گزارش های جدید حاکی از این است که بازیگر فیلم های گلادیاتور و ذهن زیبا یعنی راسل کرو در حال مذاکره برای پیوستن به دیوید اویلوو (Selma و The Butler) در فیلم Arc of Justicee (جرقه ی عدالت) محصول کمپانی مارک گوردون می باشد. این فیلم بر اساس کتابی محصول ۲۰۰۴ اثر کوین بویل است و خوزه پادیا کارگردان فیلم و مکس بورشتین به همراه رادنی بارنز فیلمنامه نویسان این پروژه می باشند.

کتاب اصلی که منبع این فیلم می باشد Arc of Justice: A Saga of Race, Civil Rights, and Murder in the Jazz Age (جرقه ی عدالت: حماسه ی نژادی، حقوق بشر، و ترور در عصر جاز) نام دارد و داستان دکتر سیاهپوست آفریقایی-آمریکایی به نام اوشین سوئیت (با بازی اویلوو) و قتل او و پرونده اش که قاضی ای به نام کلارنس دارو به بررسی آن پرداخته است، را بیان می کند، این کتاب همچنین در سال ۲۰۰۴ جایزه ی ملی بهترین کتاب غیر تخیلی را دریافت کرده است.

خلاصه ی داستان کتاب که توسط دانشگاه ایالتی اوهایو به چاپ رسیده، از این قرار است که:

سال ۱۹۲۵، دیترویت شهر شلوغی می باشد و در دوره ای است که اصطلاحا عصر جاز نامیده می شود. ظهور و خط تولید ماشین ها فرصت های شغلی زیادی برای کارگردان بوجود آورده است و در همین حین نیز انجمن سازمان KKK (سازمان ضد سیاهپوستان آمریکا) از عواملی است که همیشه باعث هرج و مرج و بی نظمی می شود. اوشین سوئیت یک دکتر سیاهپوست و نوه ی یک برده است که زندگی خود را می گذارند و به محله ای جدید نقل مکان می کند، اما مدت نمی گذرد که او توسط کسانی که تهدیدش می کردند به قتل می رسد، این قتل باعث می شود تا یکی از بزرگترین قضات آمریکا به نام کلارنس دارو مسئولیت بررسی پرونده ی او را برعهده بگیرد و اوشین را به عنوان سمبلی از برابری نژادی مطرح کند.

بیاتومگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *