سازندگان Stranger Things (چیزهای عجیب) در حال کار بر روی فصل سوم

خالقین سریال Stranger Things (چیزهای عجیب)، ﻣﺖ ﻭ ﺭﺍﺱ ﺩﺍفر در تازه ترین اظهارات خودشان تایید کردند که نگارش فصل سوم پرطرفدارترین سریال نتفلیکس را آغاز کرده اند. اولین فصل از سریال Stranger Things تابستان سال گذشته مهمان خانه طرفداران عناوین علمی-تخیلی بود، و تبدیل شد به یکی از بحث برانگیزترین سریال های ۲۰۱۶٫ این دو برادر طی یک سال گذشته مشغول کار بر روی فصل دوم سریال بودند کـه طی روز گذشته توسط نتفلیکس منتشر و در اختیار طرفداران قرار گرفت. در حالی که فصل اول در ماجرای گم شدن سوال برانگیز ویل بایرز، ظهور عجیب اِلون و حوادث رمزآلود آزمایشگاه هاوکینز کاوش می کرد، فصل دوم با حضور تمام شخصیت های اصلی به کار خودش ادامه می دهد با این تفاوت کـه در آن شاهد حضور شخصیت های جدید و حوادث مخوفی تازه ای هستیم. [بدون اسپویل]ما مدت زمان زیادی را منتظر فصل دوم Stranger Things ماندیم، یا حداقل بسیاری از طرفداران این حس را دارند کـه بین انتشار فصل اول و دوم فاصله زمانی زیادی وجود داشته است، حدود ۱۵ ماه قبل ما به تماشای فصل نخست این سریال نشستیم و حالا می توانیم ۹ اپیزود جدید را تماشا کنیم؛ به حقیقت ۱۵ ماه زمان کمی نیست مخصوصا برای طرفداران واقعی. به علاوه، علیرغم محبوبیت بسیار زیاد فصل اول نمایش، نتفلیکس تقریبا یک ماه بعد از عرضه فصل نخست خبر تایید برای فصل دوم را بطور رسمی تایید کرد. حال حتما قبلا شنیده اید که Stranger Things قرار است تا پنج فصل ادامه یابد، این خبر بطور رسمی تایید نشده اما اکنون برادران دافر در حال کار بر روی فصل سوم هستند. بزودی خبرهای دقیق تری از فصل جدید به دست شما میرسد.

به دنبال انتشار فصل دوم Stranger Things، برادران دافر در تازه ترین مصاحبه با وبسایت ددلاین درباره فرآیند شکل گیری و نگارش یک فصل برای اطمینان از اینکه خط های داستانی مختلفی شکل بگیرد صحبت کردند، بعلاوه راس دافر طی این گفتگو بطور رسمی فاش کرد که آنها کار بر روی فصل سوم را آغاز کرده اند. البته خالقین Stranger Things در اولین روزهای ۲۰۱۷ فاش کرده بودند که توسعه فصل سوم آغاز شده است با اینکه نتفلیکس فصل سوم را بطور رسمی تایید نکرده بود. با توجه به محبوبیت این سریال، نظرات برادران رافر و همینطور ﺗﻬﯿﻪﮐﻨﻨﺪﻩهای سریال درباره برنامه آنها برای چهار یا پنج فصل، اصلا تعجب برانگیز نیست که نتفلیکس بخواهد برای تولید فصل های بیشتر هر چه زودتر به هاوکینز بازگردد.

طبق گزارش هایی که طی چند ماه گذشته به دستمان رسیده، نتفلیکس از برادران دافر خواسته تا فصل سوم و چهارم را پشت به پشت هم جلوی ببرند، برای اینکه بزرگ شدن ستاره های نوجوان سریال و ورودشان به بلوغ مشکلی در داستان ایجاد نکند. اما دافرها و ﺗﻬﯿﻪﮐﻨﻨﺪﻩها ﺷﺎﻭﻥ ﻟﻮﯼ و ﺩﻥ ﮐﻮﻫﻦ قصد دارند از این نوع تولید اجتناب کنند، چون می توانند وقت بیشتری برای کار بر روی فصل ها بگذارند و تولید عجولانه اصلا به نفع سریال نیست. با توجه به زمانی که دافرها برای نگارش، تولید و تدوین فصل دوم صرف کردند – که کار بر روی آن قبل از پخش فصل اول شروع شده بود – اصلا عجیب نیست که نتفلیکس درباره برنامه کاری ﺗﻬﯿﻪﮐﻨﻨﺪﻩها نگران باشد. از طرفی دافرها حق دارند چون اگر با عجله کار کنند و سریع بازیگران را جلوی دوربین ببرند، امکان بازگشت و ضبط مجدد صحنات وجود ندارد چون بازیگران نوجوان سریال در حال رشد هستند و نمی توان بعد از مثلا یک سال دوباره سن آنها را کم کرد، همچنین ممکن است باعث افت کیفیت سریال شود؛ در طرف دیگر هم نتفلیکس نگران بزرگ شدن بازیگرانش است و اینکه سریال از حال و هوای اکنون خودش خارج شود.

در واقع بجای ﻓﯿﻠﻢبرداری سریع اپیزودهای دو فصل بعد برای جلوگیری از بزرگ شدن شخصیت ها، تیم پشت صحنه سریال Stranger Things می توانند زمان کافی برای نگارش داستان و ﻓﯿﻠﻢنامه فصل های سوم و چهارم بگذارند و روایتی واقعی به ماجرا ببخشند، بطوری که فاصله زمانی بین فصل ها کاملا قابل باور از آب در بیاید. به هر حال برادران دافر اکنون در حال کار بر روی فصل ۳ هستند و شاید این بار با سرعت بیشتری کار کنند، در غیر این صورت طرفداران Stranger Things می تواند مدت ها برای فصل بعدی هیجان زده باشند، مهم نیست چقور طول بکشد!

تانی کال

مغناطیس نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *