اپلیکیشن Monzo پدیده‌ای در بانکداری مدرن است که تاکنون 100 هزار شهروند استرالیایی برای استفاده از آن نام‌نویسی کرده‌اند؛ چون مدعی است انقلاب بزرگی در سیستم بانکداری ایجاد می‌کند!

بانکداری قلب تپنده جامعه است. دقیقا مثل بدن انسان که اگر قلب به خوبی نتواند خون را به سراسر بدن پمپاژ کند، سیستم آن دچار آریتمی یا بی‌نظمی می‌شود.

در صورتی که خدمات بانکی نیز نتواند اقتصاد جامعه را به خوبی مدیریت نماید، اختلالاتی به وجود می‌آید که دود آن اول از همه به چشم مردم یا اعضا آن جامعه می‌رود.

با وجود این که ادعا می‌شود استایل و سبک بانکداری عوض شده است و بصورت مُدرن اداره می‌شود اما حجم انتقادات مردم نسبت به شبکه‌های بانکی افزایش یافته است.

هر چند که بانک‌ها سعی دارند کوتاهی خود را به گردن سیاست‌های پولی مملکت‌ها بیندازند اما همچنان مردم انتظار خدمات بانکی واقعا مدرنی را دارند که جوابگوی ساده‌ترین نیاز زندگیشان باشد.

اپلیکیشن Monzo

به جرات می‌توان گفت هیچ بانکی نتوانسته است این جریان فکری رایج میان مردم را نسبت به بانکداری تغییر دهد و قطعا اپلیکیشن Monzo یک تافته جدابافته است!

بانک‌های موبایلی بسیاری در انگلستان نظیر Atom و Tandem راه‌اندازی شده‌اند اما اپلیکیشن Monzo کاملا متفاوت است.

Tom Blomfield، دانشجوی حقوق، حدود دو سال پیش و زمانی که مشغول طراحی Monzo بود تصورش را هم نمی‌کرد روزی بتواند مردم همیشه گله‌مند از خدمات بانکی را نسبت به بانکداری دیجیتال مشتاق کند.

به منظور بررسی جایگاه اپلیکیشن‌ها در اقتصاد و نظام بانکی کشور‌ها مطلب امروز هات اپ نیوز را به این اپلیکیشن تحول‌زا اختصاص دادیم.

اپلیکیشن Monzo

اپلیکیشن Monzo در بانکداری مُدرن

Monzo app: a digital modern bank

GoCardless اولین برنامه سازنده اپلیکیشن Monzo بود؛ برنامه‌ای که پرداخت انواع اقساط و بدهی را ساده‌تر می‌کرد. این اپلیکیشن اوضاع نابسامان بانکداری را به وضوح به Blomfield نشان داد و بنابراین او تصمیم گرفت با تولید اپلیکیشنی دیگر سیستم قدیمی بانکی را تغییر دهد.

عدم ارتباط بانک‌ها در سراسر جهان مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد می‌کند. کافی است یک شهروند به خارج از کشور سفر کند؛ آنگاه باید قید تمام کارت‌های بانکی را از ترس هزینه‌های جابجایی زیاد یا سوختن کارت بزند!

اپلیکیشن Monzo

در حال حاضر بانک‌ها با استفاده از اثر انگشت افراد، کار‌های پولی را پیش می‌برند؛ اما جالب است که هنوز سرمایه‌گذار نمی‌تواند آزادانه روی حساب خود مدیریت داشته باشد!

معرفی اپلیکیشن Monzo

خیلی وقت است تکنولوژی در سیستم بانکی ما وارد شده است. چت بوت و بانکداری شروع خوبی برای این ورود بودند؛ اما به هر حال رد‌پای فناوری هنوز کمرنگ است.

Monzo یک اپلیکیشن کاربردی است که به کاربر هر زمان که از حساب برداشت شود و کوچک‌ترین تراکنشی صورت گیرد اعلان ارسال می‌کند.

مهم‌تر اینکه استفاده از این اپلیکیشن در سفر‌های خارجی بی‌هزینه است و دیگر کاربر نیازی نیست نگران کسر هزینه‌های جابجایی باشد.

امکانات Monzo

“در اداره پست 90 پوند با 90 یورو وجه رایج مملکتی معامله شد. 93 یورو برای خرید از برند Deliveroo در برلین برداشت شد و 79 دلار به حساب شما واریز گردید”

این پیغام بخشی از اطلاعاتی است که بی‌درنگ و در حال، درون اپلیکیشن برای هر کاربر ارسال می‌شود. در این برنامه علاوه بر ارسال ریزترین گزارش‌های مربوط به برداشت و خرید، امکان سوزاندن کارت در صورت گم شدن و تعیین بودجه ماهانه و تنظیم دخل و خرج با استفاده از آن وجود دارد.

اپلیکیشن Monzo

Monzo زمانی که نقدینگی شما رو به اتمام است هشدار می‌دهد تا احیانا با حساب خالی معامله نکنید! حتی سود و زیانی که با قرض گرفتن یا وام گرفتن وارد می‌شود با این اپلیکیشن قابل محاسبه است.

Monzo به شما می‌گوید مثلا با این عملیات بانکی چقدر پول به حساب شما در یک دوره مشخص وارد می‌شود. به این ترتیب متوجه می‌شوید آیا این کار ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا نه.

همه چیز مدرن و امروزی می‌شود

Blomfield می‌گوید: همه چیز در این برنامه کاملا مدرن است؛ چون اپلیکیشن Monzo تجربه‌ای در بانکداری سنتی و قدیمی ندارد. گاهی داشتن تجربه از گذشته، خود مانعی می‌شود برای عبور از نظام‌های کهنه و ناکارآمد.

اپلیکیشن Monzo

مجوز محدود فعلی Monzo که در شانزدهم آگوست 2016 اعطا شد تنها از پیش‌پرداخت‌های صورت گرفته با مسترکارت حمایت می‌کند.

قرار است این محدودیت تا چند ماه آینده برداشته شود و استفاده از این سرویس برای تمام کارت‌های کلاسیک بانکی هم امکان‌پذیر شود.

با وجود این محدودیت، اپلیکیشن Monzo از همین حالا در شبکه‌های اجتماعی مختلف طرفداران زیادی جذب کرده است. احتمالا سهولت و تجربه کاربری متفاوت معرفی شده در این برنامه، از علل این محبوبیت هستند.

اهداف تولید Monzo

Blomfield در اینباره می‌گوید: ما توانایی تولید هر محصولی که کاربر از آن لذت ببرد و آنقدر ارزشمند باشد که با دوستانش درباره آن صحبت کند را داریم. این یک چرخه مقدس برای تقویت امکانات موجود در جامعه است.

در حال حاضر برای این که مشتریان جذب رقبا نشوند پیش‌فروش این اپلیکیشن آغاز شده است و کاربران زیادی به دنبال دانلود و نصب هر چه سریع‌تر برنامه برای مدیریت کار‌های بانکی خود هستند.

اپلیکیشن Monzo

Monzo چگونه کسب درآمد می‌کند؟

در حال حاضر توسعه دهندگان Monzo هیچ درآمدی از این برنامه ندارند؛ اما Blomfield قصد دارد بعد از اینکه امکان استفاده از انواع حساب‌های بانکی در این برنامه ایجاد شد، پروژه‌های درآمدزایی را آغاز نماید.

چشم‎انداز آینده

قرار نیست امکانات این اپلیکیشن فقط به چک کردن حساب محدود شود. ارسال گزارش پرداخت‌های ماهانه به حساب کارمندان، تقسیم هزینه‌ها و فاکتور‌های پرداختی با هم‌خانه یا شریک و حتی بررسی بهترین شرایط معامله، از امکانات آینده این برنامه شگفت‌انگیز خواهند بود!

شما چه فکر می‌کنید؟

به زودی اپلیکیشن Monzo ارائه‌دهنده آن‌دسته از خدمات بانکی می‌شود که خودِ بانک‌ها از ارائه مستقیمش عاجز هستند. این برنامه حتی جایگزین بسیاری از همراه‌بانک‌ها و اپلیکیشن‌هایی خواهد شد که هر بانک به صورت مستقل ارائه می‌دهد.

شما تغییرات مطرح شده را در آینده نظام بانکی چطور ارزیابی می‌کنید؟

برای آشنایی بیشتر با اپلیکیشن Monzo می‌توانید آنرا برای اندروید و iOS از طریق لینک‌های زیر دانلود نمایید:

اپلیکیشن Google Photos

همراهان اندرویدی در صورت مواجه شدن با پیغام this item isnt available in your country از راهنمای آموزش دانلود از پلی استور استفاده کنید تا بتوانید تحریم ها را دور بزنید.

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *