یکی از سخت‌ترین مسائلی که همه ما با آن مواجه هستیم این است که چه زمانی باید برای تغییر برخی وضعیت‌ها تلاش کنیم. البته این مساله به هیچ عنوان به این معنا نیست که پشتکار بالا و کار سخت در جهت دستیابی به اهداف و تغییرات دلخواه مورد نظر، بی تاثیر بوده و باید متوقف گردد. با این حال، ما باید به اندازه کافی عاقل و منطقی بوده و برخی از مسائل را دقیقا همان گونه که هستند بپذیریم. در این مطلب، لیستی از این موارد به شما ارائه خواهد شد.

لزوما، همه، شما را دوست نخواهند داشت

مهم نیست پذیرش این مساله چقدر سخت باشد، اما این امر چیزی جز حقیقت نیست. تلاش برای علاقه مند نمودن تمام افراد به خودتان، تنها شما را نامرئی خواهد کرد؛ چرا که شما شخصیت واقعیتان را توسط ماسکی که با توجه به وضعیت موجود بر روی موجودیت کلی خود می‌زنید پوشانده‌اید. اگر اجازه دهید مردم، خود واقعی شما را ببینند، می‌توانید دوستان و همکارانی داشته باشید که تناسب بالایی با شخصیت و اخلاقتان دارند. بنابراین، به یاد داشته باشید که شما به تایید تمام جهان نیازی ندارید.

لزوما، همه، شما را دوست نخواهند داشت

احساس گناه، چیزی را تغییر نخواهد داد

احساس گناه در مورد برخی از اشتباهاتی که مرتکب شده‌ایم وضعیت را بهتر نخواهد کرد، بلکه تنها ما را از حرکت به جلو باز خواهد داشت. در عوض، ما باید اشتباهات خود را پذیرفته و از آنها درس بگیریم. چرا که آنها به رشد و پیشرفت ما کمک می‌کنند.

شما نمی‌توانید شخصیت هیچ فردی را تغییر دهید

هر گونه تلاش برای تغییر فردی که حاضر به ترک رفتار و باورهای مخرب خود نباشد، تنها منجر به بروز یک نتیجه معکوس خواهد شد. چرا که مکانیسم دفاعی این افراد، دیواری آنچنان بزرگ بین خود و شما خواهد ساخت که هیچ یک از کلماتتان نمی‌تواند آن را بشکند. تنها راه موجود برای کمک به افراد، این است که اجازه دهید آنها خودشان باشند. متوجه باشید که آنها مسیر خود را دارند، و در زمان و شرایط مناسب خود با مسائل و مشکلاتشان برخورد خواهند کرد.

شما نمی‌توانید شخصیت هیچ فردی را تغییر دهید

شما جاودان و فناناپذیر نیستید

بسیاری از ما، کار خود را در اولویت قرار داده و در دور باطل و همیشگی دستیابی به بیشترین‌ها هستیم. ما فراموش می-کنیم که استراحت کنیم، از سلامت خود مراقبت نماییم، و از صرف وقت با عزیزانمان لذت ببریم. ما فکر می‌کنیم که تمام زمان‌های موجود در جهان را برای خود در اختیار داریم. اما باید واقعا متوجه این مساله شویم که قرار نیست تا ابد در این سیاره زندگی کنیم. هر چه زودتر به این واقعیت و شرایط آن عادت کنیم، خستگی کمتری به بدن و ذهن خود داده، شروع به قدردانی از زندگی کرده، و از سلامت روانی، جسمی، و روحی خود مراقبت خواهیم نمود.

شما جاودان و فناناپذیر نیستید

شما باید فقط با خودتان رقابت کنید

مقایسه‌ی موفقیت، ثروت، و ظاهر خود با دیگران، تنها باعث می‌شود خودتان را در این روند از دست بدهید. شما یکتا و منحصر به فرد هستید، و به همین دلیل نباید و نمی‌توانید خودتان را با هر فرد دیگری مقایسه کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با خود قبلی‌تان به رقابت بپردازید. زندگی افراد دیگر نباید بر روی شما تاثیر داشته باشد، چرا که آنها مسیر منحصر به خود را دارند. تنها چیزی که شما باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید هر روز بهتر از دیروز خودتان باشید.

شما باید فقط با خودتان رقابت کنید

شما مسئول احساسات خود هستید

گفته‌ها یا کردار افراد نمی‌تواند هیچ گونه تاثیری بر روی ما داشته باشد، مگر اینکه ما به آنها اجازه دهیم. ما نمی‌توانیم افکار یا اعمال دیگران را کنترل کنیم، اما می‌توانیم انتخاب کنیم که آنها چه تاثیری بر روی ما بگذارند. اگر یاد بگیرید که اجازه ندهید تحت تاثیر واکنش دیگران قرار بگیرید، می‌توانید انرژی خود را برای کار بر روی بهبود زندگی خودتان صرفه جویی نمایید.

رومیس پلاس

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *