دنیای سینمایی Dark Universe کمپانی یونیورسال، در حال از هم پاشیدن

طبق تازه ترین گزارش های منتشر شده، متاسفانه طراحان ارشد دنیای سینمایی اشتراکی Dark Universe (دنیای تاریک) کمپانی یونیورسال – ﺍﻟﮑﺲ ﮐﻮﺭﺗﺰﻣﻦ و ﮐﺮﯾﺲ ﻣﻮﺭﮔﺎﻥ – فرانچایز را ترک کرده اند. کمپانی یونیورسال قصد داشت شخصیت های هیولایی فیلم های کلاسیک خودش را احیا کند و با ظاهری مدرن در اختیار نسل جدید قرار دهد، بنابراین طی سال جاری با تولید فیلم سینمایی The Mummy (مومیایی با نقش آفرینی تام کروز) استارت یک فرانچایز سینمایی، به نام Dark Universe را زد. در اولین فیلم ما موفق به ملاقات مجدد با مومیایی در دنیای مدرن شدیم، فیلمی که تام کروز ستاره درخشان آن بود و برای ساختش از فیلم Mummy محصول ۱۹۳۲ با نقش آفرینی ﺑﻮﺭﯾﺲ ﮐﺎﺭﻟﻮﻑ اقتباس شد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش می رفت، این فیلم قرار بود شروع کننده یک دنیای سینمایی باشد که در آینده شامل فیلم های مختلفی از جمله Bride of Frankenstein (ﻋﺮﻭﺱ ﻓﺮﺍﻧﮑﻨﺸﺘﺎﯾﻦ) و The Invisible Man (مرد نامرئی) می شد، همچنین قرار بود شاهد حضور بازیگران مشهور و درجه یکی در فیلم های بعدی باشیم، شامل خاویر باردم و جانی دپ، و نیز حضور مجدد ﺭﺍﺳﻞ ﮐﺮﻭ در نقش رئیس نیمه-هیولای سازمانی که با تمام فیلم ها مرتبط می شد.

فیلم سینمایی The Mummy به کارگردانی ﺍﻟﮑﺲ ﮐﻮﺭﺗﺰﻣﻦ در دومین هفته ماه ژوئن سال جاری پا به گیشه های آمریکای شمالی گذاشت اما با استقبال سرد مخاطبین روبرو شد، مورد انتقاد بسیاری از منتقدین قرار گرفت و در افتتاحیه آمریکایی فقط ۳۱٫۶ میلیون دلار فروخت که خیلی کمتر از انتظار بود. در حالی که فیلم (با بازی ﺳﻮﻓﯿﺎ ﺑﻮﺗﻼ در نقش اصلی) در باکس آفیس جهانی ۴۰۹ میلیون دلار فروخت، فروش آن در خاک آمریکا نهایتا به ۸۰,۱ میلیون دلار رسید و این نوید را داد که فرانچایز Dark Universe پتانسیل شکست را در خودش دارد و نیازمند یک فکر اساسی است – برای ساخت آن ۱۲۵ میلیون دلار هزینه شد و در مرز شکست قرار گرفت. بعد از اکران، حتی ﮐﻮﺭﺗﺰﻣﻦ هم در مورد آینده اش با این فرانچایز ابراز تردید کرد، او طی مصاحبه اش در ماه آگوست گفت که: “می دونید، حقیقت اینه که نمی دونم. من واقعا نمی دونم. واقعا قطعی نشده، این یه جواب صادقانه هست.

حال به نظر می رسد که ﮐﻮﺭﺗﺰﻣﻦ به کمپانی یونیورسال یک جواب قاطعانه داده است، و به همراه یکی از همکارانش در خلق دنیای سینمایی Dark Universe تصمیم به رها کردن همه چیز گرفته است. طبق گزارش تازه هالیوود ریپورتر ﺍﻟﮑﺲ ﮐﻮﺭﺗﺰﻣﻦ و ﮐﺮﯾﺲ ﻣﻮﺭﮔﺎﻥ این فرانچایز را ترک کرده اند تا سراغ موقعیت هایی بهتر بروند. گزارش می گوید که قرارداد ﮐﻮﺭﺗﺰﻣﻦ با کمپانی یونیورسال در ماه سپتامبر منقضی شد، و او بعد از آن تمرکز خود را بر روی قراردادش با شبکه CBS قرار داد که در نتیجه آن سریال Star Trek: Discovery تولید شد. در ایـن میان، مورگان طبق گزارش ها دوباره به فرانچایز Fast and Furious (سریع و خشمگین) یونیورسال پیوسته است و ﻓﯿﻠﻢنامه ﺍﺳﭙﯿﻦﺁﻑ هابز و شاو (با نقش آفرینی دواین “د راک” جانسون و جیسون استاتهام) را می نویسد که قرار است سال ۲۰۱۹ پا به گیشه بگذارد.

دنیای سینمایی Dark Universe کمپانی یونیورسال، در حال از هم پاشیدن

با توجه به صحبت ها و اشارات قبلی، کاملا قابل انتظار بود که بلاخره یک روز می شنویم ﺍﻟﮑﺲ ﮐﻮﺭﺗﺰﻣﻦ و ﮐﺮﯾﺲ ﻣﻮﺭﮔﺎﻥ فرانچایز را برای همیشه ترک کرده اند، اما این اتفاق قطعا یک ضربه بزرگ به آرزوی کمپانی یونیورسال برای زنده نگه داشتن Dark Universe خواهد بود. دومین فیلم این فرانچایز قرار بود Bride of Frankenstein باشد – به کارگردانی ﺑﯿﻞ ﮐﺎﻧﺪﻥ (دیو و دلبر) – و از ۱۴ فوریه ۲۰۱۹ مصادف با ۲۷ بهمن ۹۷ پا به گیشه بگذارد اما پروژه تاخیر خوردو تاریخ شروع اکران آن در هاله ای از ابهام قرار گرفت. حال نه تنها این فیلم بلکه سرنوشت تمام فرانچایز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است و باید صبر کنیم تا یونیورسال یک تصمیم قطعی بگیرد؛ یافتن همکاران جدید و ادامه دادن به این مسیر یا لغو کردن آن و ساخت فیلم ها بدون ارتباط با یک دنیای بزرگ تر؟؟

تانی کال

مغناطیس نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *