رئیس نتفلیکس: هر کار بتوانم می‌کنم تا کریستوفر نولان با ما فیلم بسازد

اسکات استیوبر گفت که از انجام هیچ کاری برای جلب رضایت کریستوفر نولان دریغ نخواهد کرد. او می‌خواهد این کارگردان فیلم جدید خود را با شبکه آنلاین نتفلیکس بسازد.

اما آیا اسکات استیوبر همچنان امیدوار به راضی کردن کریستوفر نولان است؟ امید او به ساخت فیلم با نولان، پس از قرارداد نتفلیکس با شرکت Amblin استیون اسپیلبرگ بیشتر از قبل شد. استیوبر توضیح می‌دهد که طی گفت‌وگوهای متعددی که همچنان در جریان هستند، تمام تلاش خود را می‌کند تا متوجه شود که چگونه می‌تواند شبکه آنلاین نتفلیکس را تبدیل به خانه‌ی اثر بعدی خالق فیلم اینسپشن، فیلم بی‌خوابی، فیلم اینتراستلار، فیلم پرستیژ، فیلم ممنتو، فیلم تعقیب و سه‌گانه شوالیه تاریکی کند.

کریستوفر نولان در پشت صحنه فیلم Tenet

نتفلیکس اکنون بیشتر از ۲۰۹ میلیون مشترک دارد؛ بالاتر از هر شبکه آنلاین دیگر

اسکات استیوبر، رئیس بخش فیلم شبکه آنلاین استریم‌محور نتفلیکس: «کریستوفر نولان یک فیلم‌ساز باورنکردنی است. من هر کاری را که بتوانم، انجام خواهم داد تا هر زمان که او تصمیم به تولید فیلم جدید گرفت، نتفلیکس خانه‌ی آن اثر باشد». باتوجه‌به اینکه نولان در سال ۲۰۱۷ گفته بود که به خاطر اهمیت داشتن اکران سینمایی برای فیلم سینمایی حاضر نمی‌شود با نتفلیکس همکاری کند، شاید خیلی‌ها فکر نمی‌کردند در سال ۲۰۲۱ رئیس نتفلیکس به کار با او امیدوار باشد. اما طی چند سال اخیر نتفلیکس توانست نظر مخالف‌های جدی دیگر خود همچون اسپیلبرگ را نیز جلب کند؛ اسپیلبرگی که ماه‌ها قبل می‌خواست مانع نامزدی فیلم‌های نتفلیکس در اسکار شود.

ظاهرا انتقاد بسیار تند نولان از تصمیم ناگهانی وارنر برای پخش آنلاین فیلم‌هایی که قراردادهای اصلی آن‌ها براساس اکران سینمایی امضا شده بودند، رابطه‌ی خوب بین او و وارنر را از بین برد. مسئله راجع به پخش آنلاین فیلم‌ها نبود. بلکه به توهین به حقوق مالی و غیرمالی فیلم‌سازها، بازیگرها و انواع‌واقسام افراد دیگر حاضر در ساخت چندین و چند فیلم مربوط می‌شد: «شما نباید این‌گونه با فیلم‌سازها، بازیگرها و افراد دیگر برخورد کنید. آن‌ها لیاقت این را داشتند که راجع به تصمیم گرفته‌شده برای آثارشان با آن‌ها مشورت شود». اگر از ابتدا همه توافق کرده بودند که فیلم‌ها در سینما و شبکه HBO Max پخش بشوند، صدای اعتراض افرادی همچون دنی ویلنوو، کارگردان فیلم Dune بلند نمی‌شد.

توبی امریک از شرکت وارنر چند هفته‌ی قبل گفت که آرزو می‌کند نولان فیلم بعدی خود را هم با وارنر بسازد. ولی به نظر می‌رسد که فیلم‌ساز بریتانیایی قصد انجام چنین کاری را ندارد. تحلیل‌گرها می‌گویند که حتی بعید نیست نتفلیکس برای همکاری با نولان حاضر به اکران ۴۵ روزه‌ی فیلم به‌صورت اختصاصی در همه‌ی سینماهای جهان شود و سپس آن را در شبکه آنلاین استریم‌محور خود قرار بدهد. بالاخره شوخی‌بردار نیست که فردی با جایگاه اسکات استیوبر در شرکت بسیار ثروتمند نتفلیکس بگوید که از تمام قدرت خود برای جلب رضایت نولان بهره می‌برد.

تانی کال

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *