مهمترین دغدغه هر کارآفرین و یا مدیری میزان فروش و جذب مشتری های زیاد است. برای برخورداری از مهارت فروش باید مدت ها تمرین نموده و آن را در خود تقویت نمایید چراکه این امر به طور ذاتی و طبیعی در انسان وجود ندارد و امری اکتسابی است.

البته باید گفت که هیچ روش مشخصی برای بالا بردن میزان فروش وجود ندارد اما تکنیک ‌هایی هستندکه می توانند مهارت شما در فروش را قوت بخشند. شاید مهمترین گام برای تقویت این مهارت این است که شناخت خوبی از خود کسب کنید، سپس مشتریان خود را بشناسید و در مرحله بعد برای دانستن آنچه که موجب تداوم و استحکام رابطه شما با آنها می شود، تحقیق و تلاش کنید.

یکی از مسائل مهم دیگری که در میزان فروش محصولات وجود دارد این است که با برقراری یک رابطه قوی با مشتریان، محصولاتی را به آن‌ ها معرفی کنید که به آن نیاز دارند و حاضرند برای خرید آن هزینه ای بپردازند.

بنابراین یک متخصص ابتدا به دیگران خوب گوش می دهد، اعتماد آنها را به خود جلب می نماید و همچنین رابطه خوب خود را با آنها حفظ می کند. در ادامه هریک ازین موارد را بیشتر بررسی می کنیم:

چرا باید به مشتری های خود گوش دهید؟

مهمترین مورد در شروع یک ارتباط با مشتری این است که از او بپرسید به چه چیزی نیاز دارد. معمولا فروختن یک کالایی که مشتری به آن نیازی ندارد کار بسیار دشواری خواهد بود پس ابتدا باید بر طبق نیازهای او پیش بروید. از آنها بپرسید که چه مشکلاتی دارند و سپس توضیح دهید که محصولات شما چگونه مشکل آنها را برطرف خواهد نمود. درواقع اگر موضوع بحث خود را همیشه به سوی نیازمندی های دیگران هدایت کنید، نتایج مثبتی در فروش محصولات یا ارائه خدمات سازمان خود خواهید داشت.

برای جلب اعتماد مشتری ها چه کاری انجام دهید؟

اعتماد از سوی مشتری اهمیت زیادی دارد و اگر این مسئله اتفاق بیافتد قطعا فروش بسیار خوبی نصیب شما خواهد شد. یکی از راه هایی که می توانید اعتماد آنها را جلب کنید این است که به واسطه یک دوست یا آشنای مشترک با مشتریان ارتباط برقرار سازید. حتی الامکان سعی کنید ارتباطات خود را به صورت حضوری و رودررو برقرار کنید زیرا تاثیر بسیار بیشتری از مکالمات تلفنی و ارتباط از طریق ایمیل خواهد داشت.

یک روش دیگر برای جلب مشتری هم این است که خود را یک فرد کارشناس جلوه دهید. به طور مثال اگر یکی از مشتری هایتان یک باغچه‌ ی آفتاب ‌خیز دارد ولی گل هایی خریده که باید در سایه رشد کنند باید مانع او شوید. با انجام این کار مشتری بیشتر به شما اعتماد می کند و چون فکر می کند که اینها را از زبان یک کارشناس شنیده نظر او تغییر خواهد کرد. شما می توانید در ادامه برای کمک به او پیشنهاد و راهکار دیگری را ارائه دهید تا تصور نکند که قصد سو استفاده دارید.

رابطه خود با مشتری هایتان را تداوم ببخشید

همه فروشندگان درصدد این هستند که مشتری های وفادار جذب کنند. وقتی مشتری جذب می کنید و اعتماد آنها را جلب می کنید در گام بعدی باید کاری کنید که آنها به مشتری دائم شما تبدیل شوند. بنابراین سعی کنید بعد از فروش محصول خود با آنها در تماس باشید و بپرسید که آیا از محصولات شما راضی هستند یا خیر؟ یا اینکه اگر مشکلی برای آنها وجود دارد چگونه می توانید آن را برطرف نمایید.

همانطور که گفته شد راه حل دقیق و مشخصی برای تبدیل شدن به یک متخصص فروش وجود ندارد و هر کسب و کاری متفاوت است. در واقع مسئله فروش برای هر نوع محصول شرکتی شخصی‌ سازی می‌شود. ولی باید بدانید که یک مورد همیشه کارا خواهد بود و آن هم ایجاد یک رابطه‌ی خوب با مشتری است.

vitrino

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *