آمریکایی ها تمایل دارند در شرکت های بزرگی که دارای بهترین منافع و تعادل کاری هستند، کارکنند.

با توجه به  تحقیقات انجام گرفته، ما می دانیم که بیش از نیمی از کارمندان آمریکایی، به تازگی اخراج شده اند یا سر کارهای خود نیستند و علاقه مندند در شرکتی با محیط کاری بهتر و حقوق بیشتر، استخدام شوند. جویاهای کار، به کدام شرکت ها چشم دوخته اند و جایی که در نهایت مشغول به کار می شوند، کجا است؟

لینکدین یک لیست ۵۰ تایی از پرطرفدارترین شرکت ها برای کار، ارائه می دهد.

پرطرفدارترین شرکتها و استارت آپهای کاری عبارتند از:

  1. Alphabet
  2. Amazon
  3. Facebook
  4. Salesforce
  5. Uber
  6. Tesla
  7. Apple
  8. Time Warner
  9. Walt Disney
  10. Comcast

لینکدین اذعان کرد که کلیه این شرکت ها، دارای امتیازی براساس نظرات کاربران مختلف در این شبکه اجتماعی هستند. به طور کلی میلیاردها فعالیت به وسیله بیش از ۵۰۰ میلیون عضو، به صورت روزانه در لینکدین انجام می شود. لینکدین معیارهایی از قبیل تعداد درخواست های کاری، تعداد افراد حرفه ای که صفحه شغلی هر شرکت را مشاهده کرده اند، و مدت زمانی که هر شخص در هر شرکت، کار می کند را بررسی و تحلیل می کند.

زیاد تعجب آور نیست که شرکت های موجود در بالای لیست، دیگر غول های تکنولوژیکی را به صورت مداوم در گذشته تحت سلطه خود در می آوردند. درمورد Uber، جنجال های اخیر، ممکن است رتبه اش را به مکان پنجم رسانده باشد. سردبیر ارشد لینکدین، کارولین فیرچایلد این رتبه بندی به ظاهر متناقض را این گونه توضیح می دهد که هر ساله بیش از سال قبل، تعداد افرادی که در Uber درخواست کار می دادند، بیش از ۳۵% افزایش می یافت – اما پس از زمانی که سوزان فلور[۱] پستی در بلاگ خود درمورد تبعیض و آزارجنسی در Uber منتشر کرد، آن دیدگاهها و درخواست افراد، بیش از ۱۵۵% افت پیدا کردد.

فیرچایلد[۲] می نویسد: “اگر بخواهیم به درخواست های کاری، دیدگاههای کاربران در مورد شغل های مختلف و حفظ کارکنان جدید در این شرکت ها توجه کنیم، Uber دارای رتبه بالاتری از برندهایی نظیر Apple,Tesla, Walt Disney Coo می باشد.  اگر شما به افرادی که از دیگر شرکت های دارای رتبه بالا، به سمت Uber می آیند، توجه کنید، متوجه می شوید که این تعداد افراد، بیشتر از شرکت های Amazon, Apple و دیگر شرکت های رقیب هستند.”

نکته جالب توجه آن است که بدانیم شرکت های دارای رتبه بالا، نیازی به ارائه های سنتی بیمه های درمانی و ۴۰۱ طرح دیگر، وجود ندارد.

در آینده نزدیک،  توئیتر دیگر روزهای تعطیل را کار نمی کند. ادلمن[۳]، یک برنامه “گریز” از کار را ارائه داده است که در آن، به یک گروه انتخاب شده از کارمندان، ۱۵۰۰ دلار و یک هفته استراحت برای برنامه ای تحت عنوان “زندگی در رویا” یا “دادن یک رویا”، داده می شود.

کارفرمایان همگی این شرکت ها، دارای مسئولیت برقراری عدالت جنسیتی در شرکت خود و دادن مرخصی با حقوق به کارمندانشان هستند. رتبه دوم Amazon، طرح “مرخصی کاری” ارائه می دهد، که به کارمندان خود اجازه می دهد که بتوانند تا شش هفته مرخصی با حقوق به دلیل اینکه همسر یا شریک زندگیشان واجد شرایط مرخصی والدین در محل کار خود نیستند، دریافت کنند. رتبه شماره چهار ،شرکت Salesforce است که ۶ میلیون دلار خرج کرده است تا بتواند به زنان و مردان به صورت مساوی پرداخت کند که این یعنی ۱۱درصد تساوی حقوق کارمندان را بالا برده است.

رتبه شماره ۳۳، مارگان استنلی است، جایی که یک برنامه کارآموزی ۱۲ هفته برای کارکنان باتجربه ای که می خواهند پس از یک استراحت، دوباره به کار خود برگردند، ارائه می شود. از زمانی که این برنامه، راه اندازی شد، بیش از ۶۰ درصد شرکت کنندگان، پیشنهاداتی را برای پیوستن به کارکنان این بانک دریافت کردند. درنهایت، همین طور که دانیل رس[۴]، ویرایشگر لینکدین می گوید: “اندازه شرکت مهم است. آمریکایی ها می خواهند برای شرکت های بزرگ کار کنند. او می گوید ” به طور متوسط، شرکت های موجود در لیست آمریکا، دارای ۶۶۲۷۹ کارمند هستند، که این نزدیک به ۲۰ درصد بیشتر از متوسط جهانی می باشد”. “Amazon (دارای رتبه ۲)، دارای ۳۴۱۰۰۰ کارمند است.”

[۱] Susan Fowler

[۲] Fair Child

[۳] Edelman

[۴] Daniel Roth

 

ایران استارت آپ

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *