«ریکی جرویز»: سریال The Office امروز ممکن بود کاملاً متفاوت باشد

«ریکی جرویز» ادعا می‌کند که سریال «اداره» امروز ممکن بود کاملاً متفاوت باشد، زیرا «بی‌بی‌سی بیشتر و بیشتر جوانب احتیاط را رعایت می‌کند.»

این سیت‌کام پربیننده که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ در قالب ۱۴ اپیزود ساخته شد و جرویز در آن نقش «دیوید برنت» مدیر پرخاشگر یک اداره را بازی می‌کرد، موج سریال‌های «کمدی شرم‌آور» بریتانیایی را آغاز کرد.

جرویز در مصاحبه با «تایمز» می‌گوید شبکه‌ی بی‌بی‌سی امروز ممکن بود «در مورد بعضی از شوخی‌ها و موضوعات نگران باشد، هرچند به روشنی طعنه‌آمیز بودند و ما به این دلقکی که به سبب اختلاف‌هایش معذب می‌شد می‌خندیدیم.»

او اضافه می‌کند: «سریال در مورد همه‌چیز بود. در مورد اختلافات، مسائل جنسی، نژاد، و همه‌ی مسائلی که مردم امروز می‌ترسند در موردش حتی بحث کنند یا حرف بزنند، زیرا ممکن است چیزی ناپسند بگویند و تحریم شوند. به نظر من اگر امروز پخش می‌شد، بعضی از مردم مفهوم طعنه‌آمیزش را درک نمی‌کردند.»

این اظهار نظرات جرویز با افزایش بحث‌ها در مورد «فرهنگ کنسل» همزمان شده است. اوایل هفته‌ی گذشته، شماری از نویسندگان از جمله «جی.کی. رولینگ» و «مارگارت آتوود» نامه‌ی سرگشاده‌ای را امضاء کردند که از فرهنگ تحقیر عمومی انتقاد و از آزادی بیان حمایت می‌کرد. این نامه پس از اظهارات جنجالی رولینگ در شبکه‌های اجتماعی در مورد افراد تراجنسیتی نوشته شد. نویسنده‌ی «هری پاتر» پس از ارسال چند توئیت به شکل گسترده «تراجنسیتی‌ستیز» خوانده شد.

جرویز در این باره می‌گوید:‌ «بعضی از مردم فکر می‌کنند آزادی بیان یعنی اینکه بتوان هر چیزی گفت بدون اینکه با عواقبش مواجه شد. چنین نیست.» او در پاسخ به این پرسش که آیا یک چهره‌ی «غیرقابل-کنسل» است یا نه می‌گوید: «غیرقابل-کنسل نیستم، فقط برایم اهمیتی ندارد. از این جهت غیرقابل-کنسل هستم که به اندازه‌ی کافی پول دارم. اگر شروع کنند به پس گرفتن دارایی‌های من، آن‌وقت نگران خواهم شد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *