چرا بعضی افراد بیش از دیگران عمر می کنند؟ آیا علت آن در تغذیه، خدمات درمانی مناسب، رعایت بهداشت یا عواملی از این دست است؟ در حقیقت نقش این عوامل در طول عمر به طور واضح برای دانشمندان مشخص نیست. اما یک چیز برای همه روشن شده است و آن «روش زندگی» افراد است که نقش مهمی در طول عمر شخص دارد. برای داشتن عمر طولانی تر استفاده از راه های بسیار آسان و ارزان زیر توصیه می شود:

حس همکاری، حس زندگی

سعی کنید تا جایی که ممکن است در جامعه و محیط کار اطراف‌تان فعالیت داشته باشید. بر اساس تحقیقاتی که گروه پزشکی لانگویتی و دانشمندان کالیفرنیا بر زندگی بیش از ۱۵۰۰ نفر از افراد انجام دادند به این نتیجه رسیدند که اگرچه مورد توجه و در معرض دید دیگران قرار گرفتن کمکی به افزایش طول عمر آنها نخواهد کرد اما این حس همکاری و کمک به دیگران احساس خوبی را به وجود می‌آورد که می‌تواند به بهبود وضعیت روحی و روانی آنها کمک کند و باعث طولانی تر شدن عمرشان شود.

ذهن‌تان را آزاد کنید

سعی کنید هرروز به مدت ۱۵ دقیقه به ذهن‌تان استراحت دهید. یکی از تحقیقاتی که در مجله علمی نیوساینس منتشر شده نشان می‌دهد، مردمی که در مجموع به مدت ۵ سال در طول شبانه‌روز به ذهن‌شان استراحت می‌دهند از لحاظ سن بیولوژیکی ۱۲ سال جوان‌تر از سن واقعی‌شان هستند. مطالعات دیگر در مورد عوامل ضدپیری توسط دکتر وینسنت گلام پاپا نشان داد، آزادسازی ذهن به‌طور منظم میزان روند افزایش سن (هورمون کورتیزول) را تا میانگین ۴۷ درصد کاهش می‌دهد. به‌علاوه راحت گذاشتن ذهن از هرگونه مشغله و استرس باعث پیشرفت هورمون DHEA می‌شود. این هورمون مقاومت بدن را در مقابل بیماری‌ها افزایش می‌دهد و روی خواب و خلق و خوی انسان تاثیر مثبت می‌گذارد و توانایی باروری و سیستم ایمنی بدن را تا ۹۸ درصد افزایش می‌دهد. بنابراین سعی کنید آرام و راحت زندگی کنید، سخت نگیرید، شاد باشید تا بهتر و بیشتر زندگی کنید.

پله‌نوردی کنید

سعی کنید به‌جای استفاده از آسانسور گاهی اوقات از پله‌ها استفاده کنید. تحقیقاتی که در دانشگاه ژنوا انجام شده نشان می‌دهد، استفاده از پله می‌تواند خطر مرگ انسان را تا ۱۵ درصد کاهش دهد. عملکرد ریه، میزان فشارخون و کلسترول شرکت‌کنندگان در این تحقیق تنها در طی ۱۲ هفته به وضعیت بسیار مناسبی رسید و احتمال بروز مشکلات در آن‌ها کاهش یافت.

سیب درمانی

تا جایی که می‌توانید سیب بخورید. طبق مطالعاتی که در دانشگاه هنگ‌‌کنگ چین صورت گرفته است، ماده آنتی‌اکسیدانتی به نام پلی‌فنل در سیب وجود دارد که تا ۱۰ درصد این میوه را تازه‌تر نگه می‌دارد و از خراب شدن آن جلوگیری می‌کند. بنابراین وقتی سیب می‌خورید این ژن را دریافت می‌کنید. محققان می‌گویند، این آنتی‌اکسیدانت ریشه پیری زودرس و عوامل بیماری‌زا را از بین می‌برد و بر سلامت بدن انسان تاثیر بسیاری می‌گذارد. تحقیقات دیگری نشان می‌دهد، زنانی که مرتبا سیب می‌خورند ۱۳ تا ۲۲ درصد کمتر از دیگر زنان به خطر ابتلا به ناراحتی عروق و حملات قلبی دچار می‌شوند.

شادابی با خوابی مناسب

اگر می‌خواهید سالم باشید شب‌ها حدود ۶ تا ۷ ساعت خواب کافی داشته باشید. یادتان باشد که کمتر از ۵ ساعت خوابیدن برای شما کافی نیست و بیشتر از ۸ ساعت هم زمان زیادی برای خواب مناسب است. در طی آزمایش‌های طولانی که روی ۴۵۹ زن انجام گرفت، بهترین میزان سلامت در طول ۱۴ سال با زنانی بود که میانگین ۵ تا ۷ ساعت در شب می‌خوابیدند، البته زنانی که کمتر از ۵ ساعت یا بیشتر از ۷ ساعت می‌خوابیدند از شادابی کمتری برخوردار بودند. پس اگر کمتر از ۸ ساعت می‌خوابید نیازی نیست خودتان را نگران کنید چون کمتر خوابیدن شاید به نفع‌تان باشد.

vitrino

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *