سریال Supernatural: در فصل 13 لوسیفر یک ماهی خارج از آب است!

ﻣﺎﺭﮎ ﭘﻠﮕﺮﯾﻨﻮ بازیگر مشهور سریال Supernatural (فراطبیعی) در تازه اظهاراتش درباره وضعیت لوسیفر در فصل سیزدهم و چیزهایی که در انتظارش هستند توضیحاتی ارائه داده است، از جمله اتحاد عجیبش با مری وینچستر برای نجات یافتن. شیطان یک زمان موجودی ترسناک بود که بیشتر در کتاب ها و بحث های مذهبی به آن اشاره می شد اما این روزها تبدیل به یک شخصیت گهگاه جالب در فیلم و سریال ها شده است؛ یکی از بهترین تصویرسازی ها از شخصیت لوسیفر طی چند سال اخیر در سریال پرطرفدار Supernatural بوده است، در این سریال ﻣﺎﺭﮎ ﭘﻠﮕﺮﯾﻨﻮ (Lost) بارها شیطان را به تصویر کشیده است. لوسیفر می تواند فرد بانمکی باشد و مدام جوک های خنده دار بگوید، او بعضی اوقات واقعا جذاب و دوست داشتنی است، و البته پرجذبه. اما تمام ایـن ویژگی های جالب فقط یک ظاهر سازی مسخره برای لوسیفر است، چون در زیـر این پوسته بانمک موجودی پلید زندگی می کند که شیطان صفت ترین موجودات زمین هم جلوی آن زانو می زنند – البته وینچسترها هیچوقت این کار را نمی کنند!ﭘﻠﮕﺮﯾﻨﻮ نخستین بار در فصل پنجم Supernatural بعنوان شخصیت لوسیفر ظاهر شد – یکی از بهترین فصل های سریال – که خالق سریال ﺍﺭﯾﮏ ﮐﺮﯾﭙﮏ در اصل آن را به عنوان فصل نهایی در نظر گرفته بود. این فصل داستان فوق العاده هیجان انگیزی داشت و در آن شاهد تلاش های دو انسان معمولی بودیم که سعی داشتند جلوی آخرالزمان یاد شده در کتاب های مقدس را بگیرند! اما از آنجا که آنها همیشه یک راه پیدا می کنند، وینچسترها موفق شدند لوسیفر را به قفس خودش بازگردانند و جلوی وقوع قیامت را بگیرند. هرچند نقشه آنها چندان کامل نبود و متاسفانه سم هم همراه لوسیفر به قفس رفت، البته طی این حوادث خدا با تیم وینچسترها یار بود چون در غیر این صورت کستیل هم از دست می رفت.

در فصل هفتم بود کـه سر و کله لوسیفر دوباره پیدا شد، او مانند یک کابوس در توهم های روح آسیب دیده سم ظاهر می شد و عامل عذاب طولانی مدت او بود. اما بعد از این وقایع، دیگر از این شخصیت خبیث خبری نبود تا فصل یازدهم که سم به دیدار لوسیفر رفت و به دنبال آن کستیل اجازه داد لوسی از او بعنوان یک پوسته استفاده کنـد به امید اینکه با کمک پرنس تاریکی بتوانند خود تاریکی را شکست دهند. البته این نقشه جواب نداد اما بعد از آن دیگر لوسیفر همیشه در سریال حضور دارد و در پایان فصل دوازدهم دیدیم که به لطف مری وینچستر در یک واقعیت جایگزین آخرالزمانی اسیر شد. اما سوال اینجاست که وضعیت لوسیفر در فصل سیزدهم چگونه خواهد بود؟ ﻣﺎﺭﮎ ﭘﻠﮕﺮﯾﻨﻮ بتازگی در همین باره به Variety گفته است که لوسیفر طی فصل سیزدهم برای نخستین در موقعیتی قرار میگیرد که او را به چالش می کشد، او وارد حکایتی شده که با آن چندان آشنایی ندارد و با توجه به سرکشی ذاتی که در وجودش دارد، باید با آن قصه بجنگد!!

همانطور کـه خودتان متوجه شدید یک تفاوت بزرگ بین دنیای آخرالزمانی و واقعیت عادی سریال وجود دارد، آن هم این است که در واقعیت جایگزین آخرالزمانی سم و دین هیچگاه به دنیا نیامده اند، و بنابراین کسی این جرات را نداشته است که جلوی وقوع قیامت را بگیرد – اگر سم و دین در اواسط فصل پنجم کشته می شدند اکنون این زمین هن ویرانه شده بـود. البته لوسیفر این دنیای آخرالزمانی پیروز نشد، و به دست برادرش به هلاکت رسید. طبعتا روبرو شدن با تمام این وقایع، و حضورش در دنیایی که لوسیفرها هـم در آن کشته می شوند برای او به شدت سخت است و خواهـد بود. ﻣﺎﺭﮎ ﭘﻠﮕﺮﯾﻨﻮ در وصف وضعیت لوسیفر در فصل سیزدهم گفت که او در این واقعیت جایگزین مانند یک “ماهی خارج از آب” است.

اما جالب اینجاست که لوسیفر در این دنیای آخرالزمانی تنها نیست و با مری وینچستر باید اسارت را تجربه کند. در حالی که این دو شخصیت هیچوقت به هم اعتماد نمی کنند، آنها در این زمین عجیب و غریب وضعیت مشترکی دارند و حداقل تا زمانی که راهی برای بازگشت پیدا کنند خواهناخواه باید اتحاد غیرمنتظره بین خودشان را بپذیرند، که واقعا جالب است! اما واصح است که مری برای لوسیفر هیچ ارزشی ندارد و همانطور که ﭘﻠﮕﺮﯾﻨﻮ می گوید فقط او را مانند یک “عامل کمک کننده” می پندارد برای زمانی که به زمین خودش بازگردد و پسرش جک را از دین و سم پس بگیرد.

فصل سیزدهم Supernatural پنجشنبه ها روی آنتن The CW می رود.

تانی کال

مغناطیس نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *