آز آنجایی که کم کم به انتهای نسل هشتم نزدیک می‌شویم صحبت‌های زیادی درباره کنسول‌های نسل بعدی و پایان کار پلی‌استیشن 4 وجود دارد.

چند وقتی است که درباره پلی‌استیشن 5، زمان عرضه و قدرت آن زیاد صحبت‌ می‌شود و شایعات بسیاری به وجودآمده‌اند. بعد از عرضه کنسول‌ میان نسلی پلی‌استیشن پرو، تغییراتی در چرخه معمولی نسل‌ها به وجود آمده است و به راحتی نمی‌توان حدس زد که پلی‌استیشن 4 استاندارد تا چه زمانی به کار خود ادامه خواهد داد.

روز گذشته در کنفرانس مالی سونی، معاون رئیس و مدیر مالی رکت، «کنیچیرو یوشیدا» (Kenichiro Yoshida)، کمی درباره چرخه زندگی پلی‌استیشن 4 صبحت کرد. او اعلام کرده که فروش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پلی‌استیشن 4 به نقطه مدنظر رسیده است و هر سال مقدار ثابتی فروش می‌کند و انتظارات آن‌ها را برآورده کرده است. اگر در سال آینده نیز فروش پلی‌استیشن 4 نیز به همین مقدار باشد، ساختار سوددهی آن به ثبات می‌رسد.

بنابر صبحت‌های بالا می‌تواند حدس زد حالا که پلی‌استیشن 4 مقدار زیادی فروش داشته و انتظارات را برآورده کرده، سونی تمرکز خود را روی آینده قرار داده و ساخته شدن پلی‌استیشن 5 حتمی است و در چند سال آینده عرضه خواهد شد ولی هنوز تا رونمایی از آن فاصله داریم.

از آنجایی که سونی لاین آپ خیلی خوبی برای سال 2018 در نظر گرفته است و به احتمال زیاد دو عنوان The Last of Us Part 2 و Death Stranding در سال 2019 عرضه می‌شوند، چرخه زندگی پلی‌استیشن 4 در 2019 به پایان خود می‌رسد. «مایکل پکتر» (Michael Pachter)، تحلیل‌گر معروف صنعت بازی‌های ویدیویی، چندی پیش گفته بود که پلی‌استیشن پلی‌استیشن 5 در سال 2019 عرضه خواهد شد و از قدرت بیشتری نسبت به ایکس‌باکس وان ایکس برخوردار است.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *