در این مطلب، برخی از ترکیبات مواد غذایی که می‌توانند به خوبی در برنامه‌های رژیم غذایی به کار روند، به شما ارائه خواهد شد. تنها کافی است سری به یک فروشگاه مواد غذایی زده و به زودی شاهد کاهش وزن ناخواسته خود باشید.

۱- ترکیبات حاوی توت

بلغور جو دوسر و انواع توت‌ها
ترکیب بلغور جو دوسر و توت (تزئین شده با توت)، می‌تواند یک گزینه مناسب و خوشمزه برای یک صبحانه‌ی چربی سوز باشد. این غذا حاوی فیبر نامحلولی است که گرسنگی را کنترل می‌کند. به علاوه، توت‌ها سرشار از ریز مغذی‌هایی هستند که می‌توانند به کاهش وزن کمک کرده و از تشکیل چربی جلوگیری نمایند.

ماست و انواع توت‌ها
ترکیبی از کلسیم و ویتامین D می‌تواند به طور قابل توجهی باعث کاهش چربی شکم و جذب چربی شود. توت‌های غنی از فیبر، این مواد مغذی را تکمیل خواهند کرد. شما می‌توانید از این ترکیب خوش طعم به عنوان یک اسنک سبک و سریع لذت ببرید.

گردو و انواع توت‌ها
فیبر نامحلول موجود در انواع توت‌ها می‌تواند به تغذیه باکتری‌های سالم در روده شما کمک کرده و منجر به تولید اسید چرب را (که باعث کاهش التهاب در سراسر بدن می‌شود) شود. ترکیب توت با چربی‌های اشباع نشده موجود در گردو، ذخیره چربی بدن را کاهش داده و سوخت و ساز انسولین را بهبود خواهد داد.

ریکوتا (پنیر ایتالیایی) و انواع توت‌ها
غذاهای غنی از کلسیم مانند پنیر ریکوتا می‌تواند به بدن شما کمک کند تا سوخت و ساز چربی را به شیوه‌ی موثر‌تری انجام دهد. با توجه به مطالعات صورت گرفته، ترکیب این پنیر با انواع توت‌ها، شکل گیری سلول‌های چربی را تا ۷۳ درصد کاهش خواهد داد.

۲- ترکیبات حاوی دارچین

ماست و دارچین
یکی از مطالعات انجام شده در این زمینه نشان داده است که رژیم‌های غذایی سرشار از کلسیم و ویتامین C می‌تواند میزان چربی جذب شده و ذخیره شده توسط بدن را به طور قابل توجهی کاهش دهد. هنگامی که مقداری پودر دارچین به ماست اضافه شود، نه تنها این ترکیب از طعم مطبوعی برخوردار خواهد بود، بلکه شامل مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان‌های قدرتمند نیز خواهد بود.

قهوه و دارچین
دارچین، عملا بدون کالری بوده و می‌تواند عطر و طعم مناسبی نیز به فنجان قهوه‌ی صبحانه‌ی شما اضافه کند. همچنین، این ترکیب حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که در کاهش تجمع چربی شکم موثر هستند.

۳- ترکیبات حاوی آب تازه‌ی مرکبات

چای سفید و لیمو
چای سفید می‌تواند از راه‌های مجزایی به کاهش چربی بدنتان کمک کند. این نوشیدنی قادر است تجزیه چربی را افزایش داده و به طور همزمان، از تشکیل سلول‌های چربی جلوگیری نماید. دوم اینکه این چای، یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است که منجر به آزاد شدن چربی از سلول‌ها شده و به توانایی تبدیل چربی به انرژی سرعت می‌بخشد. ویتامین C موجود در تنها نیمی از یک لیمو می‌تواند سوزاندن چربی را تا ۲۵ درصد افزایش دهد.

آب و مرکبات
ترکیب یک پارچ پر از آب یخ و لیمو، پرتقال، و یا گریپ فروت قطعه قطعه شده می‌تواند یک جایگزین عالی برای نوشابه-های شیرین باشد. پوست مرکبات، سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی بوده و به همین دلیل می‌تواند آنزیم‌های کبدی را تحریک نموده، به از بین بردن سموم بدن کمک کرده، و چربی‌ها را از سیستم بدنتان حذف کند.

۴- ترکیبات حاوی ادویه

فلفل قرمز و مرغ
برای استفاده از این ترکیب، بهتر است در هنگام پخت مرغ، مقداری پودر فلفل قرمز را بر روی آن بپاشید. غذاهای غنی از پروتئین مانند ترکیب مرغ و فلفل قرمز می‌توانند میزان سوزاندن کالری را تا ۳۵ درصد و یا حتی بیشتر افزایش دهند.

فلفل قرمز و تخم مرغ
تخم مرغ، متابولیسم بدن را افزایش داده و فلفل قرمز، منبع خوبی از ویتامین C به شمار می‌رود. دریافت مقدار کافی و مناسبی از ویتامین C می‌تواند به مبارزه با کورتیزول (هورمونی که باعث به وجود آمدن چربی در دور کمر شما می‌شود) کمک کند.

فلفل و سیب زمینی
محققان دریافته‌اند که سیب زمینی بیش از برنج قهوه‌ای و بلغور جو دوسر پرکننده می‌باشد. همچنین، سبزیجات ریشه‌ای نیز منبع خوبی از پتاسیم به شمار رفته و می‌تواند ظاهر شما را تقریبا بلافاصله لاغرتر سازند. برای این کار، شما می‌توانید از صرف یک سیب زمینی پخته با کمی روغن زیتون و فلفل سیاه لذت ببرید.

۵- ترکیبات حاوی اسفناج

اسفناج و موز
موزهای کمی سبز سرشار از چیزی به نام نشاسته مقاوم هستند. این نوع از نشاسته، سیری را افزایش داده و در برابر هضم مقاومت می‌کند. بنابراین، بدن باید برای هضم غذا با سختی بیشتری کار کند. این امر، اکسیداسیون چربی را افزایش داده و میزان چربی شکمی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، موزها سرشار از پتاسیم هستند. پتاسیم به از بین رفتن نفخ مزاحم کمک کرده و ظاهر لاغرتر و مناسب‌تری را به شما اعطا می‌نماید.

اسفناج و روغن آووکادو
روغن آووکادو، سرشار از چربی‌های اشباع نشده بوده و به از بین بردن گرسنگی کمک می‌کند. همچنین، سبزیجاتی با حجم بالا و کالری اندکی مانند اسفناج، می‌تواند به شما کمک کند تا معده‌ی خود را پر کنید. مطالعات نشان داده‌اند که زنانی که از مواد غذایی با محتوای آب بالا (مانند سبزی‌های برگ‌دار) مصرف می‌کنند، از نمایه توده بدنی پایین‌تر و اندازه‌ی دور کمر کوچکتری نسبت به باقی افراد برخوردار هستند.

۶- ترکیبات حاوی ماهی و ادویه جات

ماهی تن و زنجبیل
زنجبیل، روند تخلیه معده را تسریع نموده و چندین ژن و آنزیمی که منجر به افزایش التهاب بدن می‌شود را مسدود می‌کند. تونا یا ماهی تن، منبع گسترده‌ای از چربی امگا ۳ بوده و می‌تواند به دفع مواد شیمیایی استرس‌زایی که ذخیره سازی و تنظیم ژن چربی را در معده افزایش می‌دهند کمک کند. این امر، افزایش سلول‌های چربی شکم را متوقف می‌سازد.

ماهی قزل آلا و سیر
سالمون یا ماهی قزل آلا، یک منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین عضله سازی بوده، و تاثیر بالایی در کاهش التهاب بدن دارد. هر چه شما عضلات بیشتری در بدن خود داشته باشید، نرخ و سرعت متابولیسم بدنتان نیز بالاتر خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سیر را به ماهی خود اضافه کنید. این ماده با چربی شکم شما مبارزه خواهد کرد. با توجه به پژوهش‌های انجام شده در این زمینه، زنانی که به مدت ۱۲ هفته از ۸۰ میلی گرم سیر در برنامه‌ی غذایی روزانه خود استفاده کردند، وزن خود را کاهش داده و نرخ بی ام آی (BMI) آنها به طور قابل توجهی کاهش یافت.

راه های کاهش وزن

رومیس پلاس

  • ice-water

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟ هیچ چیزی همانند خوردن یک تکه یخ تازه در روزهای گرم تابستان ن…
  • قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟

    قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟ آیا تا به حال با شکم خالی در باشگاه ورزش کرده‌اید؟ تغذیه شما،…
  • heartburn

    علت سوزش سر دل

    علت سوزش سر دل گاهی اوقات سوزش و ناراحتی قفسه سینه و گلو هیچ گونه ارتباطی به قلب شما نداره…
  • سیب زمینی

    چه قسمتی از سیب زمینی را نباید مصرف کنیم

    چه قسمتی از سیب زمینی را نباید مصرف کنیم سیب زمینی یکی از غذاهای محبوب و مورد استفاده مردم…
  • موز

    خواص درمانی موز

    خواص درمانی موز موز یکی از میوه های بسیار خوشمزه است که سرشار از فیبر می باشد. این میوه دا…
  • شکم

    رژیم غذایی مناسب برای درمان ورم معده

    رژیم غذایی مناسب برای درمان ورم معده خیلی از افرادی که با گاستریت یا ورم معده دست و پنجه ن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *