کارگردان «نیکولای آرکل» توضیح می‌دهد که اقتباس سینمایی او از رمان «استفن کینگ» با نام «The Dark Tower» تنها 95 دقیقه زمان دارد. زمان اکران این فیلم تابستان پیش رو است. سرانجام پس از کشمکش های بسیار کمپانی سونی توانست افتخار ساخت این فیلم را برعهده بگیرد. ستارگانی همچون «ادریس البا» و «متیو مک‌کانهی» در این فیلم حضور خواهند داشت. این فیلم داستان رولاند (البا) آخرین تفنگ دارد دنیای میانه است که سعی دارد قبل از مرد سیاه پوش به بالای برج تاریک برسد.

داستان اصلی رمان بسیار بلند است به طوری که هفت رمان را شامل ‌می‌شود و آرکل از قبل اعلام کرده بود که این فیلم تنها بخشی از آن را به نمایش می‌گذارد. احتمالا بقیه داستان برای یک سوژه تلوزیونی ذخیره خواهد شد. اما با این حال طرفداران از دیدن زمان 95 دقیقه ای فیلم شگفت زده شده اند. به خصوص در سینمای مدرن این زمان برای یک فیلم برجسته بسیار کوتاه است.

با این حال صحبت  اسلش فیلم در کمیک کان امسال با آرکل نشان داده که متد های استفاده شده در فیلم جواب سوال است:

خبر خوب این است که طرفداران در مورد زمان فیلم نگران هستند. دلیل نگرانی آنها این است که فکر می‌کنند همه چیز باید در این فیلم اتفاق بیافتد. که اینطور نیست. این فیلم قطعا اولین فیلم است. این فیلم معرفی از کارکتر ها و این دنیاست و به این معنی نیست که قصد داریم همه رمان ها را در این فیلم جای دهیم. فیلمنامه واقعا محکم و مختصر بود و این چیزی بود که من رو جذب کرد. من گفتم: هوشمندانست. شما ایده اصلی را می‌سازید اگر مردم دوست داشتند شروع به گسترش کارکترها و فضا می‌کنیم.

بنابراین به طورخلاصه آرکل و سونی امیدوارند که برج تاریک بتواند چند عنوان متوالی داشته باشد. این مسئله بسیار محتمل است. بعد از مدت ها منبع مناسبی برای فیلم سازی پیدا شده است. مجموعه تلوزیونی که بر اساس این رمان ساخته خواهد شد به سرپرستی ران هاوارد است و چهارمین کتاب برج تاریک «جادوگر و شیشه» را در بر می‌گیرد که داستان نوجوانی رولاند است. داستان برج تاریک و نبرد او و مرد سیاه پوش داستان اصلی فیلم خواهد بود.

دو شخصیت اصلی دیگر داستان در رمان سوزانا و ادی دین بومی نیویورک هستند و در زمان های مختلفی زندگی می‌کنند و رولاند آنها را به دنیای میانه می‌آورد. این شخصیت ها در فیلم حذف شده اند و طرفداران از این بابت بسیار تعجب کرده اند. اما اگر این فیلم در گیشه خوب ظاهر شود می‌تواند نسخه دوم یا بیشتری داشته باشد. این بدین معنی است که برج تاریک باید تلاش زیادی در جهت حفظ طرفدارانش انجام دهد.

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *