سال 2014 بود که «کلینت ایستوود» با ساخت فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» روحی تازه بر کالبد آثار ملی و ارزشی سینمای آمریکا دمید. این فیلم که در ژانر جنگی ساخته شده بود، نگاهی به زندگی سرباز ارتش آمریکا یعنی «کریس کایل» با ایفای نقش «بردلی کوپر» افکند. آن گونه که در اسناد جنگی آمریکا دیده می شود، «کریس کایل» دقیق ترین تک تیر انداز تاریخ این کشور بوده است. فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» که با بودجه ی 58 میلیون دلاری ساخته شده بود تا چند هفته قبل از مراسم اسکار سال 2014 فروش قابل قبولی نداشت تا این که نامزد شدن این فیلم در چند شاخه ی اسکار باعث شد به یکباره شاهد صدر نشینی این فیلم در جدول های باکس آفیس باشیم. اتفاقی که باعث شد اثر مذکور فروش بالغ بر 540 میلیون دلار را تجربه نماید. فیلم نام برده جزو آثاری بود که حرف های ضد و نقیض بسیاری در رابطه اش گفته می شد. عده ای آن را می ستودند و عده ی دیگر با ارائه ی اسناد تاریخی، جعلی بودن برخی لحظات به تصویر کشیده شده را نشان می دادند ولی با این حال اقدام «کلینت ایستوود» بی نتیجه نماد و توانست فیلمی بسازد که آمریکا به خود افتخار کند. در تاره ترین خبری که پیرامون این فیلم به دست مان رسیده با خبر شدیم که کارگردانی از کشور مصر قرار شده تا فیلمی علیه «تک تیرانداز آمریکایی» بسازد.

به گزارش پایگاه خبری «هالیوود ریپورتر» کارگردان مصری «عمر سلاما» فیلمی خواهد ساخت که به ماجرا های پشت پرده ی حضور «کریس کایل» در عراق می پردازد. این شخص ماه آینده فیلم جدید خود یعنی «شیخ جکسون» را به جشنواره ی فیلم های تورنتو می برد. فیلم ضد «تک تیرانداز آمریکایی» قرار شده داستان آن روی سکه را تعریف کند. داستانی که هالیوود از پرداختن به آن امتناع ورزید. این کارگردان که قصد دارد نام فیلم خود را «تک تیرانداز عراقی» بگذارد در مصاحبه ی اخیر خود چنین عنوان کرده است:

نخستین باری که فیلم «American Sniper» را دیدم از آن متنفر شدم. احساس تنفر من از این فیلم به قدری بالا بود که تصمیم گرفتم فیلمی ضد آن بسازم. من در فیلم آینده ی خودم نسخه ی متفاوتی از تک تیرانداز آمریکایی را به تصویر می کشم. فیلمی که می سازم ضد جنگ خواهد بود و این در حالیست که تک تیرانداز آمریکایی یک فیلم موافق جنگ است.

این فیلم مراحل مقدماتی تولید خود را می گذراند و تهیه کننده ی نامدار مصری یعنی «محمد حفیظی» تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد. «هانی ابو اسد» یکی دیگر از کارگردان های مصری است که اعلام کرده در امر کارگردانی، «عمر سلاما» را همراهی می کند. تهیه کننده ی این فیلم در مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» چنین می گوید:

حتی اگر «تک تیرانداز آمریکایی» در کار نبود هم قصد ساختن این فیلم را داشتیم. ما تحقیقات گسترده ای پیرامون مسائل جنگی انجام داده ایم و حالا در مرحله ی عملی ساختن آن قرار داریم.

همان طور که گفته شد این فیلم در مراحل مقدماتی خود به سر می برد و نگارش فیلمنامه ی آن آغاز شده است. بازیگر دیگری که در فیلم تک تیرانداز آمریکایی حضور داشت فردی به نام «سامی شیخ» بوده است که قرار شده شخصیت اصلی فیلم «تک تیرانداز عراقی» را بازی کند.

در صورت انتشار اخبار بیشتر در این رابطه با شما خواهیم بود.

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *