تانوس در «جنگ بی‌نهایت» از کدام سنگ برای کشاندن [اسپویلر] به تایتان استفاده کرد؟

[حاوی اسپولر از فیلم «اونجرز: جنگ بی‌نهایت]

یکی از به یادماندنی‌ترین لحظات «اونجرز: جنگ بی‌نهایت» زمانی است که تانوس قمر تایتان را به بند کشیده و آن را به سمت «مرد آهنی» پرتاب می‌کند. وقتی که این صحنه را در کامیک-کان به نمایش درآوردند و سپس به صورت آنلاین منتشر نکردند، نزد هواداران شهرتی باورنکردنی یافت. اما تانوس چگونه توانست از عهده چنین کاری برآید؟

«جو روسو» یکی از کارگردانان «جنگ بی‌نهایت» در این باره توضیح داده است که تانوس برای پرتاب قمر به سمت دشمن خود از دو سنگ یکی برای جابجایی و یکی برای نابودی قمر استفاده می‌کند: «تانوس در آن صحنه از دو سنگ استفاده کرد. او از «سنگ قدرت» برای نابود کردن قمر و از «سنگ مکان» برای پرتاب سریع آن به سمت تایتان استفاده کرد.»

«سنگ قدرت» برای اولین بار در فیلم «محافظین کهکشان» دیده شد. بیشتر کسانی که سعی در به دست گرفتن این سنگ داشته‌اند فوراً به هلاکت رسیده‌اند. بنابراین این سنگ از چنان قدرت مخربی برخوردار است که بایستی به وسیله چیزی مانند پتک «رونان» به کار برده شود. این است که ذات «سنگ قدرت» قمری را به یک قلوه سنگ بدل می‌سازد.

«سنگ مکان» که اولین بار به عنوان تسرکت معرفی شد، توان ایجاد دروازه‌ای برای انتقال اشیاء از گوشه‌ای از گیتی به سوی دیگر آن را دارد. به همین دلیل است که در «اونجرز»، «لوکی» از تسرکت برای گشایش دروازه‌ای استفاده کرد که به «چیتاوری» و افرادش اجازه می‌داد مستقیماً به زمین دسترسی پیدا کنند. به مانند «سنگ قدرت» و دیگر سنگ‌های بی‌نهایت، تنها صاحبان قدرت‌های بزرگ می‌توانند از «سنگ مکان» استفاده کنند. همچنانکه حامل «سنگ قدرت» می‌تواند به راحتی به نابودی کشیده شود، دارنده «سنگ مکان» نیز ممکن است او را به جایی دیگر تله‌پورت کند. همین اتفاق برای «Red Skull» روی داد وقتی که در فیلم «کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو» تسرکت را به دست گرفت. «سنگ مکان» این امکان را به تانوس داد که قوانین فیزیک را مسخر خود کند تا قمر تایتان را به سرعت و دقت از چنان فاصله‌ای به حرکت درآورد.

فیلم‌های بعدی دنیای سینمایی مارول شامل «کاپیتان مارول» در تاریخ ۸ مارچ ۲۰۱۹، چهارمین قسمت از «اونجرز» در تاریخ ۳ می ۲۰۱۹، «مرد-عنکبوتی: دور از خانه» در تاریخ ۵ جولای ۲۰۱۹ و «محافظین کهکشان ۳» که تولید آن به حالت تعلیق درآمده در سال ۲۰۲۰ می‌شوند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *