌گراند گلوبال (Playground Global) تحت نظر اندی رابین در سیلیکون ولی روی محاسبات کوانتومی و هوش مصنوعی کار می‌کنند. کمپانی فاکسکان (Foxconn) که یکی از سرمایه‌گذاران شرکت پلی‌گراند گلوبال است، قبول کرده که گوشی‌ هوشمند رابین را بسازد. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا خالق اندروید می‌تواند گوشی‌های پرچمدار بازار را به چالش بکشد یا نه.

digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *