«بندیکت کامبربچ» نقش جاسوس مشهور بریتانیایی را بازی می‌کند

«بندیکت کامبربچ» برای بازی در نقش «گرویل واین» جاسوس معروف بریتانیایی در فیلم «Ironbark» برگزیده شد. این فیلم بر اساس داستان واقعی زندگی تاجر بریتانیایی ساخته می‌شود که به سازمان سیا کمک کرد به تأسیسات اتمی شوروی در خلال جنگ سرد نفوذ کند. واین و منابع روس او «اولگ پنکوفسکی» با نام رمز (آیرون‌بارک)، اطلاعات مهمی به دست آوردند که به «بحران موشکی کوبا» پایان داد. «فیلم‌نیشن» تولید و پخش بین‌المللی فیلم را برعهده دارد.

«دامنیک کوک» این فیلم را کارگردانی می‌کند و به همراه کامبربچ در تهیه آن نیز مشارکت خواهد کرد. این دو پیش‌تر در مینی سریال «Hollow Crown» شبکه بی‌بی‌سی با هم همکاری کرده بودند. این پروژه که یادآور فیلم «بندزن خیاط سرباز جاسوس» است، برپایه فیلمنامه‌ای به قلم «تام اوکانر» ساخته می‌شود.

انتظار می‌رود فیلمبرداری فیلم از اوایل سال 2019 کلید بخورد. جاسوس بریتانیایی داستان زندگی بسیار جذابی دارد. وی مهندس برقی بود که به خدمت MI5 درآمده بود و با پنکوفسکی جاسوس شوروی همکاری کرد، فردی که در خلال سال‌های جنگ سرد سلاح‌های سری را به سرویس مخفی بریتانیا می‌فروخت. همکاری این دو تن ادامه داشت تا وقتی که یک جاسوس دو جانبه KGB فعالیت‌های آنان را فاش کرد و به دنبال آن واین دستگیر شد و در روسیه به زندان انداخته شد.

فیلم‌نیشن در سال 2014 پخش فیلم برنده اسکار «بازی تقلید» با بازی کامبربچ در نقش «آلن تورینگ» را نیز برعهده داشت. کامبربچ اخیراً در آثار ابرقهرمانی «دکتر استرنج»، «ثور: رگناراک»، و «اونجرها: جنگ بی‌نهایت» ظاهر شده، و درحال حاضر مشغول فیلمبرداری مینی‌سریال «پاتریک ملروز» برای شبکه شوتایم است.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *