تغییر در تاریخ اکران Top Gun Maverick و A Quiet Place 2

پارامونت ساعاتی پیش چند تغییر در تاریخ اکران فیلم‌هایش ایجاد کرد. دنباله‌ی «تاپ گان: ماوریک» (دانلود فیلم Top Gun Maverick با لینک مستقیم) «تام کروز» به جای ۲۴ ژوئن در تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۲۰ (۳ دی ماه ۱۳۹۹) اکران می‌شود. به این ترتیب فیلم علمی تخیلی «جنگ فردا» (The Tomorrow War) با بازی «کریس پرت» به تاریخ دیگری موکول خواهد شد.

در غیاب «جنگ ستارگان» یا فیلمی ابرقهرمانی مانند «آکوامن»، دنباله‌ی «تاپ گان» فرصتی نادر برای جذب مخاطبین در ایام کریسمس دارد. این فیلم در این آخر هفته باید با «تام و جری» (Tom & Jerry) برادران وارنر، «نایتینگیل» (The Nightingale) سونی با بازی خواهران فنینگ، انیشمن «کرودز ۲» (The Croods 2) یونیورسال و دریم‌ورکس و «اخبار دنیا» (News of the World) یونیورسال رقابت کند.

یک هفته پیش از اکران «ماوریک» هم فیلم «داستان وست‌ ساید» (West Side Story) دیزنی، «داستان کرت وارنر» (American Underdog: The Kurt Warner Story) لاینزگیت، «شنزار» (Dune) برادران وارنر و لجندری، و «بازگشت به آمریکا ۲» (Coming to America 2) پارامونت روی پرده می‌رود. علاوه بر این تغییرات، پاراموننت اعلام کرده است که فیلم «باب اسفنجی: اسفنجی درحال فرار» (The SpongeBob Movie: Sponge on the Run) را به جای ۲۲ می در تاریخ ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد ماه ۱۳۹۹) عرضه می‌کند.

فیلم «یک جای آرام ۲» (دانلود فیلم A Quiet Place II با لینک مستقیم) نیز که قرار بود در تاریخ ۲۰ مارس اکران شود اکنون در تاریخ ۴ سپتامبر (۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۹) روی پرده خواهد رفت. در این تاریخ قرار بود فیلم «موربیوس» (Morbius) سونی عرضه شود اما استودیو این فیلم را به سال آینده موکول کرد.

اواخر تابستان معمولاً راکد‌ترین روزهای بازار عرضه‌ی فیلم است اما استودیوها و سالن‌داران پیش‌بینی می‌کنند که امسال با فیلم‌های «زن‌ شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» (دانلود فیلم Wonder Woman 1984 با لینک مستقیم) که ۱۴ آگست اکران می‌شود و «یک جای آرام ۲»، مانند سالی که «آن» (It) عرضه شد، به یکی از پرفروش‌ترین تابستان‌های تاریخ رقم بخورد. «یک جای آرام ۲» در این تاریخ باید با فیلم «احضار روح: شیطان وادارم کرد» (The Conjuring: The Devil Made Me Do It) رقابت می‌کند.

این تغییرات در حالی صورت می‌گیرد که زمان بازگشایی سالن‌های سینما در آمریکا هنوز مشخص نیست. سالن‌های AMC امیدوار است که از اوایل ژوئن فعالیت خود را از سر بگیرد. اما شهر نیویورک که یکی از دو بازار کلیدی آمریکاست تاکنون بیش از ۴۵ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است. از سوی دیگر این فیلم‌ها حساب ویژه‌ای بر روی بازارهای جهانی باز کرده‌اند.

گفته می‌شود در صورتی که بحران کرونا زودتر از انتظار رخت بر ببندد، استودیوهای بزرگ برنامه‌های خود را به سرعت تغییر خواهند داد. از این گذشته، بسیاری از این عناوین در مرحله‌ی پس از تولید قرار دارند. پیش‌بینی می‌شود که هفته‌ی آینده فیلم انیمیشن «تور جهانی ترول‌ها» (Trolls World Tour) دریم‌ورکس در بازار نمایش خانگی و فروشگاه‌های آنلاین عرضه شود. فیلم «جاسوس من» (My Spy) با بازی «دیو باتیستا» هنوز تاریخ اکرانش را تغییر نداده و به نظر می‌رسد سرنوشتی مشابه پیدا کند. این فیلم تاکنون از بازار کانادا ۲۰۰ هزار دلار کسب کرده است.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *