به نظر می‌رسد که خالقین داستان «Death Note» طرفداران اقتباس سینمایی شبکه نتفلیکس توسط «آدام وینگارد» هستند. همزمان با انتشار اولین تریلر رسمی فیلم «Death Note» یا دفترچه مرگ بسیاری از طرفداران مانگای اصلی که توسط « Tsugumi Ohba نوشته و توسط Takeshi Obata کشیده شده بود» از ساخت و رویه رو به رشد قوانین و روش های آمریکایی در فیلم خشنود نبودند.

«وینگارد» بعد از فیلم «Ghost in the Shell» که چند ماهی از اکران آن می گذرد قصد دارد تا انیمه سنتی ژاپنی دیگری را به روال و سبک آمریکایی بازسازی کند. البته این فیلم موفقیت های فراوانی را قبل از اکران با بازیگران درجه بالایی که دارد از آن خود نموده است. فیلم «دفترچه مرگ» با اولین تریلر خود طرفداران زیادی را با بازیگران هالیوودی و سبک آمریکایی اش ناامید کرد. هرچند به نظر می‌ رسد سازندگان ژاپنی آن از این تغییرات استقبال کرده اند. بازیگران و عوامل این فیلم در کامیک کان امسال در سن دیه گو شرکت داشته اند و به سوالات طرفداران پاسخ دادند. البته بیشتر این سوالات وجه انتقادی داشت. ستاره اصلی فیلم عنوان کرده که بیشتر عوامل فیلم از طرفداران نسخه اصلی هستند و آن ها بیشترین سعی را در وفاداری به مانگای اصلی انجام داده اند و به این واقعیت اشاره کرد که سازندگان اصلی این مانگا نیز از نتیجه کار راضی بوده اند:

بزرگ ترین لحظه برای من رفتن به ژاپن و نشان دادن فیلم به خالقین دفترچه مرگ بود. ما برای آن ها فیلم را به صورت خصوصی نمایش دادیم. آن ها پس از نمایش آن گفتند که عاشق فیلم هستند و این مسئله اشک را به چشم های من آورد چون من واقعاً طرفدار این انیمه بودم و به بازی در آن افتخار می‌کنم و امیدوارام به زودی طرفداران نیز به آن افتخار کنند.

البته ما نمی‌ دانیم تماشاچیان عمومی هم همین نظر را داشته  باشند یا خیر. باید توجه داشته باشیم که دفترچه مرگ از زمان انتشارش در سال 2003 تاکنون یکی از محبوب ترین مانگاها بوده است که توانسته محبوبیت خود را روز به روز بیشتر کند. اگر چه شاید وینگارد با فیلم قبلی اش «جادوگر بلر» نتوانست خلاقیت زیادی در زمینه داستان های ترسناک داشته باشد ولی فیلم بعدی او با عنوان «Guest» توانایی های زیادی از او به نمایش گذاشت و شاید این خلاقیت در دفترچه مرگ هم ادامه داشته باشد. با این وجود امیدواریم این فیلم بهترین بازسازی شبکه نتفلیکس باشد.

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *