کسب موفقیت و آرامش در رابطه خواسته بی بدیل همه ماست. اینکه بتونیم در رابطه به کمال برسیم مستلزم رعایت اصول اولیه رابطه، احترام به حقوق هم دیگر و آگاهی از عوامل موفقیت در رابطه میباشد.

یکی از مهمترین عوامل موفقیت در رابطه داشتن صبر و شکیبایی است یعنی به طرف مقابلمان اجازه ابراز علایق بدهیم و بگذاریم وی حرف ها و خواسته هایش را بیان کند.

هنر گوش کردن و توجه داشتن به طرف مقابل هم یکی دیگر از عوامل موفقیت در رابطه است؛ در واقع بزرگترین هنر زوجین این است که بتوانند به موقع توجه لازم را به یکدیگر بدهند.

توجه به استفاده از واژه ها هم می تواند باعث موفقیت بیشتر ما در رابطه شود . بهترین کار در این خصوص نیز این است که از کلمات به ساده ترین شکل ممکن استفاده شود و با صراحت کامل آن ها را بیان کنیم و صفت خاصی را به طرف مقابل بر چسب نکنثیم و از داوری های بی مورد دوری کنیم.

فراموش نکنیم اگر ناراحتی ها و کدورت هایمان نسبت به همدیگر زیاد شده و روی هم تلنبار شده است مقصر خودمان هستیم که زودتر آنها را حل و فصل نکرده ایم .

در واقع بزرگترین اشتباه ما این است که مانند بشکه ای از باروت، خشم های خود را انبار می کنیم؛ ضمن این که نمی توانیم انتقاد پذیر باشیم. فرد سالم کسی است که منطق سالم پشت حرف هایش باشد و بپذیرد که گاهی دچار لج بازی های کودکانه و زورگویی می شود. اگر نپذیریم که خود ما هم اشتباه می کنیم و دائم دیگران را مقصر بدانیم، نمی توانیم رابطه موفقی داشته باشیم.

در واقع نگاه ما به ارتباط خیلی مهم است؛ برای اینکه ارتباط موفقی داشته باشیم، باید بتوانیم به خوبی از آن نگهداری کنیم و برای نگهداری از آن باید تلاش کنیم و هر لحظه چیز بیشتری بیاموزیم. فراموش نکنیم که ذات ارتباط و ازدواج معصوم و پاک است ؛ اما این خود ما هستیم که با رفتار نادرستمان آن را خراب می کنیم.

wikiravan

برچسب‌ها
insta-tanikal
  • ice-water

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟ هیچ چیزی همانند خوردن یک تکه یخ تازه در روزهای گرم تابستان ن…
  • قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟

    قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟ آیا تا به حال با شکم خالی در باشگاه ورزش کرده‌اید؟ تغذیه شما،…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟

    آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟ وقتی درمورد بهداشت دهان فکر می‌کنید، احتمالا چیزهای …
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • درمان خروپف

    روش های درمان خروپف

    روش های درمان خروپف خروپف کردن معمولا به عنوان منبع شوخی در فیلم‌های مختلفی مورد استفاده ق…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *