با این وجود که شصت و دو قسمت از سریال Game of Thrones را دیده‎ایم، سوال‎های زیادی بی‎جواب باقی مانده‎اند، در این مطلب به بررسی این سوالات می‎پردازیم.

در فصل هفتم از سریال Game of Thrones شاهد ایجاد اتحادهای جدید، امتحان دوستی‎های گذشته و هجوم وایت واکرها خواهیم بود، این خطر بزرگ که از شمال به وستروس نزدیک می‎شود خاندان‎های سراسر هفت پادشاهی را به نگرشی تازه دعوت می‎کند، در این زمان است که اهمیتی ندارد چه کسی بر تخت آهنین نشته باشد، تمام خاندان‎ها باید با هم متحد شده و علیه دشمن اصلی خود بجنگند.

خطر اسپویل: اگر تا به حال موفق به تماشای قسمت دوم از فصل هفتم سریال نشده‎اید از خواندن ادامه متن خودداری کنید.

قسمت هفته قبل که «طوفان‎زاد» نام داشت ابهامات بسیاری باقی گذاشت. مثلا یورون از کجا می‎دانست که الاریا سند در آن کشتی است، نقشه لیتل فینگر چیست و آیا باید نگران کرم خاکستری باشیم؟

1. ملیساندرا چگونه از وجود دنریس با خبر شد؟ او چگونه با جان و داووس صلح خواهد کرد؟

سریال Game of Thrones

آخرین باری که ملیساندرا را دیدیم او به فرمان جان اسنو وینترفیل را ترک کرد، داووس به او گفت که در صورت برخورد دوباره با او ملیساندرا را خواهد کشت. ملیساندرا پس از مرگ استنیس به دنبال هدف دیگری می‎گشت و با زنده کردن جان اسنو آن هدف را پیدا کرده بود، تا زمانی که داووس از سوزانده شدن شیرین توسط ملیساندرا مطلع شد. ولی سوال اصلی این جاست که چرا دنریس توجه ملیساندرا را جلب کرده است و چرا او فکر می‎کند این دو فرمانروای جوان (جان و دنریس) در جنگ پیش رو تاثیری شگرف خواهند داشت. آیا او با سایر راهبه‎های سرخ که در مرین دنریس را می‎پرستیدند در ارتباط بوده یا این که او فکر می‎کند هر دوی آن‎ها شاهزاده وعده داده شده باشند. معلوم نیست که داووس پس از مشاهده وی چه عکس‎العملی نشان می‎دهد، شاید ملیساندرا اصلا به عنوان مشاور به دنریس خدمت نکند، ولی مشخص نیست که دنریس پس از متوجه شدن از اعمال گذشته ملیساندرا با او چه رفتاری خواهد داشت.

2. یورون چگونه یارا را پیدا کرد و او چگونه می‎دانست دورنی‎ها سوار کشتی هستند؟

سریال Game of Thrones

این یکی از اصلی‎ترین سوال‎های طرفداران پس از مشاهده قسمت دوم بود. وقتی یورون به سرسی قول بازگشت با یک «هدیه» را داد، به نظر می‎رسید او در همان زمان هدیه‎ای در سر داشت، اما او از کجا می‎دانست الاریا سند کجاست؟ تنها کسانی که از نقشه تیریون خبر داشتند، افراد حاضر در اتاق جنگ دنریس بودند و به نظر نمی‎رسد کسی از آن‎ها نقشه را به یورون لو داده باشند. اولنا در بعضی مواقع خیانتکار و غیرقابل اعتماد است اما مشخصا  او از اتحاد با یورون سودی به دست نخواهد آورد. بهترین حدسی که می‎توان زد لو رفتن نقشه توسط یکی از آهن زادگان ناوگان یارا است. ملوانان بسیاری در کشتی‎ها حضور دارند چه کسی با اطمینان می‎تواند بگوید همه آن‎ها به یارا وفادار بوده‎‏اند؟

همچنین این امکان وجود دارد که یورون فقط به طور اتفاقی با ناوگان یارا برخورد کرده است. اگر به نقشه دراگون استون و کینگزلندینگ نگاه کنید متوجه می‎شوید آن دو در دو سر خلیج بلک واتر قرار دارند. کشتی‎های یارا در حال بازگشت به سان اسپیر بودند، با این حال که سان اسپیر در خلاف جهت کینگزلندینگ قرار دارد، شاید در همان زمانی که یارا و برادر بزدلش راهی دریا شدند به یورون که در آن حوالی گشت می‎زده برخورد کرده‎اند. به علاه یورون یک دزد دریایی تمام عیار است و حتی اگر راه غافلگیر کردن شکار را بلد نباشد دریا را می‎شناسد، برخلاف یارا که به راحتی سرگرم همنشینی با الاریا بود و از وظایف خود به عنوان ناخدا غافل شده بود.

3. آیا یارا زنده ماند؟ چرا یورون او را زنده نگه داشت؟

سریال Game of Thrones

من از جمله افرادی هستم که عقیده دارند تیون انتخاب دیگری جز فرار و موکول کردن نجات یارا به زمانی دیگر نداشت. ولی سوال بزرگتری وجود دارد و آن این است که یورون که می‎خواست در همان لحظه تاجگذاری خود در جزایر آهن برادرزاده‎های خود را به قتل برساند، به چه دلیلی یارا را زنده نگه داشت؟ الاریا و تاین سند «هدایای» یورون به سرسی هستند زیرا آن‎ها بودند که میرسلا را مسموم کردند، ولی زنده نگه داشتن یارا چه سودی می‎تواند برای او داشته باشد. اطلاعات یارا از دنریس و ارتشش شاید برای یورون و سرسی جالب باشد، ولی به نظر نمی‎رسد سریال Game of Thrones به این زود‎ی‎ها یارا بکشد؛ مطمئنا تیون فرصتی برای نجات خواهرش خواهد داشت. یورون احتمالا در این فصل به پایان کار خود می‎رسد ولی شاید یک گریجوی دیگر را نیز با خود به گور ببرد.

4. سرسی با «هدیه» خود چه خواهد کرد؟

سریال Game of Thrones

هنوز مشخص نیست سرسی با هدایایی که یورون برایش آورده است، چه خواهد کرد. اگر فقط پای الاریا وسط بود می‎توانستیم بگوییم او به طرز فجیعی شکنجه خواهد شد، اما در حال حاضر مشخص است، که تاین تنها دختر نجات یافته الاریا به زودی قربانی یک انتقام تمام عیار “لنیستری” می‎شود. من فکر نمی‎کنم، سرسی به راحتی سر او را قطع کند و یا مرگی بدون درد به او بدهد، یادتان باشد که این ملکه شهر خود را بدون هیچ شک و تردیدی منفجر کرد. از آن جا که الاریا کسی بود که تنها دختر او را کشت، به نظرم سرسی برنامه‎ای برای انتقام داشته باشد. شاید او الاریا را مجبور کند تا خود، دخترش را شکنجه کند شاید حتی کوه را مسئول شکنجه او قرار دهد، در حال که الاریا را مجبور به تماشای آن صحنه‎های دلخراش می‎کند.

5. چرا هیچ کس در دیوار خبر رسیدن برن را به جان نداده است؟

سریال Game of Thrones

در این دو قسمت مردم هفت اقلیم از کلاغ‎ها استفاده بسیاری کردند و حتی پیغام‎هایی از دراگون استون و اولد تاون به وینترفل رسید. پیام‎های دریافتی جان زیاد بودند، با این حال، عجیب است که هیچ کس از نگهبانان شب خبر زنده بودن یکی از استارک‎های گمشده را به او نداند، به خصوص استارکی که اطلاعات زیادی درباره جنگ پیشروی جان دارد. در حال حاضر جدول زمانی کاملا مشخص نیست و ما نمی‎دانیم چقدر از رسیدن برن و میرا به دیوار گذشته است شاید این خواسته خود برن بوده که خبری از زنده بودنش به جان داده نشود.، شاید هم کلاغ‎ها واقعا سیتسم خوبی برای پیام دادن نباشند!

6. نقشه فعلی لیتل فینگر چیست؟

سریال Game of Thrones

می‎توان گفت نقشه‎های لیتل فینگر بسیار سودمند بوده‎ و تا به حال او را زنده نگه داشته‎اند به علاوه او را از تاجری ناچیز به والی ویل تبدیل کرد. این موضوع که سانسا فقط به نصیحت‎های او گوش کند و مانند گذشته فریب او را بخورد به نظر دور از ذهن می‎رسد. لیتل فینگر هنوز هم در وینترفل اقامت دارد، او چه هدفی را دنبال می‎کند؟ تا به حال سانسا یک بار دست رد به سینه او زده است و به نظر نمی‎رسد اکنون نظرش عوض شده باشد. همچنین حضور لیتل فینگر در سرداب وینترفل و سخنانش با جان درباره سانسا کار عاقلانه‎ای به نظر نمی‎رسید. این موضوع که سانسا در غیاب جان فرصتی برای حکومت کردن در وینترفل دارد، لیتل فینگر را خوشحال می‎کند، اما او به جز تفرقه افکنی بین جان و سانسا سعی در انجام چه کاری دارد؟ آیا او می‎خواهد به  مقام والی شمال دست پیدا کند؟ یا اینکه آرزوی نشستن بر تخت آهین را در سر می‎پروراند؟ (تا زمانی که وایت واکرها حمله کنند و همه حتی لرد هفت اقلیم را به گور ببرند)

7. آیا در فصل هفتم سریال Game of Thrones آریا ماموریتی جدید خواهد داشت؟

سریال Game of Thrones

بیایید واقع گرا باشیم اگر کسی لیاقت ذره‎‏ای صلح، آرامش و بازگشت به آغوش خانواده را در این سریال داشت باشد او کسی جز آریا نخواهد بود. خبر حکومت جان و سانسا بر شمال باعث شد او ماموریت خود را رها کند و به سمت شمال برود، او در طول این مسیر دایرولف خود نایمریا را هم دید اما همانطور که مشاهده کردید نایمریا دیگر آن توله گرگ گذشته نیست و مستقل شده است درست مانند خود آریا. مشاهده دیدار دوباره سانسا و آریا بسیار دل‎نشین خواهد بود، درست مانند دیدار جان و سانسا در فصل گذشته؛ برن را هم به این خانواده اضافه کنید، متاسفانه کسی از نگهبانان شب به فکر فرستادن کلاغ به وینترفل نبوده به همین دلیل فعلا کسی از زنده بودن او خبری ندارد.

اما هنوز مشخص نیست که فصل هفتم سریال Game of Thrones چه برنامه‎ای برای او خواهد داشت. بعد از استراحت و ساکن شدن در وینترفل، آریا مشغول انجام چه کاری خواهد شد؟ او باید ماموریتی انتخاب کند که با مهارت‎های او هماهنگ باشد، جایی که بتواند با مخفی‎کاری به راحتی دشمنانش را نابود کند. آریا در جنگ بزرگ با وایت واکرها چه نقشی خواهد داشت؟

8. چرا نقشه کایبرن برای مقابله با اژدهایان دنریس به خوبی که فکرش را می‎کردیم نیست؟

سریال Game of Thrones

به نظر من نقشه کایبرن برای کشتن اژدهایان دنریس در کل اصلا جالب نیست؛ او کسی است که جنازه کوه را زنده کرد و به سرسی در منفجر کردن سپت با وایلدفایر کمک کرد و حالا زمانی که بحث مقابله با سه اژدهای بزرگ پیش می‎آید او فقط از یک کمان رونمایی می‎کند! اصلا چه کسی کارایی این وسیله را تضمین می‎کند حتی با فرض این که هر تیری که از آن خارج می‎شود بتواند یک اژدها را بکشد، به نظر می‎رسد سرعت عمل این سلاح بسیار پایین است و به خوبی قابل کنترل نیست. باید به یاد داشت که ما داریم درباره اژدهایان در سریال Game of Thrones سخن می‎گوییم، موجوداتی بالدار که که به سرعت جابجا می‎شوند؛ اگر به دقت به این موضوع نگاه کنید، متوجه ناکارآمد بودن این کمان  می‎شوید، سرسی بهتر است تیراندازان ماهر و چیره دستی داشته باشد وگرنه این نقشه محکوم به فنا خواهد بود. حتی با وجود قدرت زیادش اگر یک بار خطا بزند فرصت دوباره‎ای نخواهد داشت و توسط اژدهای خشمگین به آتش کشیده خواهد شد. احتمال کشته شدن اژدهایان توسط غول‎های یخی ارتش نایت کینگ بسیار بیشتر از سلاح کایبرن است.

9. سرنوشت جوراه چه خواهد بود؟

سریال Game of Thrones

بسیار بعید می‎رسد که سریال Game of Thrones ما را از ناکارآمد بودن درمان سم مطلع کند، این روش  مطمئنا نتیجه می‎دهد و پیشرفت بیماری جواره را کند می‎کند، در ادامه جوراه به دراگون استون نزد کالیسی محبوبش می‎رود تا به او خدمت کند. این که دو فصل منتظر باشیم تا بیماری جوراه او را نابود کند، بسیار کسل‎کننده خواهد بود و با سبک این سریال مطابقت ندارد، پس شاید او جان خود را در یکی از ماموریت‎هایی که دنریس به او محول کرده از دست بدهد و با این کار کفاره گناهانش را بپردازد.

10. آیا کرم خاکستری خواهد مرد؟

سریال Game of Thrones

فرمانده آنسالیدها در قسمت هفته گذشته نقش پررنگی داشت، ما شاهد عمیق‎تر شدن رابطه او با میساندی بودیم، از آن جایی که سریال Game of Thrones به پایان‎های دلپذیر و شیرینش معروف نیست ما احتمال می‎دهیم که یکی از آن دو به زودی کشته خواهد شد! با توجه به این که میساندی همواره در جوار کالیسی است، می‎توان از امن بودن جای او مطمئن بود. ولی وقتی جنگ آغاز شود کرم خاکستری در صفوف اول به نبرد خواهد پرداخت و خطر مرگ همواره او را تهدید می‎کند، با این حال که تاکنون شاهد توانایی‎های جنگی بسیاری از او بوده‎ایم، حتی بهترین جنگجو هم ممکن است در نبرد کشته شود، شاید بهتر باشد ماجرای آشیل را به یادتان بیندازم. پس آماده خداحافظی با او باشید به خصوص اگر در مقابل سر جیمی لنیستر قرار گیرد!

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *